Wie is er nog meer langzaam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 00:56

Hier ook team snel en vriend is team traag. Ik kan me er dood aan ergeren :D

Als hij zegt: ik kom er aan, is dat in mijn ogen Max een kwartiertje. Maar bij hem is dat drie kwartier. Even dit even dat. Even kletsen daar. Man, ik word er soms zo moe van. Soms als we weggaan maken we ons beide even klaar. Dat even is bij mij 15 min (lees make up, omkleden en haar) en dan sta ik klaar met schoenen en jas aan. Bij hem is dat denk ik 40 minuten later. Het gaat allemaal zo langzaam en ik snap gewoon niet hoe iemand niet in 10 minuten z’n haar kan doen als man zijnde; als ik dat als vrouw in 5 minuten kan doen. (Lees: hij heeft ooo nog eens kort haar). Hij doet er gewoon 15-20 minuten over, hoe dan.

Anastasia24

Re: Wie is er nog meer langzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 01:15

Ik ben hier team snel, het liefst ook nog multi-tasken, zo efficient mogelijk. Maar daar zou ik graag vanaf willen, wil mijn tijd nemen voor dingen, niet constant aan en gaan als ik iets moet doen. Dus ik neem juist graag ''jullie'' als voorbeeld. Is ook echt niets verkeerds. Deze maatschappij is zo opgesteld met efficientie, ik zou graag ''nutteloos'' dingen langzamer doen. 3 kwartier mijn haar doen, zou willen dat ik die innerlijke rust had.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 01:40

Hier nog een langzame. Hoe hard ik ook mn best doe, ik kan gewoon niet snel werken.
Ik werk in de zorg en ben altijd bang dat ik mensen pijn doe als ik sneller probeer, dus probeer het te compenseren door tussendoor harder te lopen. Zowel bij mijn vorige baan als bij deze baan krijg ik regelmatig de vraag of ik haast heb als ik van de een naar de ander loop.
Ben me nu ook aan het afvragen of ik dat gehaast nog wel wil.

Ook bij de paarden ben ik makkelijk een uur/1,5 uur bezig met uitmesten. Heb 3 eigen en 1 die ik ernaast verzorg, ongeveer een hectare weiland en de stallen die altijd open staan. Nou moet ik zeggen dat ik met de paarden ook wel erg pietje precies ben. Alle kleine beetjes kunnen wormeneitjes in zitten, dus moeten weg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 07:38

Amado7 schreef:

Als hij zegt: ik kom er aan, is dat in mijn ogen Max een kwartiertje. Maar bij hem is dat drie kwartier. Even dit even dat. Even kletsen daar. Man, ik word er soms zo moe van. Soms als we weggaan maken we ons beide even klaar. Dat even is bij mij 15 min (lees make up, omkleden en haar) en dan sta ik klaar met schoenen en jas aan. Bij hem is dat denk ik 40 minuten later. Het gaat allemaal zo langzaam en ik snap gewoon niet hoe iemand niet in 10 minuten z’n haar kan doen als man zijnde; als ik dat als vrouw in 5 minuten kan doen. (Lees: hij heeft ooo nog eens kort haar). Hij doet er gewoon 15-20 minuten over, hoe dan.

Ik doe er langer over met kort haar dan toen ik langhaar had.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 08:11

Ohhh ik ben ook zo iemand! Ik herken het helemaal met zwemmen en aankleden. Als ik om half 8 het zwembad uitga mag ik blij zijn als ik even voor 8 in de auto zit. Ik ben overigens wel echt mega efficiënt waardoor alles wel wat sneller gaat maar een speedy conzales zal ik nooit worden }>

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 09:20

Herkenbaar. Als het echt moet lukken de meeste dingen die ik doe ook wel sneller, maar dan word ik inderdaad onhandiger en inefficienter, waardoor het uiteindelijk ook niet echt sneller gaat.
Ik probeer bet zoveel mogelijk te accepteren en me niet teveel te laten opjagen.
Dat compenseren door snel te lopen is overigens ook herkenbaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 09:47

