The Age of Disclosure - global cover-up of non-human intellicence

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 08:40

Natascha schreef:
Heb hem.et wat moeite weten te vinden op Prime (staat er stom genoeg met een Nederlandse titel op). Maar hij kost 11 euro. Vind ik net iets teveel geld.
Is hij ook ergens gratis te streamen?

Nee, geloof ik niet. Dan zou je moeten piraten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 08:48

Ibbel schreef:
Ook voor buitenaardse wezens geldt de wet van de snelheid van het licht. De kans dat buitenaards leven jááááren in een UFO door het helaal reist om dan hier aan te meren is vrij klein. Zeg maar nul. En dat ze dan niet op grote schaal zouden communiceren en zich daar níet bij zouden laten tegenhouden door de powers than be (die het onder de pet willen houden) op deze planeet (ze zijn slimmer dan wij, toch? Dus kunnen ze prima om lastige presidenten en ander machtig volk heen) is natuurlijk al helemaal onzin. Waarom zouden ze dan hierheen komen als ze geen contact zouden willen? En als wij dat contact kunnen tegenhouden, dan zijn ze per definitie geen 'intelligent buitenaards leven'.

Dat er bewijs zou zijn dat niet bekend kan worden 'vanwege juridische gevolgen, bla bla' is verder
a) vrijwel onmogelijk, want de kleinste scheet van welke machtshebber dan ook lekt uit (kijk maar naar een paar banketstaaf appjes van Wijers over Yezilgöz),
b) de wereld spant écht niet samen om 'het gepeupel' dom te houden want dan werden ze het ook wel eens over wereldvrede/-macht en
c) wélke juridische gevolgen? Welk land heeft welke wetten die het openbaar maken van wetenschappelijke resultaten verbiedt?

Kortom, weer een mooi staaltje complottheorie.

Het gaat niet om buitenaards leven per se. Het gaat om niet-menselijke intelligentie waarvan de oorsprong niet verklaard kan worden. Er staan UAP's op video die zich zo vreemd gedragen, bewegingen laten zien die met de huidige menselijke techniek onmogelijk zijn.

En ja, de VS heeft een wet dat openbaarmaking van classified information strafbaar stelt. Dit wordt in de docu uitgelegd, en het specifieke wetsartikel wordt ook genoemd. Één van de personen aan het woord heeft een hit op zijn hoofd gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:48

Saga schreef:
Mijn eigen theorie is dat wij eigenlijk helemaal niet zo slim zijn als we denken en dat onze hersenen maar tot een bepaalde hoogte informatie kunnen verwerken.
Dat, stel dat er nu bekend zou worden gemaakt hoe de aarde is ontstaan/wat er 'buiten het heelal' bestaat, onze hersenen dat helemaal niet kunnen bevatten.
Op dezelfde manier dat je een mier niet kunt uitleggen hoe een vliegtuig bestuurd wordt, bijvoorbeeld.
Ik ben oprecht ook geïnteresseerd in o.a zwarte gaten, hoe ze ontstaan, hoe ze werken, aangezien het iets is dat zover af staat van hoe wij de 'natuurwetten' kennen.
En de theorie dat het hele zichtbare heelal zich in een zwart gat bevindt.

Het zijn niet 'wappies' of 'domme mensen' die met deze theorieën komen.

:j Dit denk ik ook, en na het kijken van Skinwalker ranch waar oa veel UAP's gezien worden denk ik ook dat er meer is. Ookal heb ik altijd gruwelijk veel moeite gehad met het bevatten van dit concept en nog steeds wel merk ik. In ieder geval, op Skinwalker ranch wordt ook onderzoek gedaan door de Amerikaanse overheid door NASA ingenieur Dr. Travis Taylor. Er lijkt daar een soort portal te zitten.

Saga

Re: The Age of Disclosure - global cover-up of non-human intellicence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:02

Ik heb er nu een beginnetje mee gemaakt en het interessante eraan vind ik dat het echt mensen zijn die in principe hun hele imago op het spel zetten om dit naar buiten te brengen.
Er is echt nog zoveel onbekend over het leven hier op onze eigen aarde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:07

Ik heb de docu niet gezien maar aanhakend op de posts hier: er zijn zo ontzettend veel theorieën te bedenken aan de hand van al dan niet correct geinterpreteerde aanwijzingen, van aliëns, een eerder ras dat zich verborgen houdt op aarde, de oorsprong van de mensheid, dat we wellicht niet de eerste golf van menselijke 'beschaving' zijn maar we het al voor de zoveelste keer mogen proberen voordat ook onze beschaving zichzelf weer om zeep helpt of een handje wordt geholpen, enz.

Best interessant allemaal en de kans bestaat natuurlijk prima dat er allerlei dingen spelen waar 'wij' te onnozel of arrogant voor zijn om dat te kunnen of willen beseffen.

Al die verhalen en inzichten zijn wel heel interessant maar het probleem blijft toch een beetje dat je als 'buitenstaander' lastig in kan schatten wat nu echt gebeurd is, en wat om welke reden dan ook gebruikt wordt als manipulatie.

