Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Ik vind het super dat een vader ook vadersschapsverlof zou kunnen krijgen, voor veel moeders zou het heel fijn zijn.
Wat meer hulp in huis.
Daarbij wil de vader ook lekker genieten van zijn kind.
Het is toch niet niks.
Alleen vind ik NIET dat een vrouw daar een deel voor op hoeft te geven!
Een man hoord die paar weken gewoon te krijgen omdat hij vader is geworden.
Maar de moeder moet gewoon die weken houden die ze heeft om aan te sterken, borstvoeding te geven en te genieten.
Suziej schreef:Wat een onzin zeg.
Wat hebben vaders nou voorn last die 9 maanden?
Serendipity1 schreef:Suziej schreef:Wat een onzin zeg.
Precies
Volgens mij is zwangerschapsverlof nog steeds om aan te sterken/wat op te bouwen voor/na de bevallingGut, wat hebben die vaders het zwaar gehad...
Precies
Volgens mij is zwangerschapsverlof nog steeds om aan te sterken/wat op te bouwen voor/na de bevallingGut, wat hebben die vaders het zwaar gehad...
daantjuhhh schreef:Maar voor de vrouw opzich is het toch ook fijn als de man 2 weken thuis blijft?
Mijn moeder vond het heerlijk.
Mijn vader die eens kookte en voor mij zorgte.
En daabij was mijn broertje binnen 24 uur in het ziekenhuis omdat er heel veel mis was, maar daardoor was het extra fijn.
Precies
pmarena schreef:Een vrouw HOEFT die dagen niet aan de man te geven he , volgens mij vergeten sommige mensen dat
Het is toch leuk dat als je het zelf wilt , je de vader van je kind wat dagen over kunt laten nemen ?
Het zou leuk zijn als betaald ouderschapsverlof voor beide ouders mogelijk zou zijn.
Maar ik vind het absoluut zeer onredelijk als de werkgever hiervoor op moet draaien. Dan wordt de werkgever gestraft omdat zijn medewerker een baby krijgt , kan die werkgever gaan betalen terwijl hij er niks voor terug krijgt....
Bovendien is de kans al aanwezig dat zijn werknemer al minder lekker zal presteren door de komst van het kind (slechtere nachtrust / aanpassen van leven en ritme / ziek kind / crèche brengen en halen enzo....).
Als je als werknemer er zelf voor kan sparen is het mooi , maar de werkgever hoeft er niet onder te lijden verder.
Die lijdt er in principe al genoeg onder
Vind ik hoor !
Karl66 schreef:Tja het is natuurlijk veel beter om die extra kosten op de werkgever af te wentelen?
Want stel je voor dat je door een bevalling niet meer 3 keer op vakantie kan dat jaar
Mickey schreef:Zwangerschapsverlof is er omdat een vrouw lichamelijk minder kan rondom de bevalling, daar energie voor moet sparen en ne de bevalling ook tijd nodig heeft om vooral lichamelijkaan te sterken.
Ik zou het dus niet van de duur van het verlof van de vrouw afhalen.
Wel vind ik het netjes als de man een soort van zorgverlof zou kunnen krijgen voor als de kraamhulp weg is. Dit omdat niet iedere vrouw na een week alles kan wat van haar verwacht wordt. Nu moet een man hier vaak vrije dagen voor opnemen.
Betaald ouderschapsverlof moet overigens in mijn ogen gewoon voor beide ouders mogelijk zijn.
Urielle schreef:Karl66 schreef:Tja het is natuurlijk veel beter om die extra kosten op de werkgever af te wentelen?
Want stel je voor dat je door een bevalling niet meer 3 keer op vakantie kan dat jaar
Ik denk dat het grote gros van de ouders gewoon een keer per jaar op vakantie gaat en dat tijdens het zwangerschaps/geboortejaar helemaal niet doet. paasei, wat is die babyzooi duur! Daar kon ik riant van op vakantie![]()
Van mij hoeft een man geen uitgebreid 'bevallingsverlof' maar een week of een (werk)dag of 8 moet er toch wel af kunnen.
Enfin, Karl jij was toch zelf ook vader? Hoe kwam jij door de eerste doorwaakte nachten dan? Volgens mij heeft je werkgever geen klap aan je die eerste weken. ()