Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:Echwel schreef:Hou je hart maar vast voor vanavond bij het concertgebouw...
Zo zeg. Zullen we het niet nog angstiger maken dan het al is?
Vreselijke situatie.
Echwel schreef:De angst waarin de joodse gemeenschap dagelijks leeft
De kinderen onder bewaking naar school moeten en vanavond de hele politiemacht op de been is....
Ok hou.mijn hart vast
Onwerkelijk
Lusitana schreef:Het waren een vader en zoon. En in dit verband was het nou wel net belangrijk van welke religie ze waren, omdat ze het feest van de joodse gemeenschap opzettelijk verstoorden met moorden.
Wel is het zo dat dit gewoon twee mensen die ze niet allemaal op een rij hebben, want moorden is nooit normaal.
Barramundi schreef:Het is bevestigd dat een vd kinderen overleden is. Zo intens verdrietig. Pas 12 jaar oud![]()
Er is hier nog steeds non stop coverage en veel vd ooggetuigen verslagen vind ik echt heel heftig om te horen.
Veel mensen dachten eerst dat het vuurwerk was. Werd een man uit Texas geinterviewd die vertelde dat hij het gelijk herkende en mensen kon waarschuwen.
Citaat:In het hele land hangen vlaggen halfstok.
Wat wel hartverwarmend is, zijn de rijen bij de bloedbanken nadat er een oproep tot bloed geven kwam.
BeFunny schreef:Ja ik moest daar dus ook gelijk al aan denken.
En ja Achmed is een held. Ik vind het juist nog mooier dat hij Moslim is.
heidy_wilco schreef:Mensen moeten eens gaan stoppen met alles op een religie of cultuur of wat dan ook gooien, maar per individu kijken. Ja, het zijn toevallig Moslims dat de aanslag gepleegd hebben, maar dat zegt totaal niets over de Islam (sterker nog, de dappere man was een Moslim). En het woord Moslim en Islam kan je vervangen door Christen, Jood, Boedist, atheïst etc. Het is juist belangrijk dat er geen beschuldigingen zoals dat gedaan worden, want die verdeeldheid is juist waarom het extremisme nu zo goed kan groeien.
Dorine92 schreef:Elke appel is een stuk fruit, maar niet elk stuk fruit is een appel. Als iemand vanuit religie handelt, is er blijkbaar dubbele interpretatie mogelijk, of zijn er hele groeperingen die er gevaarlijke ideeën op na houden. Dat ontkennen heeft totaal geen zin.