Mijn dochter is zo traag als dikke stront zoals wij dat hier zeggen, ik kan er helaas maar niet aan wennen. Vind het soms ook erg irritant vooral als we ik weinig tijd heb en we zijn bij de paarden bezig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 10:13

Ik zou het soms wel willen om dingen wat trager te doen. Heel veel tijd heb ik verspild aan wachten op anderen. :))

Soms denk ik ook: ik ga even lekker uitgebreid douchen. Dan sta ik na 10 minuten voor me uit te kijken want ik ben dan met alles al klaar en dan heb ik extreem rustig aan gedaan voor mijn doen. Ik denk dan: zonde van het gas en het water. Ik ga afdrogen… :+

In de ochtend neem ik 1 uur en 15 minuten. Zodat ik nog wat huishouden kan doen en even 20 minuten met koffie op de bank kan zitten.

Maar ik kan ook binnen 25 min in de auto zitten en dan maak ik m’n eten, douche ik en doe ik m’n make-up. Wenkbrauwen, eyeliner, mascara en cc Cream. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 10:19

Mij lukt het niet.ik kom traag op gang, overdag iets minder traag en tegen de avond vertraag ik weer. Als ik sneller zou gaan maak ik fouten, laat dingen vallen, kan niks vinden of mijn lijf doet nope slecht plan :n waardoor ik uiteindelijk er langer over doe, meer pijn heb of er dingen kapot zijn gegaan. :')

Hier is het stel rond 9 uur weg. Mijn wekker rond 7.30 gv zou af kunnen met 8.50 _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 10:22

Amado7 schreef:

Precies dit. Ik snap er ook helemaal niks van hoe alles zo langzaam kan gaan. Ik vind het soms enorm frustrerend, maar probeer in gedachten te houden dat dat omgekeerd vast net zo is.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:09

Hier ook frustratie. Als ik zeg "ik sta op om 7u30 om om 9u te vertrekken" reken ik hoe snel MIJN ochtendroutine is. Meestal vertrekken we dan altijd later omdat meneer mee opstaat met mij en dan nog van alles moet doen waardoor ik echt geirriteerd ben. Dan denk ik "sta een halfuur eerder op om ook op tijd klaar te zijn" :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:12

Nou precies dat! Hij ergert zich ook aan mij dat ik zo snel klaar ben, dan voelt het alsof ik zit te haasten en denkt hij: doe even chill.

Hij begint ook standaard te laat. Als we in de ochtend om 10u afspreken (hij woont nog ergens anders) dan ligt hij om 10 voor 10 nog in zn bed met de veronderstelling dat het wel goed komt en dan er achter komen dat hij toch ietsjes meer tijd nodig heeft en om kwart voor 11 pas red. Hij heeft er wel vrijwel altijd spijt van dat het hem weer niet lukte, en inmiddels is het 20 minuten te laat in plaats van 50 minuten. Hij doet echt z’n best maar soms is het erg moeilijk _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:58

Oooh ik had eens zo'n trage stalgenoot, verschrikkelijk vond ik dat haha!

Onze wei lag iets verder van de hangar en mesthoop. Ik maakte er altijd een sport van om maar 1x over en weer te moeten: kruiwagen gevuld met vers hooi (in een net) & stro, mestboy, riek en bezem. Poetstas over mijn schouder, bak eten aan de kruiwagen, en gaan met die banaan. Op de terugweg propte ik tot alles paste, en klaar. Op pakweg 40 minuten had ik op die manier de stal en wei uitgemest, had mijn paard gegeten en was ze gepoetst, en had ik ook haar betonnetje geveegd.
Mijn stalgenoot deed er 3x zo lang over en moest ook gemiddeld 3 maal over en weer; ik voelde mezelf ouder worden als ik haar bezig zag :')

