Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:26

Over ouders en beiden werken..
Mijn moeder werkte deeltijd in de buurtsuper, en in de schoonmaak, ik was thuis (op de leeftijd dat de meeste kinderen naar de opvang gaan tegenwoordig) , behalve als ik bij de peuterspeelzaal was, dat was 1x per week. Bij ons in de wijk was dat vrij normaal, ze was altijd thuis als ik van school kwam, net zoals andere moeders, waar we dan bij konden spelen, of we werden opgehaald, EN ze waren ook op school bijv bij het knutselen, of op voorleesdagen etc.
Mijn vader deed het werk waarvan steeds gezegd wordt dat Nederlanders zich daar te goed voor voelen. Toen er goedkopere krachten vanuit het buitenland kwamen, had hij geen werk meer.
Ons gezin had het niet breed maar kon rondkomen :j
Dus het zitten twee kanten aan het verhaal, het mooiste zou zijn als gezinnen kunnen kiezen hoe ze het inrichten. Mijn ervaring is niet dat er wat mis is met moeders (of vaders) die er zijn voor de kinderen, en dat er een mix is aan kinderen die sociale dingen doen, en met hun ouders zijn.
Ik heb collega's gehad die bij wijze van spreke van de opvang moesten horen dat kind de eerste stapjes had gezet..

Qua van het gas af, ik ben heel benieuwd hoe men dat in sommige wijken voor zich ziet. Wat ik ook lees is dat het electrisch netwerk er nog helemaal niet klaar voor is.
En van de week las ik dat verwarmen op electriciteit niet perse goedkoper is dan gas, als je geen zonnepanelen hebt. En shocker, niet iedereen heeft zonnepanelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:39

Raineri schreef:
Wat is je twijfel over eurobonds San?

Ik ben per definitie tegen leningen waarbij wij als 'rijkere' landen opdraaien voor de schuldenlast van 'armere' landen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:41

Er is zeker nog veel werk aan de winkelen om niet of veel minder afhankelijk te zijn van gas en andere fossiele bronnen.
Wachten is niet zinvol.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:47

Ik zal wel half bokt over mij heen krijgen. Ik stem op Lidewij de Vos. Wát een fantastische, beheerste vrouw. Helemaal eens met haar standpunten rondom klimaat, energie, asiel en Europa. En ook een vrouw met zelfbeheersing, intelligentie en nuchterheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:48

In vergelijking met Thierry Boudet klopt dat wel ja...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:52

_Mar3 schreef:
Ik zal wel half bokt over mij heen krijgen. Ik stem op Lidewij de Vos. Wát een fantastische, beheerste vrouw. Helemaal eens met haar standpunten rondom klimaat, energie, asiel en Europa. En ook een vrouw met zelfbeheersing, intelligentie en nuchterheid.

Ze komt zeker zelfverzekerd, beheerst en duidelijk over!

Fijn dat je weet op wie je gaat stemmen en je bent vrij om te stemmen op wie je wilt! :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:53

Ik snap de aantrekkingskracht in Lidewij ook wel :j een heel ander figuur dan we normaal zien op zowel links als rechts.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:54

Ik vind Lidewij ook een beheerste, nette, intelligente dame. Ik denk van FvD wel echt een goede zet om meer zetels te krijgen, want Thierry Baudet is wel een beetje het lachertje van de tweede kamer.

Alleen wel heel jammer dat ze zoveel dingen zegt die bewezen niet waar zijn en in debat gaat met totaal andere feiten dan de feiten die vastgesteld zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:57

fransje23 schreef:
Er is zeker nog veel werk aan de winkelen om niet of veel minder afhankelijk te zijn van gas en andere fossiele bronnen.
Wachten is niet zinvol.

Bedoel je dan het wachten bij de overheid of het wachten van de particulier? Want ik kan me wel voorstellen dat niet alle particulieren weten hoe dingen aan te pakken.. of het kunnen betalen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:58

mce schreef:
996981 schreef:
Wat heeft afzien met dwang of politiek te maken? Je bent me echt compleet kwijt.