De laatste tijd heb ik het idee dat er wel een tendens is om wat meer naar buiten te 'lekken' door hoger geplaatst volk van rare zaken die er zouden spelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 09:16

Saga schreef:
Ik heb er nu een beginnetje mee gemaakt en het interessante eraan vind ik dat het echt mensen zijn die in principe hun hele imago op het spel zetten om dit naar buiten te brengen.
Er is echt nog zoveel onbekend over het leven hier op onze eigen aarde.

Ja, Marco Rubio was presidentkandidaat bijvoorbeeld.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:02

Ibbel schreef:
Ook voor buitenaardse wezens geldt de wet van de snelheid van het licht. De kans dat buitenaards leven jááááren in een UFO door het helaal reist om dan hier aan te meren is vrij klein. Zeg maar nul. En dat ze dan niet op grote schaal zouden communiceren en zich daar níet bij zouden laten tegenhouden door de powers than be (die het onder de pet willen houden) op deze planeet (ze zijn slimmer dan wij, toch? Dus kunnen ze prima om lastige presidenten en ander machtig volk heen) is natuurlijk al helemaal onzin. Waarom zouden ze dan hierheen komen als ze geen contact zouden willen? En als wij dat contact kunnen tegenhouden, dan zijn ze per definitie geen 'intelligent buitenaards leven'.

Dat er bewijs zou zijn dat niet bekend kan worden 'vanwege juridische gevolgen, bla bla' is verder
a) vrijwel onmogelijk, want de kleinste scheet van welke machtshebber dan ook lekt uit (kijk maar naar een paar banketstaaf appjes van Wijers over Yezilgöz),
b) de wereld spant écht niet samen om 'het gepeupel' dom te houden want dan werden ze het ook wel eens over wereldvrede/-macht en
c) wélke juridische gevolgen? Welk land heeft welke wetten die het openbaar maken van wetenschappelijke resultaten verbiedt?

Kortom, weer een mooi staaltje complottheorie.

Inderdaad :). Wat heeft een buitenaards leven nou te zoeken op een volle aarde waar niks bijzonders te vinden is en een bevolking heeft die net aan slim genoeg is om zelf naar de Maan te vliegen en robots op Mars te laten stuiteren. Op de Maan hebben ze dan een Amerikaanse vlag geplaatst om te laten zien dat de USA er als eerste was. Want buitenaards leven is daar gevoelig voor :+ ? Net zoals het idiote idee dat het hele universum Engels zou spreken :') .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:15

Dat zijn ook meer een soort fantasie/ filmvoorstellingen denk ik.

Ik denk zelf dat buitenaards wellicht helemaal niks buitenaards is, maar ale je bedenkt dat een mens niet alle kleuren kan zien, niet alle tonen kan horen dan kan ik me voorstellen dat er meer is wat buiten ons bewustzijn gebeurd. Geloof dan dus meer in een soort paralelle dimensies en levensvormen waar wij ons niet bewust van zijn of waar wij te beperkt voor zijn.

Een mier heeft ook geen idee van wat er in oceanen gebeurd zeg maar.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:51

Marco Rubio inderdaad en nog een aantal van de mensen die ook in deze documentaire voorbij komen.
Juist daarom vind ik het interessant. :j

En precies wat Elisa zegt.
Dat er veel meer zintuigen zijn dan die wij zelf hebben.
Het is bijvoorbeeld een feit dat wij als mensen maar 3 kegeltjes in onze ogen hebben waarmee we kleur waarnemen.
Rood, groen en blauw.
Maar stel dat we 5 kegeltjes hadden, dan zouden we ook meer kleuren kunnen zien (of in ieder geval een breder spectrum), waar je je nu geen voorstelling bij kunt maken.
Dus dat wij iets niet waar kunnen nemen, zonder hulp, betekent niet dat het er niet is.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:38

Klinkt als iets wat ik uit zou pluizen.
Wat missen we als mensheid, wat we anders zouden doen als iedereen hiervan op de hoogte was? Of is het gewoon een constatering dat er een grote groep onwetenden is?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 17:02

Deze docu is eigenlijk een herhaling van de docu "Battle for Disclosure". Zelfs met een aantal van dezelfde personen erin. Ik vond het al heel bekend overkomen zodra Elizondo in beeld kwam.
Wat mij betreft dus oud nieuws.
En ja, er zal vast een hoop geheim gehouden worden. De US is erg goed om alles onder National Security te gooien, en zou best wat meer openheid mogen tonen. Want ik ben er wel van overtuigd dat er meer in het universum is dan wij weten, en zelfs onze planeet heeft nog niet alles vrij gegeven (denk aan de Soala die pas in 1993 werd ontdekt).
Maar om te denken dat deze docu iets nieuws brengt, dat valt tegen als je dit onderwerp al langer volgt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 17:00

Ik vond de docu ook een beetje prijzig nog, maar de maker, Dan Farah, heeft bij Joe Rogan gezeten van de week, die podcast is via bv spotify te luisteren :j

Ik ben pas 20 minuten onderweg, ben benieuwd naar de rest :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:09