Helaas is mijn vriend ook lid van team langzaam.
Ik denk wel te snappen/zien hoe dat komt: hij is gewoon minder efficiënt, zijn vader lijdt aan dezelfde kwaal :')
Als we bv. een rondje woonkamer-opruimen doen, dan scan ik die ruimte en verdeel alles in mijn hoofd op voorhand: dat en dat en dat moet naar de dressing terug in de kast, en dat en dat ook, maar dan in de wasmand. Dan kan dat en dat ook mee, want dat hoort in de badkamer, en als ik dan toch bezig ben, moet dat en dat naar de gang. Ik lijk dan heel even op een bepakte sherpa, maar ben dan wel zò klaar, omdat ik alles in 1 rondje mee heb.
Mijn vriend daarentegen loopt 6x over en weer, en moet 3x naar dezelfde ruimte omdat hij x en y nog niet mee had.

Ik ken ook niemand die trager uit een auto stapt dan hij :')
Ik ben voor aankomst met 1 hand al aan het rommelen: telefoon, sigaretten en vuur prop ik dan al in mijn handtas. Dan is het enkel nog een kwestie van na het parkeren mijn lichten doven en sleutel uit het contact halen.
Mijn vriend doet al die dingen pas na het parkeren, en dan ook één voor één.
Tegen dat hij binnen is, ben ik al naar de wc geweest en heb ik mijn schoenen en jas al geloosd :')
Instappen idem hoor; hij moet nog vanalles sprokkelen, is niet blij met zijn trui en probeert er nog rustig 3 andere. Die man heeft niet eens haar, dus geen idee waarom het bij hem allemaal zo lang moet duren :')

Ik ben er aan gewend, en gelukkig heeft hij ook veel goeie eigenschappen haha.
Maar als mijn mama ons uitnodigt om te blijven eten, zet ze de afspraak een half uur eerder dan eigenlijk de bedoeling is, en dan komen we hopelijk nog wel op tijd aan :')

Opstaan 's ochtends - ik wil anderhalf uur voor vertrek opstaan. Niet omdat ik traag ben, wel omdat ik rustig wil kunnen wakker worden. Ik heb anders de hele dag een gejaagd gevoel, en daar hou ik niet zo van.
Ik wil rustig koffie drinken, beetje scrollen, sigaretje roken. En dàn ben ik klaar om er in te vliegen: wassen, haar kammen, aankleden, kippen buiten laten, lunch sprokkelen, ... en dan kan ik daarna rustig naar mijn werk vertrekken :D

Winkelen: ik maak mijn lijstje in volgorde van de rayons.
Ik vind het verschrikkelijk om kriskras door de supermarkt te lopen en 6x dezelfde rayons te zien :')
Ik wil bij zo'n taak structuur en efficiëntie, des te meer relax-tijd hou ik naderhand over.
Thuiskomen = alles naar de keuken, daar afladen wat daar hoort, en de rest in 1 tas om mee te nemen naar het washok (waar de vriezers staan) om daar uit te laden. En klaar :D

Pelletkachel schoonmaken is ook zo eentje.
Ik haal in de keuken de emmer met materiaal op, haal daar ook een stuk karton uit de papierbak, scheur een paar vellen keukenrol af, en dan kan ik gewoon beginnen zonder halverwege nog x of y te moeten gaan halen met beroete handen.

We moeten hier vandaag de woonkamer schilderen :')
Alles staat al klaar, maar: we moeten nog afplakken. Dat vind mijn vriend te tijdroverd - maar niet afplakken en achteraf de foutjes wegwerken kost imo meer tijd. Ik schilder ook altijd met een vod binnen handbereik, als ik dan toch mors kan ik dat meteen oplossen, en moet ik niet achteraf als een malle gaan lopen schuren.