We hadden het over vrouwen die in allerlei rollen en posities gedwongen worden en jij begint over rondjes schaatsen binnen?

klopt, ik mocht al jong gaan schaatsen, dat was in die tijd ook niet iets voor vrouwen.

Mijn overgrootmoeder stond in de jaren 20 nog op de schaatsen. Toen was ze in de 70.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:11

Cer schreef:
Bedoel je dan het wachten bij de overheid of het wachten van de particulier? Want ik kan me wel voorstellen dat niet alle particulieren weten hoe dingen aan te pakken.. of het kunnen betalen

Wachten en uitstellen bij de overheid.

Want als particulier ben je soms ook echt afhankelijk van de staat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:17

Ik doe ook weer mee. Maar stem zoals gezegd deze keer niet. Wel iemand gemachtigd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:24

verootjoo schreef:
Ik vind Lidewij ook een beheerste, nette, intelligente dame. Ik denk van FvD wel echt een goede zet om meer zetels te krijgen, want Thierry Baudet is wel een beetje het lachertje van de tweede kamer.

Alleen wel heel jammer dat ze zoveel dingen zegt die bewezen niet waar zijn en in debat gaat met totaal andere feiten dan de feiten die vastgesteld zijn.

Vind ik ook. Snap de aantrekkingskracht, ik heb wel hoge verwachtingen van haar in de tweede kamer. Fijn dat fvd weer een iets normale koers vaart
Wel jammer dat ze inderdaad soms dingen zegt die niet kloppen. Maar goed, doen er meer.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:28

Majabeestje schreef:
Ik hoop vooral dat mensen Wilders inmiddels wel doorzien. Dat de problemen in NL niet opgelost worden door maar constant alles op vluchtelingen af te schuiven. Maar inhoudelijk moeten bijdragen. Uit hun (grotendeels ontbrekende) programma blijkt genoeg lijkt me.

Ik vind helemaal niet dat hij alles op vluchtelingen afschuift. Hij is milder dan voorgaande jaren, ben wel heel benieuwd wat er gaat gebeuren woensdag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:28

fransje23 schreef:
Wachten en uitstellen bij de overheid.

Want als particulier ben je soms ook echt afhankelijk van de staat.

Oh zo, ja inderdaad. maar is dan een regeer periode van 4 jaar handig? Want we zien nu dat dingen die in gang gezet waren, net zo hard weer gestopt worden.. etc..
Er zou wat dat betreft een langere termijn planning ofzo moeten zijn, maar ja, het is ook een democratie.. lastig..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:29

germie schreef:
Ik doe ook weer mee. Maar stem zoals gezegd deze keer niet. Wel iemand gemachtigd.

Dan stem je toch?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:31

Totaal of topic

Mijn overgrootmoeder stond in de jaren 20 nog op de schaatsen. Toen was ze in de 70.(QuoteBigOne)

mijn grootouders hebben elkaar ook leren kennen tijdens "schaatspret" op de vijver in het dorp, mochten jonge dames - met chaperone - ook even schaatsen,

zijn later nog lang actief geweest bij de ijsdansclub "zwieren en zwaaien", een traditionele manier van schaatsen als Nederlandse schaatssport genaamd schoonrijden, wat een sierlijke beweging over het ijs omvat.
Prachtige verhalen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:36

Kaja schreef:
Ik vind helemaal niet dat hij alles op vluchtelingen afschuift. Hij is milder dan voorgaande jaren, ben wel heel benieuwd wat er gaat gebeuren woensdag.

Persoonlijk vond ik hem de vorige campagne juist milder.

:)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:40

Raineri schreef:
verootjoo schreef:

Vind ik ook. Snap de aantrekkingskracht, ik heb wel hoge verwachtingen van haar in de tweede kamer. Fijn dat fvd weer een iets normale koers vaart
Wel jammer dat ze inderdaad soms dingen zegt die niet kloppen. Maar goed, doen er meer.

