Grote brand na explosie Utrecht Binnenstad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arjaaaaa

Re: Grote brand na explosie Utrecht Binnenstad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:06

Pff, ik was er 120 meter vandaan. Wat een knal! Het gebouw waar ik in was, trilde en de ramen rinkelden in de kozijnen. Echt heel erg schrikken. Ook omdat je niet weet wat er aan de hand is en wat je moet doen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:37

karuna schreef:
Noodhospitaal open geeft toch de ernst van de situatie aan. Hopelijk blijft het vooral beperkt tot erge materiele schade en deze paar gewonden. En benieuwd of ze de oorzaak kunnen achterhalen

Veiligheidsregio had opgeschaald naar een GRIP 1 en dan wordt noodhospitaal blijkbaar ook direct geopend.
Ik zat in een meeting in het intell hotel vandaag en een van de collega's werd opgeroepen om zich daar te melden. Die was er nogal nuchter onder. Ze zijn uiteindelijk (gelukkig!) ook vrij snel weer afgeschilderd.

Ik had om 5 uur wel wat moeite om p4 van hoog catherijne uit te komen. Al het verkeer moest daar keren omdat daarna de catherijnesingel wad afgesloten tbv de hulpdiensten.
Was allemaal al heel strak geregeld met verkeersregelaars ed.

Gelukkig lijkt het aantal gewonden vooralsnog mee te vallen!

Sweetgirl1

Re: Grote brand na explosie Utrecht Binnenstad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:57

Ze vermoeden dat iemand een gat in een gasleiding heeft geboord en dat die de explosie veroorzaakt heeft

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:33

Sweetgirl1 schreef:
Ze vermoeden dat iemand een gat in een gasleiding heeft geboord en dat die de explosie veroorzaakt heeft

Ik lees dat echt nergens..