Het komt denk ik neer op: hoe doe ik iets zo efficient mogelijk.
Bij het uitladen van de afwasmachine begin ik met 1 kast, en haal ik alles uit de machine wat in die kast hoort. En pas dan ga ik verder naar de volgende kast/schuif; anders vind ik het zo'n kip-zonder-kop-gedoe :')
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 15-02-26 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:59

Dat is toch gewoon asociaal Amado. Hij komt toch ook niet iedere keer te laat op zijn werk of bij de tandarts lijkt mij?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:10

opisop_shop schreef:
Dat is toch gewoon asociaal Amado. Hij komt toch ook niet iedere keer te laat op zijn werk of bij de tandarts lijkt mij?

Ik zie dit bij mijn vriend ook.
Voor zijn werk is hij altijd op tijd - dat is eentje van moeten, en daar staat hij keurig op tijd voor op.
Vaak legt hij zijn kleren en spullen de avond ervoor al klaar.

Maar als het iets in de vrije tijd is, lijkt hij te denken dat hij minder tijd zal nodig hebben, en dan gaat hij de mist in :')
Het scheelt wel of dat een "losse" afspraak is als in "we gaan iets eten/drinken" of iets waar echt een tijd op plakt, zoals "we gaan naar de film en die begint om x uur".

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:15

Ik vind het wel een beetje sneu voor TS. Ze opent een topic met de vraag of er nog meer mensen traag zijn en dan reageren er voornamelijk mensen die niet traag zijn. En dan lopen ze ook nog eens verkondigen hoe vreselijk ze mensen vinden die traag zijn. Lijkt me niet de bedoeling van dit topic eigenlijk.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:25

Dieuwke_ schreef:
Ik vind het wel een beetje sneu voor TS. Ze opent een topic met de vraag of er nog meer mensen traag zijn en dan reageren er voornamelijk mensen die niet traag zijn. En dan lopen ze ook nog eens verkondigen hoe vreselijk ze mensen vinden die traag zijn. Lijkt me niet de bedoeling van dit topic eigenlijk.

Ohja, als je het zo bekijkt..

TS: waaraan ligt het denk je, dat je zo traag bent?

Als ik een mening probeer te vormen over iets, val ik terug op eigen ervaring/wat ik in mijn omgeving zie.
En dan denk ik te zien dat het ligt aan niet zo heel efficiënt te werken, aan niet een minuutje te nemen en na te denken over "hoe pak ik dit keurig, maar zo snel mogelijk aan?".

Bij bepaalde taken heb je bv. meerdere items nodig - bedenk je dan niet op voorhand "ik heb x, y en z nodig en neem die in 1x mee"?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:29

Voor mezelf is het : Ik ben gewoon traag. Punt, geen reden of oorzaak maar gewoon in handelen niet snel. Denken wel maar lichamelijk slomer dan sloom. Soms heeft het geen oorzaak en lijkt het me ook geen drama toch om langzaam te zijn. Ik pas kwa handelen misschien beter in de zuidelijke warme landen. Altijd alles snel willen doen lijkt me ook niet heel tof. Beetje onthaasten in alles. Dan maar wat langer doen over alles. Een schildpad komt ook waar deze wil zijn. Maar leeft wel langer dan een haas :+

Edit twee keer toch in een zin is wat veel :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-02-26 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:33

Ik wilde net zeggen , dat de een nu sneller of trager is als de ander. Prima . Maar als je dat van jezelf weet, dan moet je gewoon zorgen dat je dat in plant en niet altijd en eeuwig alles en iedereen laten wachten , omdat je nu eenmaal niet zo snel bent .

Ken iemand, die altijd op haar gemak aan komt hobbelen als we klaar staan om concours te gaan. Ze reed met ons mee met paard. 14 u wegrijden, ze komt im 13u55 aan en moet alles nog inpakken en poetsen etc.
Dit was niet de eerste keer . En vooral het nonchalante: ach , doe niet zo gestresst, we zijn ruim op tijd.
Zij wel , ja , want ik moest als eerste rijden. En ik wil rustig op tijd aankomen. Om die reden ben ik om 14u10 zonder haar en haar paard weggereden.

Dat is niet traag, dat is slordig.

