Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 15:49

Lastig TS, ik denk ook niet dat er een 'goede' optie is. Zowel voor afwachten als voor linea recta naar huis valt wat te zeggen.

Zelf zou ik denk ik nog even rustig afwachten. Mocht TUI helemaal niet thuis (TUI-s?) geven dan kun je als nog die vlucht van 30 uur boeken, maar dat zou ik echt als laatste optie houden. Je zit nu veilig en comfortabel, en dat is ook wat waard.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 15:55

Ik heb vast gezeten op Madagaskar. Ik was daar tijdens die rellen. Eerst in de lucht kregen we te horen dat we niet naar de hoofdstad konden omdat de luchthaven overgenomen was, en uiteindelijk eenmaal in de hoofdstad zaten we weer vast.
Gewoon afwachten en doen wat ze zeggen, meer kun je toch niet doen. Als er geen vliegtuigen komen, zijn er dus ook geen vliegtuigen daar die kunnen vertrekken. Dus er is niks wat je kunt doen
Je kunt dus al wel van tevoren zien met flight tracking apps welke vliegtuigen er onderweg zijn. Als ze niet opstijgen vanaf hun vertrekpunt, weet je al zeker dat ze bij jou niet gaan landen, en dus weet je ook dat er niks gaat vliegen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 15:58

Ik wil je alleen maar sterkte en succes wensen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:08

Heel veel succes. Maak er vooral het beste van. Jullie zijn veilig en je zit op een fijne plek. Ook als dat nog langer duurt dan 5 maart.

Kunnen jullie het hotel verlengen?

Ik zie de situatie zelf namelijk nog niet zo snel veranderen daar, vliegen gaat nog wel ff een ding blijven. Maar, hopelijk is vliegen daarna veilig of zijn er andere routes.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:08

Bedenk me nu ineens dat ik ook een keer vast heb gezeten op Cuba. Was na een orkaan. Ook toen, gewoon gezorgd dat ik ook de hoogte was van wat er wanneer weer zou kunnen, en verder gewoon genoten van mijn extra tijd daar
Ik zou je wel adviseren om zoveel mogelijk alles opgeladen te houden, mocht de stroom uitvallen ben je in ieder geval nog bereikbaar

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:19

Dat is ook iets wat je niet graag meemaakt. Soort van gelukje dat je met je peuter niet in doha zit.

Er zijn vast wel meer hotels vrij als langer dan 5 maart duurt. als er ook minder mensen weg kunnen kunnen er ook mensen niet heen lijkt me.
Hopelijk is dat niet nodig

Een trein bus (vlieg)vluchten via andere landennaar andere landen nemen is nou ook niks met kind.

Afwachten in het hotel dan maar en zelf beetje online kijken wat mogelijkheden zijn om thuis te komen.
En mailen bellen naar je reisorganisatie zal wel lastig zijn omdat iedereen dat doet.

Thailand. Is ook verweg om zonder vliegtuig even naar huis te gaan

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:22

janderegelaa schreef:
Je komt vanzelf een keertje thuis. Geniet nog even van je verlengde vakantie.

Precies. Anders gaan ze wel omvliegen via een andere route.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:23

Het is erger nu voor degenen die vastzitten in een van de aangevallen gebieden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:43

Super vervelend, maar er is pas een dag geleden een oorlog uitgebroken. Niet zo gek dat de boel is ontregeld en alle maatschappijen ook even met hun handen in het haar zitten. Ze kunnen ook niet toveren natuurlijk, maar gaan dit wel oplossen.

Verleg voor nu weer je focus door te doen alsof je nu ook nog lekker op vakantie zou zijn, en check 2x per dag even of er een update is en laat het verder ook los. Nu uren aan de lijn hangen, maakt je dag echt niet leuker. En een beetje een dooddoener, maar het helpt wel echt om te relativeren, je had ook in het midden-oosten kunnen zitten nu.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:44

anjali schreef:

Denk dat TS dat zelf ook wel kan bedenken :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:52

Ja is sowieso het antwoord op alles wat iemand tegenzit. Het kan altijd erger. Ja, Tuurlijk kan het altijd erger. Maarja dan kan alleen de meest gemartelde persoon ter wereld nog klagen en de rest moet zn mond houden :\

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 17:28

Ik heb al meerdere keren ‘vastgezeten’ in mijn leven: natuurrampen, revoluties en kapot materieel, overboekte vluchten. Het langste is een week geweest. Jouw voordeel is dat TUI het voor je moet regelen, mijn nadeel is dat ik zelf alles regel. Maar ik ben wel vrij makkelijk geworden en zou je hetzelfde willen aanraden. Geniet van de verlengde vakantie, land even lekker bij het zwembad, ga nog een keer bij je favoriete restaurant eten en probeer, ondanks alles, te genieten.

