Kind aan de lijn!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:04

Ik heb vroeger ook aan een tuigje gelopen hoorde ik laatst. Want ik liep altijd weg en dan ging ik mensen bijten ! Beetje vreemd maar dan wel handig voor de omstanders!

Maar om nou echt verplicht te stellen vind ik te ver gaan, vind dat je voor jezelf moet beslissen of je met of zonder tuigje beter vind lopen. En ligt natuurlijk ook aan het kind!

Nannes

Re: Kind aan de lijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:04

Moet je ze ook nog aan de voet en volg gaan leren?
Als je je kind gewoon opvoed looptie toch niet weg..
wij liepen vroeger gewoon hand ik hand met elkaar en we luisterde altijd prima hoor naar de juf.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:05

En de kinderen ondervinden ook niet echt last van een tuigje dat vinden ze beter dan dat ze de hele tijd handje moeten vasthouden of in de buggy.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:06

Nannes schreef:
wij liepen vroeger gewoon hand ik hand met elkaar en we luisterde altijd prima hoor naar de juf.

Het gaat hier om andermans kinderen en niet iedereen voed zijn kind zo goed op, als leidster heb jji dan de verantwoordelijkheid over zo'n niet luisterende aap Better safe than sorry en wie weet is die straat enrom druk, als kind hoefde ik bij school geen drukke straat oid over te steken en was er alleen een fietspad naast school.

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:08

Het wordt steeds drukker en het zijn van die dwergjes en zo af en toe zie je ze gewoon niet. Men moet vrij in de keuze zijn dat absoluut maar ik vind het wel slim!

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:09

Vaak zijn er te weinig volwassen tegenover kinderen op scholen en ik woon tegenover een school en als ik af en toe zie hoe die kleintjes de straat op denderen... brrrr echt eng af en toe

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:11

dus omdat de ouders hun kinderen niet goed opvoeden moet zo'n kinderleidsters met haar handen vol riempjes met kinderen eraan over straat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:11

Nannes schreef:

Ik en mijn zus waren ook braaf, maar mijn broer was een onopvoedbaar snotjong destijds Die zat een uur op de peuterspeelzaal toen ze mijn moeder belden of ze hem als-je-blieft op wilden komen halen
Niet alle kinderen zijn even makkelijk op te voeden. Voor zulke kinderen is zo'n tuigje best een uitkomst. Weet je in elk geval zeker dat ze niet het hele dorp/de hele stad doorgedribbeld zijn.
(deed mijn broer, hup de klas uit achter de vuilniswagen aan )

Is allemaal gelukkig nog goed gekomen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:16

Helemaal niet raar of zielig of wat dan ook.

Mijn man reed altijd veel wielerkoersen, van die rondjes om de kerk. Zo'n wielerpeleton gaat met een vaart van 30-40 km per uur (als het niet harder gaat) door de straten. Ik had mijn dochtertje altijd aan een lijntje als ze niet in de buggy zat.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er een kat of hond door het peleton kwam. Je wilt niet weten wat er dan gebeurd.
Dan maar je kind aan de lijn en opmerkingen als WOEF

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:17

Nannes schreef:
dus omdat de ouders hun kinderen niet goed opvoeden moet zo'n kinderleidsters met haar handen vol riempjes met kinderen eraan over straat

Dus waar ligt dan het probleem? Niet bij de tuigjes

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:19

Mijn vader reed toen met de vrachtwagen en hadden ze nog geen gordels in die dingen.. ik werd gewoon vast gezet aan de stoel en ook tijdens het laden en lossen... vast aan de auto in het zonnetje..

Denk dat een hoop ouders echt naar EHBO moeten kijken want tegenwoordig mogen die dwergen alles maar zelf bepalen..

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:20

ik vind het niet onvriendelijk ofzo.
ze kunnen altijd nog zelf lopen ze hebben alleen een beperking in ruimte en kunnen dus niet zomaar ineens weglopen.

niks mis mee

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:21

Welshcobfan schreef:
Nannes schreef:

Dus waar ligt dan het probleem? Niet bij de tuigjes

dus waarom moeten die kinderen ze dan om, omdat pa en ma geen tijd hebben en die kinder leidsters hebben nu letterlijk hun handen vol.

