Datalek Odido

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Datalek Odido

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

Wij moesten dit wel doen toendertijd. Ik vind het eigenlijk ook niet meer dan logisch dat odido dit zou vergoeden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

purny schreef:
Wij moesten dit wel doen toendertijd. Ik vind het eigenlijk ook niet meer dan logisch dat odido dit zou vergoeden.

Een nieuw paspoort aanvragen? Van wie moest dat, en met welk doel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:33

rien10 schreef:
purny schreef:

Een nieuw paspoort aanvragen? Van wie moest dat, en met welk doel?

Mijn werk is een aantal jaren geleden gehackt.
Iedereen die na een bepaalde datum in dienst was gekomen werd geadviseerd om een nieuw paspoort aan te vragen.

Als je namelijk een nieuw paspoort aanvraagt in deze situatie krijgt je oude paspoort ook een bepaalde code.

Of het nou uit voorzorg was of dat het geadviseerd werd het werd in ieder geval vergoed

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Ik zit mobiel bij Odido, maar ga niet panisch een nieuw paspoort aanvragen. Nu verloopt mijn paspoort binnenkort sowieso, maar de ID waarmee ik destijds bij Odido een abo afsloot is sowieso al niet meer geldig en mijnpaspoort heb ik pas later aangeschaft.

Ik ben alert op wat er in de betreffende mailbox binnenkomt en hou met een half oog mijn bank in de gaten en dat is het.

Op https://haveibeenpwned.com/Breach/Odido kun je intussen je mailadres checken op hack. Ik lees net op de nos dat er weer een batch gegeven op het darkweb is gezet. Dus even regelmatig controleren, kan handig zijn.

En evt voor de zekerheid je wachtwoord van je email wijzigen, ook al zeggen ze dat die niet zijn buit gemaakt.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:38

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:14

Het is ook bizar wat Odido allemaal van klanten op sloeg. Zaken waar ze niets mee nodig hebben over klanten zijn gelogd. En dan ook nog eens gegevens veel en veel te lang bewaard. Gegevens van mensen die al jaren geen klant meer zijn liggen op straat.

En allemaal gratis en voor niets te downloaden voor elk crimineeltje die er mee aan de slag kan gaan als scammer en oplichter.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:47

ik heb mijn odido abbo opgezegd. Ik was al geen fan sinds overname t-mobile maar dit is wel de druppel.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

verootjoo schreef:
Miss_Mii21 schreef:

Maar dan is het te laat he, als ze gekke dingen gaan afschrijven ben je je geld kwijt en zie het dan maar terug te krijgen? Zie dan maar aan te tonen dat jij niet een bestelling ergens hebt geplaatst of iets hebt aangevraagd.

Hoe gaan ze zomaar geld van je rekening schrijven?
Daar is wel meer voor nodig.
Ben ik niet bang voor.

Dit. Plus bij een incasso kun je storneren dus dan heb je je geld weer terug.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Ik zit ook bij odido.. toevallig in december een nieuw simkaart aangevraagd, dus van mij zijn het wel vrij recente documenten. Maar ik lig er nog niet wakker van. Vanmorgen waren mijn gegevens ook nog niet gelekt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Ik vind het echt bizar dat ze zo lang gegevens opslaan terwijl ze mooi weer spelen en zeggen dat ze het na 2 jaar verwijderen. Ik heb 4 jaar geleden tele2 opgezegd en ik kreeg ook een mail. Nu moet ik toevallig m'n abo verlengen, maar alles wat gelinkt is aan odido wordt het sowieso niet.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Mijn gegevens staan al jaren op het darkweb, dus in die zin maak ik me er niet zo druk om :')
Krijg al jaren een berg spammailtjes en ondanks dat ik mij niet heb laten testen via het bevolkingsonderzoek, zijn er wel gegevens vanuit andere zorgverlenende instanties naar laboratoria gegaan. Gezien ik rond die periode ineens veel door Franse(?) nummers gebeld werd, ga ik er maar een beetje vanuit dat daar ook gegevens op straat beland zijn. Idem met Odido, jaren geleden klant geweest bij T-Mobile dus mijn gegevens zullen er ook wel tussen zitten ondanks dat ik van niemand nog wat gehoord heb. Ik verwacht iig dat er hier niet zoveel veranderd :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:19

Bielsje schreef:

Maar je moet er dus wel zelf op letten.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Ik maak me ook niet druk, mijn bankrekening trek ik sws elke maand leeg, heb overal 2stap verificatie en check vrij regelmatig haveibeenpwned.com.

Nu is het Odido, hoorde vandaag ook bij DJI, dus vind geen rede om over te stappen want ik geloof niet dat het ergens 1000% veilig is.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Loretta schreef:
Bielsje schreef:

Daarom zetten mensen dus meldingen aan van afschrijvingen, maar dan is het dus niet dat je het nooit meer terug krijgt.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Esther_r20 schreef:
Hier ook klant van odido waarbij veel gegevens gelekt zijn. Waarschijnlijk staan onze gegevens bij de lichting die gisteren is vrij gegeven want ineens hebben we mail...

Mail dat "iemand" al onze gegevens heeft en dat we in bitcoins moeten betalen want anders zullen er vervelende dingen gebeuren.

Zucht... zo geen zin in dit gedoe

Ik had dit vorige week... idd mijn mail bomvol spammail dat ik moest betalen, alle inkomende mails werden overschreven door dezelfde tekst. Uiteindelijk alle activeiten gewist, overal uitgelogt, nieuw wachtwoord en 2staps verificatie aangezet. Na 24 uur was alles weer normaal, wel van de vorige dag alle mailtjes kwijt, maar dat bestaat toch alleen uit nieuwsbrieven en was er verder niet iets belangrijks. De dag erna nog wel veel aanmeldverzoeken, maar ze kwamen er niet meer in gelukkig.

Ik zat heeel wat jaren terug bij Ben bedacht ik mij later, zal daar wel mee te maken hebben gehad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Loretta schreef:
Bielsje schreef:

Je moet sowieso opletten. Volgens mij staat iedereen onderhand wel met z’n gegevens op het darkweb.