Ik ben ook chaotisch , kom soms ook vanalles tegen onderweg van A naar B . Maar kan wel heel erg snel klaar en dus op tijd zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:56

Ik eet dus heel traag. Mensen denken altijd dat ik het eten niet lekker vind. Ik vind het zelf geen probleem want dan merk je beter wanneer je vol zit en blijf je dus slank. Maarja je hebt altijd van die azijnpissers die dan op het klokje gaan tikken omdat de pauze voorbij is
Verder kom ik altijd te laat. En ik ben heel precies dus ik krijg soms relatief weinig gedaan. Als er gerost moet worden ben ik niet de juiste persoon

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:04

Hier ook! Vroeger al op school was ik traag met het maken van bijvoorbeeld rijtjes sommen. Ik kon het prima, maakte nagenoeg geen fouten, maar was dusdanig traag dat ik halve rijtjes mocht maken om bij te blijven.

Nu inderdaad ook met omkleden en klaarmaken, opstarten, wakker worden of douchen en eten. Gaat allemaal wat trager dan gemiddeld ja. Hoofdrekenen blokkeer ik nog steeds bizar erg op. Maar andere dingen gaan weer razendsnel. Heel apart!

Leerde toevallig een hele tijd terug dat dit kan komen door de AuDHD die pas op hele late leeftijd bij me is gediagnosticeerd.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:13

Goh wat een reacties al! Haha over die mannen, oh god plaatselijke schaamte!

Ik merk ook als ik sneller wil, ik fouten ga maken of mij ga haasten en dan mij opgejaagd voel.

Op mijn werk ben ik wel snel. Ik zit op het secretariaat van een poli en draai spreekuren. Maar dan moet ik mijzelf wel controleren als ik snel ben ivm fouten maken.

Ik ben wel snel trouwens als alles is voorbereid. Ik bedoel eten voor de volgende dag klaar zodat je dat in de ochtend niet meer hoeft te doen. Kleding en spullen savonds al klaar leggen. Bedoelen snelle mensen misschien dat ze dat meer doen? Iemand gaf aan dat zij de kids allang klaar heeft en opgeruimd als haar partner gaat douchen en dan moet partner nog een keer omhoog telefoon halen. Misschien is zij juist meer voorbereid en zou ze haar telefoon juist al met sleutels en jas hebben klaar gelegd. Ik ben dan meer zoals partner als ik niks voorbereid. Dan moet ik ook gestructureerd zijn. Dat werkt voor mij het beste.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:16

Dorine92 schreef:
Ik eet dus heel traag. Mensen denken altijd dat ik het eten niet lekker vind. Ik vind het zelf geen probleem want dan merk je beter wanneer je vol zit en blijf je dus slank. Maarja je hebt altijd van die azijnpissers die dan op het klokje gaan tikken omdat de pauze voorbij is
Verder kom ik altijd te laat. En ik ben heel precies dus ik krijg soms relatief weinig gedaan. Als er gerost moet worden ben ik niet de juiste persoon

Ik ben ook echt overal te laat en vindt het bloedirrirant. En als ik alles op tijd klaar heb, dan gebeurd er wel weer iets waardoor het in de soep loopt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:18

Ik ben wel van nature altijd te laat maar ik heb er een enorme hekel aan als anderen te laat zijn. Dus ik ben bijna altijd op tijd. Het is altijd een gevecht. Maar structureel te laat komen vind ik echt super ongeïnteresseerd overkomen. :o

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:19

Ik ben zelf ook langzaam met veel dingen. Jammer dat dit topic de wending krijgt om het over de ergernissen die dat kan opleveren gaat. Anyhow, ik laat mensen bij de kassa vaak voor, zodat ik met wat rust ipv opgejaagd mijn boodschappen kan inpakken. Met andere situaties, zoals bij het sporten, vind ik het best lastig, omdat ik wat buiten de groep val. Met fietsen ben ik dan weer wel snel. Maar ik probeer juist dan netjes te blijven tegen mensen die hun tijd willen nemen.