Robert jensen overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:20

Ik vond hem vroeger op de radio echt heel grappig, en toen hij net op tv was ook wel... Maar hij ging mij de laatste jaren te ver van het padje af...Op die laatste video ziet hij er echt slecht uit, die gele ogen ook...

Maar het blijft veel te jong om te overlijden, en ik wens zijn familie en iedereen die hem lief had heel veel sterkte met dit grote verlies Y;(
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 15-01-26 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:21

Jawel, vanwege z’n gezondheidsproblemen.
Maar radio maken is natuurlijk wat hij al heel lang had gedaan en waar hij goed in was, dus podcasts maken was een logisch gevolg daarop. Het is ook minder complex en is een stuk goedkoper dan een show met beeld in elkaar draaien. En minder intensief als je niet helemaal fit bent…
Dit plotse overlijden had ik echt niet zien aankomen…

germie

Re: Robert jensen overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:34

Maar wat had hij dan? Ik lees van gezondheidsproblemen. Dat heb ik dan gemist.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:37

AppleSter schreef:
Verschrikkelijk. Voor z’n broer, familie en vrienden, maar ook voor alle mensen die in een nare tijd (en nog steeds) enorm veel steun aan zijn shows en podcasts hebben gehad…

Geen idee wat je hier probeert te zeggen. 'shows en podcast'steun gevend???

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:45

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:09

Hij zag er slecht uit voor hij af viel!
Hij was veels te zwaar, donkere kringen onder zijn ogen en van die witte vetbultjes rond zijn binnenste ooghoeken ( wat vaak duid op te hoog cholestrol gehalte in het bloed volgens mijn cardioloog)
Echt het uiterlijk wat past bij een heel ongezond leven.

Vind het heel verdrietig dat iemand dat wilde verbeteren maar de kans nu niet gekregen heeft.
Vond hem een markant figuur met leuke programmas.
Jammer dat hij veel te vroeg gegaan is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:11

En geel in de ogen is vaak de lever.
Vreselijk dat hij zo jong overleden is. Hartstilstand. Misschien speelde er al wel meer als hij er al zo slecht uitzag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 23:01

Storm schreef:
Ik vond hem ook afgevallen, hij had daarvoor een pafferig gezicht en nu niet meer. Mij viel op dat zijn ogen erg geel waren.
Hoe dan ook, het is heel erg dat hij overleden is. 52 is hartstikke jong.

Ja precies dit: Ik vind zijn ogen ook erg geel tijdens zijn laatste show.
En idd afgevallen.
52 is vandaag de dag echt bizar jong zeg :\

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 06:20

CharleyT schreef:
AppleSter schreef:
Verschrikkelijk. Voor z’n broer, familie en vrienden, maar ook voor alle mensen die in een nare tijd (en nog steeds) enorm veel steun aan zijn shows en podcasts hebben gehad…

Geen idee wat je hier probeert te zeggen. 'shows en podcast'steun gevend???

Misschien omdat hij een complotdenker was (ontkende de rol van menselijke activiteiten in de klimaatverandering en was tegen de coronamaatregelen). Daar zullen mensen zich gesteund door gevoeld hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 07:44

Ik keek er vroeger wel eens naar, toen hij nog best leuke tv maakte. Ik wist niet dat hij nog zo jong was.
Jammer dat hij uiteindelijk zo ontspoord is. Maar heel naar om zo jong te overlijden, sterkte aan zijn familie.. Het moet toch lastig zijn om iemand zo achteruit te zien gaan die zo wantrouwend is naar de medische wereld dat ie geen hulp durft te zoeken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 10:21

8nnemiek schreef:
Ik keek er vroeger wel eens naar, toen hij nog best leuke tv maakte. Ik wist niet dat hij nog zo jong was.
Jammer dat hij uiteindelijk zo ontspoord is. Maar heel naar om zo jong te overlijden, sterkte aan zijn familie.. Het moet toch lastig zijn om iemand zo achteruit te zien gaan die zo wantrouwend is naar de medische wereld dat ie geen hulp durft te zoeken.

Inderdaad. Ik las dat hij medicatie weigerde van de artsen. Wat triest.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 10:44

Suzanne F. schreef:

Ik dacht kan niet waar zijn...
Maar het is idd zo,
Te bizar voor woorden!

"Een arts zou hem een medicijn hebben geadviseerd om mogelijke complicaties te voorkomen, maar Jensen besloot zijn luisteraars om raad te vragen. "Ik wil zo min mogelijk medicijnen in me nemen", zei hij. "Als mens reageer ik altijd heel heftig op medicijnen en pillen.""

