8nnemiek schreef:Fijn dat jullie een minister voor dieren hebben! Maar is het niet zo dat legbatterijen met kooikippen nog steeds bestaan in België bijvoorbeeld? En het onverdoofd castreren en couperen van biggen, snavelbranden, minder verplichte weidegang, verkoop van pups en kittens in dierenwinkels.. dat soort zaken?
En qua natuur/milieu valt het me altijd op dat er zo weinig regelingen en subsidies zijn bijvoorbeeld.. geen stimulans voor zonnepanelen en EV's, geen salderingsregeling.. Super zonde!
Verder is veel wel heerlijk goedkoop, het lijkt me ideaal om voor weinig geld een koophuis te kunnen hebben.
Even kanttekening: we hebben 3 ministers voor dierenwelzijn. Een Vlaamse, een Brussels en een Waalse. In Vlaanderen zijn kooikippen verboden, onverdoofd castreren is nog toegestaan maar daar is GAIA hard mee bezig, snavelbranden en verplichte weidegang kon ik niet direct vinden (in bio industrie is dat trouwens wel een eis, maar ook een beperkte), verkopen van pups en kittens mag nog in winkels door erkende kwekers (maar er word idd nog veel gesjoemeld en in Wallonië is import ondertussen verboden).
Qua zonnepanelen en EV' s hebben we een heel scala aan subsidies gehad, dat klopt echt niet. Maar het is wel een feit dat alle maatregelen zoveel kosten dat ze dan afgeschaft worden en vervangen worden door een ander vehikel. Terugdraaiende elektriciteitsmeters, groenestroomcertificaten, turteltaks, renovatiepremie, premie voor aanschaf elektrische wagen particulieren... You name it! Ondertussen zijn we de situatie hierrond meer dan zat. Als de overheid je wat geeft, vraagt ze het altijd weer terug en dan liefst in de vorm van hogere belasting voor de rest van je leven. Bedrijfsauto' s worden hier trouwens veel minder belast dan in NL (maar moet wel EV zijn).
Jullie wooncrisis is om van te huiveren en wij gaan ook die kant op.