Ik vind het stom, het zijn toch geen honden?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:58

Ik vind dat echt zo'n vooroordeel Nannes! Er zijn legio kinderen waar de ouders gewoon niks mee aan kunnen vangen, ze hebben nl. een eigen karaktertje en niet ieder kind laat zich iets vertellen. Zo ontzettend banketstaaf om ouders gelijk maar de schuld te geven!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:02

Als kinderen niet luisteren kán het wel aan de ouders liggen Mijn neefjes zijn echt ontiegelijk k*t kinderen omdat mijn zus ze niet goed opvoed. Een tuigje bij hun zou ik heeeeel graag willen want die luisteren echt niet naar je. De oudste van 4 zegt nu al tegen me dat ik niet de baas over hem ben

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:05

KAN idd, maar niet in alle gevallen. Heb vorige week nog ouderavond gehad en geloof me: er zijn ouders die wel kunnen janken over hoe hun kind zich gedraagt. Kinderen met ADHD of andere stoornissen kunnen behoorlijk lastig zijn om onder de duim te houden. Voor die ouders is het dubbel zo pijnlijk om steeds geconfronteerd te worden met 'het zal wel aan de ouders liggen'.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:11

Ik vind het een beetje t'e. Maar het ligt ookbij het opvoeden, als je dat heel verwend opvoed, gaat ti ze eigen gangetje. Veel kinderen zijn van zichzelf zo en veel ouders durven niets te doen. Of die hartstikke gestoord worden van een druk kind, en geen raad meer weten... Kan gewoon beter hand vasthouden vind ik eigenlijk.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:16

Ik vind het een goed idee. Heb zelf de PABO gedaan. En weet dat er kinderen zijn die echt veel liever bij moeder en vader willen zijn. Of ondertussen een erg leuk bloempje, streepje, enz. willen ontdekken. Alleen maar veiliger wanneer dit gebeurd. Het scheelt voor de oppas een hoop stress en halsbrekende toeren.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:25

Nannes schreef:

Hallo, we hebben het hier over peuters hoor! Een peuter van twee luistert alleen als hij binnen een bereik van twee meter van je is. Ben je verder weg dan besta je voor hem niet meer. Voor een peuter van drie is dat ongeveer drie meter enz.
Peuters zijn ongeveer net zo onvoorspelbaar in hun gedrag als dieren, en zo'n klein misschien wat klam kinderhandje is in no time uit je hand losgewurmd. Dan liggen ze errug snel onder een auto hoor.
Het gaat hier om kinderen in een kinderdagverblijf die door een drukke binnenstad moeten. Ik vind het een prima oplossing, beter zó dan platgereden

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:58

zolang het niet nodig is niet.. Als het een klein kind zou ik er misschien eerder voor kiezen om het in een buggy vast te zetten.. maar als het niet anders kan, omdat het kind ontzettend eigenwijs is, moet je wel gaan opletten wat veilig is voor zo'n kind en dat is waarschijnlijk zo'n looptuigje..

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:03

Ik geloof dat de meeste reacties zoals "Dat doe je toch niet!, of Voed je kind beter op dat ie niet wegloopt...of..Pak maar stevig bij het handje vast" ...zelf geen kids hebben en weinig ervaring met peutertjes van 2 die de wereld willen ontdekken.
Mijn kids hebben ook aan de riem gelopen, scheelde een hoop gemopper en angsten of de koter niet in een splitsecond onder een auto kwam omdat zo'n klam handje losschiet.

Niks mis mee om de kids aan te lijnen in een drukke binnenstad!!

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:04

Mijn zus liep vroeger ook altijd aan een tuigje omdat ze anders gewoon wegliep

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:33

jacimatho schreef:
Ik geloof dat de meeste reacties zoals "Dat doe je toch niet!, of Voed je kind beter op dat ie niet wegloopt...of..Pak maar stevig bij het handje vast" ...zelf geen kids hebben en weinig ervaring met peutertjes van 2 die de wereld willen ontdekken.
Mijn kids hebben ook aan de riem gelopen, scheelde een hoop gemopper en angsten of de koter niet in een splitsecond onder een auto kwam omdat zo'n klam handje losschiet.

Niks mis mee om de kids aan te lijnen in een drukke binnenstad!!

Precies ook helemaal mijn idee! Overigens kán het wel aan de opvoeding liggen maar over het algemeen zijn kinderen van 2 monstertjes en beter een aangelijnd monstertje dan helemaal geen monstertje meer...

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:03

Nouja prima toch, beetje onzin om te roepen dat het slecht is voor die kinderen. Je doet ze toch geen slipketting om ofzo :/

Al kan je beter iets aan de oorzaak dan de gevolgen doen.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:52

Ik ben het ermee eens, dat het gedrag van kinderen vaak aan ouders ligt. Maar zeker niet altijd! Bovendien gat het hier om peuters. En zelfs lieve peuters willen de wereld ontdekken, wat in een drukke buurt best gevaarlijk kan zijn. Ik kan me daarom heel goed voorstellen dat ze voor zo'n tuigje met lijn kiezen. Een ongeluk kan in een paar seconden gebeurd zijn namelijk! En het is best een vriendelijk ding, heus geen halsband ofzo.