DuoPenotti schreef:Dat soort lui zit echt in het verkeerde vak.
Maar vraag me ook af wat ze in hun opleiding leren.
Dit is niet de enige arts of deskundige die zoiets niet begrijpt.
Toen ik ergo had vanuit mijn hersenenletsel (nog geen garmin) zij zei tenminste nog; ook leuke dingen kunnen energie kosten.
Dat was voor mijzelf toen wel een eye opener.
De fysiotherapeut gericht op Nah snapte dan weer niet dat ik niet op kon bouwen in meer doen.
Dat was er echt een van gewoon meer op die hometrainer en het komt vanzelf.
Misschien dat haar aanpak werkte bij mensen met geen lichamelijke oorzaak want zij richtte zich alleen op het mentale deel. Maar stond ook niet open dat niet iedereen mediteren fijn vindt of interesse heeft in tijdschriften die ik als zweverig zou beschrijven. Plus als een patiënt aangeeft dat lezen na 10 minuten echt migraine achtig aanvallen geeft en eerder stoppen wel enorme vermoeidheid is aanraden te lezen niet het 1e wat ik zou doen.
Nu was het een chronische pijn traject en zij, plus wat anderen maar die schakelden heel snel over bij mij, hadden dus vooral patiënten waar er geen echte lichamelijke oorzaak was en het brein weer moest leren dat ze dingen konden of blablabla. Voor sommige van die aandoeningen werkt dit, maar andere weer niet want ook bij die aandoeningen zit er verschil in zoals hier te lezen. Alleen ik zat met en mentaal en lichamelijk en juist wel lichamelijke aantoonbare oorzaak voor de pijn en schade....
Plus; soms heb je gewoon mensen die andere aanpak nodig hebben en dan vind ik het wel de taak van de behandelaar om of zijn/haar aanpak aan te passen of over te dragen aan andere behandelaar. Van de app voor meditatie en mindfullness die ik MOEST gebruiken van haar (die na proefperiode ook nog duur was per maand ook en ik niet ging betalen want zelfs toen was geld al krap) raakte ik enorm geïrriteerd van
maar moest hem blijven gebruiken.