Uiteindelijk zal er een oplossing komen, al kan het even duren. Houd een aantal keer per dag de mail en berichtgeving in de gaten. Achter de schermen wordt hard gewerkt om al die reizigers thuis te krijgen. Het komt uiteindelijk wel goed.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-26 18:33

Fijn om reacties te lezen dat we wel op tui kunnen vertrouwen en dat de keuzes die we nu hebben gemaakt de “juiste” zijn. En dat we even moeten wachten.

We begrijpen zeker dat de wereld op zijn kop staat en dat het maar twee dagen verder zijn.
Natuurlijk ben ik “blij” dat we hier in Thailand op een veilige plek zitten. Tel je zegeningen zeker, het had ook anders gekund.
Maar ondanks dat we hier zitten, mag je je wel even zorgen maken en even je vraagtekens ergens kwijt.

We zouden zeker hier langer kunnen zitten. Maar op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee, en wil je duidelijkheid, vandaar mijn vraag of mensen deze ervaring ook hebben gehad en hoe hun dat hebben gedaan.

We zitten er op een gezonde manier bovenop en houden alles in de gaten. En voor de rest “genieten” we nog even van onze verplichte extra vakantie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 18:47

Als ik het net goed hoorde op het nieuws, is het luchtverkeer boven Dubai tot 5 maart gesloten.

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:20

Veel gereisd voor mijn werk, regelmatig ging het niet zoals gepland. Wachten checken wat mogelijk is en hotel zoeken. Zeker met een kind. Het heeft even tijd nodig om alternative routes te organiseren. Succes!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 20:46

Je gevoel is volkomen legitiem, zeker met een kind bij je. De onzekerheid zorgt voor een heel naar gevoel (en ik vind de ‘een ander heeft het erger’ kaart altijd zo’n dooddoener).

Wat je doet klinkt als een goed plan. Regelmatig checken hoe het ervoor staat en genieten van de extra vakantie. En probeer er gewoon op momenten even van te genieten: zoek dat lekkere restaurant nog een keer op, geniet van de zon en het zwembad, maak nog wat leuke foto’s van je kindje, oftewel, probeer toch een beetje te genieten.

(Afgelopen reis heb ik 72 uur nergens heen gekund. Ik heb een boek uit de kast van de wachtruimte gepakt en heb het in 1 keer uitgelezen. En stiekem vond ik het heerlijk, opeens had ik het perfecte excuus om ergens te zitten en mij te verliezen in een boek.)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 20:53

Ergens stranden wel ervaring mee, maar dat was door een kapot vliegtuig in Burundi. Werd omgeboekt naar over 8 dagen en het was de heenreis. Klantenservice enzo deden helemaal niks (wisten zelfs niet dat er mensen gestrand waren.. Uhh je vliegtuig staat kapot op de landingsbaan waardoor het vliegveld dicht is en je crew zit er ook).. Gelukkig met snel handelen een nieuwe vlucht kunnen scoren.

Dat is voor jullie nu lastig, dus vooral contact houden met de maatschappij, maar ook zeker proberen te genieten al snap ik dat dat lastig is. Maatschappijen kunnen nu ook niet inschatten hoe de situatie gaat lopen, dus ik hoop dat het snel rustig is en dat er weer wat kan vertrekken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:00

Met vastzitten geen ervaring, wel met Emirates op de route Amsterdam-Dubai-Phuket en vv en met tegenslag op genoemde route.. in 2020 zouden we naar Thailand helaas gooide corona roet in het eten. Emirates was enorm sterk in delen van info. In 2023 deden we een 2e poging (toen met peuter van 1,5), ook nu was Emirates fantastisch, enorm meedenken ook. Over Tui zelf ben ik iets minder te spreken, maar als je ze achter de broek zit helpt dat (mocht je via een lokaal Tui-reisbureau geboekt hebben, neem zeker contact met hen op, zij hebben vaak net wat meer slagkracht).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:19

anjali schreef:

Joh :+

Onzekerheid is niet tof, als je niet weet hoe en wanneer je naar huis komt en je zit daar met een klein kind. Super kwetsbaar.
Maar snap idd ook dat TUI nu niet veel kan. De pleuris is pas net uitgebroken en het is echt niet veilig om nu over dat gebied te vliegen en via Amerika duurt een stuk langer.