Bron: https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... ensen-show

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 10:51

Jensen ontspoord? Dat lees ik nergens en is me nooit opgevallen. Hij zei gewoon wat veel mensen niet durfden uit te spreken. Dat vond ik juist het sterke van hem. Maar de laatste jaren volgde ik zijn shows niet echt meer. Ze duurden me te lang en te vaak hetzelfde.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 10:53

germie schreef:
Jensen ontspoord? Dat lees ik nergens en is me nooit opgevallen. Hij zei gewoon wat veel mensen niet durfden uit te spreken. Dat vond ik juist het sterke van hem. Maar de laatste jaren volgde ik zijn shows niet echt meer. Ze duurden me te lang en te vaak hetzelfde.

Levensreddende medicijnen weigeren omdat je artsen in het algemeen niet vertrouwd, komt op mij wel wat ontspoord over.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:15

Het doet denken aan Sylvia Millecam met Jomanda destijds, dat heeft Sylvia ook niet overleefd. Triest als je wantrouwen ten koste gaat van je eigen gezondheid en uiteindelijk je leven :\

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:03

Misschien goed om even te realiseren, maar wat zouden jullie er van vinden als na je dood mensen in een topic over je gaan speculeren? Niet echt respectvol toch?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:05

Freya6 schreef:
Misschien goed om even te realiseren, maar wat zouden jullie er van vinden als na je dood mensen in een topic over je gaan speculeren? Niet echt respectvol toch?

Er wordt niet gespeculeerd, dit zijn feiten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:59

Denk niet dat je zoiets bewust meekrijgt als je al dood bent. Dus zie ook in speculatie geen problemen, kun je mogelijk nog wat van leren zelfs. En hier lees ik geen speculatie.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 13:22

Ik was ( en ben nog steeds) geen fan van Jensen, maar ik vind het wel triest dat hij op deze jonge leeftijd is overleden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 14:44

germie schreef:
Denk niet dat je zoiets bewust meekrijgt als je al dood bent. Dus zie ook in speculatie geen problemen, kun je mogelijk nog wat van leren zelfs. En hier lees ik geen speculatie.

Voor de nabestaanden is het wat minder leuk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:18

nps schreef:
germie schreef:

Voor de nabestaanden is het wat minder leuk.

Tip voor nabestaanden: laat de social media aan je voorbij gaan, niks lezen en nergens op ingaan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:21

Petpa schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik dacht kan niet waar zijn...
Maar het is idd zo,
Te bizar voor woorden!

"Een arts zou hem een medicijn hebben geadviseerd om mogelijke complicaties te voorkomen, maar Jensen besloot zijn luisteraars om raad te vragen. "Ik wil zo min mogelijk medicijnen in me nemen", zei hij. "Als mens reageer ik altijd heel heftig op medicijnen en pillen.""

Bron: https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... ensen-show

Tsja, als je meer vertrouwen hebt in je 'volgelingen' dan in je artsen dan houd het op, in dit geval dus uitgekomen.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:25

De man durfde veel te benoemen. Heeft een hoop mensen het zetje gegeven om zelf te blijven nadenken en meer onderzoek te doen.
Ik ken ook vele die wel braaf alle doktersadviezen en bijbehorende medicatie in namen . Ook zij zijn overleden.
Het is allemaal niet zo zwart /wit als het hier nu weer wordt neergezet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:27

SARINO schreef:
De man durfde veel te benoemen. Heeft een hoop mensen het zetje gegeven om zelf te blijven nadenken en meer onderzoek te doen.
Ik ken ook vele die wel braaf alle doktersadviezen en bijbehorende medicatie in namen . Ook zij zijn overleden.
Het is allemaal niet zo zwart /wit als het hier nu weer wordt neergezet.

En ik ken er velen die nog steeds behandeld en wel vrolijk door het leven gaan.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:30

Lieser schreef:
Freya6 schreef:

Er wordt niet gespeculeerd, dit zijn feiten.

"Een dokter zou hem een medicijn hebben aangeraden dat mogelijke complicaties kon voorkomen. Mogelijk werd gesproken over bètablokkers, die worden voorgeschreven bij diverse hart- en vaataandoeningen. Jensen twijfelde wat hij moest doen en vroeg luisteraars om advies."

Dit zijn voor mij geen feiten. Er staat dat hij twijfelde, niet dat hij wel of niet genomen heeft, en daarnaast weten we niet eens zeker of het gaat om die medicatie - en ook het nemen van die medicatie is geen garantie dat dit niet zou zijn gebeurd.
Een hoop speculaties dus, wat ik niet netjes vind na iemands dood, daarmee suggererend dat het zijn eigen schuld is en hij ontspoord is.

Heel triest verhaal, sterkte voor de nabestaanden Y;(