In haar doen en laten vind ik haar echt een voorbeeld hoe een kamerlid zou moeten zijn. Jammer dat ze nauwelijks wordt uitgenodigd bij talkshows om haar verhaal te doen. Volgens mij zegt ze geen dingen die niet kloppen, maar heeft ze een andere mening dan de mainstream over omstreden zaken en beroept ze zich daarbij ook op wetenschappelijk onderzoek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:42

_Mar3 schreef:
In haar doen en laten vind ik haar echt een voorbeeld hoe een kamerlid zou moeten zijn. Jammer dat ze nauwelijks wordt uitgenodigd bij talkshows om haar verhaal te doen. Volgens mij zegt ze geen dingen die niet kloppen, maar heeft ze een andere mening dan de mainstream over omstreden zaken en beroept ze zich daarbij ook op wetenschappelijk onderzoek.

Ze berust zich in haar klimaataanpakkritiek niet op wetenschappelijke onderzoeken. Dat is juist het probleem. Haar mening / kritiek is ongefundeerd en onwetenschappelijk.

Het is wel een makkelijke oplossing, want als een probleem niet bestaat hoef je het ook niet op te lossen. :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:42

_Mar3 schreef:
Volgens mij zegt ze geen dingen die niet kloppen, maar heeft ze een andere mening dan de mainstream over omstreden zaken en beroept ze zich daarbij ook op wetenschappelijk onderzoek.

Ze zegt letterlijk dingen die in strijd zijn met de consensus in de wetenschap. Die onderbouwt ze dan met cherry-picked onderzoeken en/of statements. Dat is niet 'een andere mening hebben' dat is gewoon complete feiten negeren en kiezen welke jouw verhaal het beste onderbouwen zonder in acht te nemen wat de werkelijkheid is.

Ik moet het FvD wel nageven dat dit een slimme zet is. Ze kunnen zo te lezen goed mensen overtuigen dat ze nu wel onderbouwd bezig zijn en zinnige dingen zeggen (ook al is dat het niet).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-10-25 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:43

_Mar3 schreef:

Helemaal mee eens! Ze zegt ook heel zinnige dingen in mijn ogen, staat ook hoog op mijn lijstje. Ik hoop dat ze flink wat stemmen van wilders kan afpakken, of hebben veel partijen zich al uitgesproken absoluut niet met fvd te willen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:48

fransje23 schreef:
Kaja schreef:

Persoonlijk vond ik hem de vorige campagne juist milder.

:)

Echt? Ik vind dat altijd wel boeiend hoe ieder zijn of haar eigen beleving heeft.

Zeker een goede zet van FvD, maar dat maakt niet dat de partij een andere visie heeft gekregen toch?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:51

MarlindeRooz schreef:
_Mar3 schreef:

Ze berust zich in haar klimaataanpakkritiek niet op wetenschappelijke onderzoeken. Dat is juist het probleem. Haar mening / kritiek is ongefundeerd en onwetenschappelijk.

Het is wel een makkelijke oplossing, want als een probleem niet bestaat hoef je het ook niet op te lossen. :P

Ze erkent wel degelijk dat er klimaatverandering is. Ze stelt echter de vraag of wij mensen daar significante invloed op hebben, aangezien klimaatverandering van alle tijden is. Dat doen sommige wetenschappers ook en dat is wel degelijk wetenschappelijk. :)

Ook wijst ze er terecht op dat het investeren van miljarden in het klimaat maar 0.000036 graden effect zou hebben. Ik zou nog geen 100,- uitgeven aan een airco die zo'n klein verschil maakt. Laat staan miljarden van een andermans geld.
Daarin vind ik haar super nuchter en verantwoordelijk!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:56

Mevr de Vos, ik vind haar een schande voor alle vrouwen.
Thierry Baudet en Tate goedpraten, klimaatverandering ontkennen want ja dat is er altijd al geweest, wat een dwaas standpunt.