Je zit nu op zich prima in dat hotel en het wordt vergoed, zou het er nog lekker van nemen en een paar keer per dag checken of er al duidelijkheid is. Ze brengen je heus een keer terug naar Nederland.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 22:15

Ik snap de reacties wel, al snap ik ook echt dat jouw situatie heel vervelend is TS! Van een afstand is het makkelijk zeggen dat je gewoon in vakantie setting moet blijven, maar het niet weten is altijd lastig en vaak ook als je rekent op naar huis gaan, dan wil je ook naar huis. Gok dat TUI nu ook gewoon nog niks weet...
En ondertussen, een vriend van me zit in Dubai vast :\ en zal echt blij zijn wanneer hij thuis is ook

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:44

Wat al eerder gezegd is: als je zelf vluchten gaat boeken, draai je zelf voor alle kosten op. Zou idd voorlopig Tui afwachten en ze regelmatig om een update vragen. Op dit moment kan niemand wat, maar vaak komt er met een paar dagen wel wat in beweging. Is zeker niet leuk en absoluut stressvol hoor, begrijp me niet verkeerd.

Enige tip die ik wil geven: als je uiteindelijk een alternatieve vlucht aangeboden krijgt en daar zit een overstap in: check het goed!!
Mijn ouders zijn in 2020 met de hakken over de sloot op een van de laatste vluchten uit Australie vertrokken nadat hun oorspronkelijke vluchten allemaal gecancelled waren. Reis organisatie (weet echt niet meer welke) had dat allemaal geregeld.
Alleen: de oorspronkelijke alternatieve vlucht zou vanuit Sydney vertrekken (950 km bij ons vandaan) en op het overstap punt zou de eerste vlucht landen 3 uur NAdat de tweede vertrokken was. De mensen van dat reisbureau hadden dat in alle chaos compleet verkeerd gedaan. Een mail en het is toen gecorrigeerd maar je zal het over het hoofd zien.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:08

Het kan altijd erger klopt ik had het er zelf ook bij gezet in de trend van je kon in doha zitten ofzoiets

Maar hier kun je tenminste ervaringen vragen tips ect.

Bij een organisatie is het nu een chaos hier krijg je nog ervaringen en tips.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:17

Waf heftig zeg TS.
Geen ervaring maar familie die woont in Dubai. Zijn vliegtuig naar jakarta steeg op toevallig 15min na de bombardementen. 1 vd laatste vliegtuigen geweest op dubai. Echt een engeltje op zijn schouders gehad.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Ik gok dat er ook toestellen weer omgekeerd zijn. En of van de landingsbaan weer terug konden.

Gelukkig geen vliegtuigen geraakt.

Man als je tegenwoordig op vliegvakantie gaat kan je beter niet terugkomen op je laatste vakantie dagen. Mis je zo je werk bij vertragingen.

Dit is natuurlijk niet echt te overzien net als vulkaan uitbarsting of dat covid.

Hopelijk hen je wel snel duidelijkheid met hoelang het kan duren

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:03

Ik heb wel eens vastgezeten in Griekenland door een technisch probleem in het vliegtuig. Hele andere situatie, maar we hebben wel 2 nachten langer op het eiland moeten verblijven.

Was geloof ik ook via TUI. Wij zaten al op het vliegveld, hebben daar een aantal uur moeten wachten en werden toen met bussen naar hotels gebracht. Alles daarvan werd vergoed en uiteindelijk konden we toch vliegen. Er was toen ook veel onduidelijkheid en niet iedereen kreeg de berichtgeving door. We hebben elkaar toen op de hoogte gehouden en alles werd verder door de maatschappij geregeld. Probleem is nu denk ik vooral dat ze (in dit geval TUI) ook niet weten wat ze moeten doen omdat er geen duidelijkheid is. Dus zolang zij het nog niet weten kan jij ook weinig. Vertrouw er maar op dat zodra ze wel wat weten, ze hun reizigers echt wel zo snel mogelijk weer naar huis halen.