Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mando schreef:Vroeguh kwam dat niet naar buiten maar dan haalde je ook rottigheid uit. Alleen was dat anders.
Dan kreeg je nog op je klote van je ouders als je iets flikte.
Had je respect voor andermans eigendommen en mensen.
Tegenwoordig leven we in een maatschappij waarbij vaak de beide ouders werken en niet weten wat hun kroost uitvreet.
Of de ouders geven inderdaad wel voeding maar vergeten de rest.
Ik vind het best zorgelijk dat de maatschappij zo verloederd.
Citaat:fatbiketerreur, bewoners bewapenen zich en dreigen met ‘wijkoorlog’ in brief aan politie
Jongeren op fatbikes terroriseren al maanden het Groningse Delfzijl. Het gooien van stenen en het plegen van vernielingen is inmiddels zo uit de hand gelopen dat wanhopige bewoners zich bewapenen. In een anonieme brief vragen zij de politie om ‘even de andere kant op te kijken’, zodat ze zelf kunnen ingrijpen. De politie waarschuwt via deze site: voor eigen rechter spelen is en blijft strafbaar.
Op beelden op sociale media is te zien hoe schreeuwende jongeren, soms met bivakmutsen op, op fatbikes over de stoepen scheuren en bewoners achter de jeugd aan rennen.
Het gaat om een groep van zo’n dertig hangjongeren. Nu de dagen langer en warmer worden, neemt de overlast merkbaar toe. De politie zegt inmiddels ‘een goed beeld’ te hebben van de groepen die betrokken zijn bij de overlast.
‘Korte wijkoorlog’
De bewoners zijn er klaar mee en willen het heft in eigen hand nemen. ‘Na drie jaar politie en gemeente te hebben geïnformeerd (...) heeft dat nul effect gehad’, schrijven ze in een brandbrief aan de autoriteiten. Ze dreigen met een ‘korte wijkoorlog’ om weer ‘vrede in de wijk’ te krijgen. ‘Bedankt voor de medewerking’, sluiten ze af.
De politie kent de brief en trekt een harde grens. „In de brief wordt eigenlijk opgeroepen tot eigenrichting en het wegkijken door politie. Dit is een ontwikkeling die we absoluut willen voorkomen en eigenrichting is dus onacceptabel”, reageert de politie op vragen van deze site. „De kans is groot dat er dan strafbare feiten worden gepleegd en daar moeten we dan tegen optreden.”
.
DuoPenotti schreef:https://www.ad.nl/binnenland/grote-onru ... CvsA6__dhA
zoiets als dit bestond vroeger toch helemaal niet.
Het is echt niet dat het nu enkel word uitvergroot, het is vergroot.
En de politie mag niks want worden direct gefilmd.
Ouders doen niks...
En ja de village mag niks....
En het zijn er maar 30, denk dat er heel wat meer jeugd woont daar dan 30.
Maar ja aanpakken.
En als die tuchtschool niet werkt, wat ik betwijfel als ik zie wie het schrijft, dan pak die ouders maar een in de knip.
Niks doen, zoals nu werkt iig ook niet.
Er word al 20 jaar niks gedaan, en doe dat nog 20 jaar en je gaat hetzelfde effect houden.Citaat:fatbiketerreur, bewoners bewapenen zich en dreigen met ‘wijkoorlog’ in brief aan politie
Jongeren op fatbikes terroriseren al maanden het Groningse Delfzijl. Het gooien van stenen en het plegen van vernielingen is inmiddels zo uit de hand gelopen dat wanhopige bewoners zich bewapenen. In een anonieme brief vragen zij de politie om ‘even de andere kant op te kijken’, zodat ze zelf kunnen ingrijpen. De politie waarschuwt via deze site: voor eigen rechter spelen is en blijft strafbaar.
Op beelden op sociale media is te zien hoe schreeuwende jongeren, soms met bivakmutsen op, op fatbikes over de stoepen scheuren en bewoners achter de jeugd aan rennen.
Het gaat om een groep van zo’n dertig hangjongeren. Nu de dagen langer en warmer worden, neemt de overlast merkbaar toe. De politie zegt inmiddels ‘een goed beeld’ te hebben van de groepen die betrokken zijn bij de overlast.
‘Korte wijkoorlog’
De bewoners zijn er klaar mee en willen het heft in eigen hand nemen. ‘Na drie jaar politie en gemeente te hebben geïnformeerd (...) heeft dat nul effect gehad’, schrijven ze in een brandbrief aan de autoriteiten. Ze dreigen met een ‘korte wijkoorlog’ om weer ‘vrede in de wijk’ te krijgen. ‘Bedankt voor de medewerking’, sluiten ze af.
De politie kent de brief en trekt een harde grens. „In de brief wordt eigenlijk opgeroepen tot eigenrichting en het wegkijken door politie. Dit is een ontwikkeling die we absoluut willen voorkomen en eigenrichting is dus onacceptabel”, reageert de politie op vragen van deze site. „De kans is groot dat er dan strafbare feiten worden gepleegd en daar moeten we dan tegen optreden.”
.
karuna schreef:Ik lees en hoor steeds vaker asociaal zinloos kapotmakend gedrag van mensen.
Hier op bokt iemand die in een scootmobiel is belaagd door jongeren. Jongeren die anderen "zomaar" in elkaar slaan voor de lol en dat filmen.
Dit bericht dat me echt raakt en ik denk waarom?![]()
https://nos.nl/artikel/2611328-onbekend ... zesde-keer
Keer op keer bijenkasten vernielen.
Of een tijdje terug een herdenkingsmonumentje voor die verdronken kindjes dat gesloopt en deels meegenomen is.
Vernielingen op begraafplaatsen, weggeefkasten die gesloopt worden, bekladdingen, fietsen kapot maken, spiegels van autos aftrappen. Bushokjes slopen.
Gewoon zomaar.
Het waarom van deze daden kan ik dus echt niet begrijpen? Verveling? Stoerdoenerij? Sociale media en hun invloeden van zie mij eens .......
Wordt het erger? Lees en hoor je er meer over? Of is dit altijd al zo erg en zinloos geweest?
Cayenne schreef:pmarena schreef:Op Bokt is het toch wel een groot deel kinderlozen hoor die zulke topics weten te vinden
En wat is je punt? TS heeft zelf toch ook geen kinderen?
troi schreef:https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/rappo ... minaliteit
Met als belangrijkste punten:
-tussen 2012 en 2022 daalde het aantal 12–25-jarige verdachten met ~50% bij meerdere delicten
- geweldsmisdrijven onder jongeren daalden zelfs met ~54%
- vermogensdelicten en openbare orde ook fors omlaag
Het gaat juist fantastisch met de jongeren!
pmarena schreef:Op Bokt is het toch wel een groot deel kinderlozen hoor die zulke topics weten te vinden
troi schreef:En ook, als de jeugd zo extreem poedersuiker is dan zijn de reageerders hier dus extreem poedersuiker ouders, immers de huidige volwassenen hebben de huidige pubers opgevoed. Iets met hand in eigen boezem..
Edit: en als je nu denkt 'nee niet de mijne maar alleen de pubers van een ander zijn poedersuiker'. Ook dat is van alle tijden..