Rellen in Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Rellen in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:42

Je kan van die plakpipo's zeggen wat je wil, maar die zetten geen politieauto's in de hens en lopen niet met bouwhekken te gooien.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:44

Foaly schreef:
Je kan van die plakpipo's zeggen wat je wil, maar die zetten geen politieauto's in de hens en lopen niet met bouwhekken te gooien.

Inderdaad.
En nee, persoonlijk vind ik ook niet dat je snelwegen moet gaan blokkeren, maar dit in Den-Haag was van een heel andere orde. En buiten het fysiek geweld ook leuzen roepen waar je misselijk van wordt: hebben die mensen geen geschiedenis gehad op school?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:17

zo sneu voor de paarden en honden dit..

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:17

Zou de politie met zoiets niet de tasers mogen gebruiken? 1x taseren en de meesten liggen languit. Ik weet niet hoe vaak je zo'n ding kunt gebruiken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:23

Triest dat DH wederom slecht op de kaart wordt gezet. Maar ik vind dat Els Rechts voor een deel verantwoordelijk gehouden kan en moet worden voor de rellen die zijn uitgebroken.
Er waren namelijk al volop signalen dat er gereld zou gaan worden, waarom had ze dan de boel niet afgeblazen?
Ook toonde ze niet echt veel berouw vond ik...

Zowel Els als de relschoppers zijn verantwoordelijk.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:28

Benzz schreef:
Mondy schreef:
Daarbij is het natuurlijk ook flink uitlokken door de ME wel zo in te laten zetten voor rechtse demonstraties maar de plak pipos op de snelwegen van links maar weer te laten zitten een tijdje voor ze weggehaald worden. Je krijgt twee verschillende aanpakken voor eenzelfde vergrijp.

Dit is niet waar, ook de XR wordt van de snelweg afgehaald. En daar zijn ook mensen veroordeeld.

Echter zeg jij nu: Hetzelfde vergrijp. Dan zou ik de uitzending van Bender nogmaals kijken, want dit was echt een totaal ander vergrijp.

Dat weet ik, en nee ik zeg niet dat het hetzelfde vergrijp is.
Maar het een langer toelaten en bij de ander er directer op te lijken zitten heeft voor bepaalde lui wel het beeld dat de een sneller en strenger de aanpak krijgt dan de ander.
Ja ze pakken de snelweg plakkers ook op. Dat gaat wel op een langzamer tempo (want uiteraard vredelievender) maar zijn ook net zo ontregelend.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:45

Ik vind dat ze ze allemaal te lief aanpakken.
Die plakkers krijgen een zachte douche met een waterkanon.
Zet daar eens een pijnlijke straal op.
Kom ook dat is een keer genoeg geweest.

En de lui in de stallen mochten ze van mij toch ook wel uit de stal sleuren.
Die werden ook te lief aangepakt.

Maar deze raddraaiers zijn mij ook te lief aangepakt.
Als je gaat rellen tegen politie op een manier als dit dan schiet maar met rubberen kogels. Of met harde paintballen. Voor latere herkenning.

Pak ook het waterkanon en blaas ze onderste boven

Rellers, welke soort ook aanpakken.

Demonstreren kan. Maar als het tijd is om te gaan dan is het dat ook.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 21:11

DuoPenotti schreef:
Ik vind dat ze ze allemaal te lief aanpakken.
Die plakkers krijgen een zachte douche met een waterkanon.
Zet daar eens een pijnlijke straal op.
Kom ook dat is een keer genoeg geweest.

En de lui in de stallen mochten ze van mij toch ook wel uit de stal sleuren.
Die werden ook te lief aangepakt.

Maar deze raddraaiers zijn mij ook te lief aangepakt.
Als je gaat rellen tegen politie op een manier als dit dan schiet maar met rubberen kogels. Of met harde paintballen. Voor latere herkenning.

Pak ook het waterkanon en blaas ze onderste boven

Rellers, welke soort ook aanpakken.

Demonstreren kan. Maar als het tijd is om te gaan dan is het dat ook.

Je moet echt niet in een land willen wonen waar geweld toepassen op vreedzame demonstranten de norm is. Overigens wordt er al regelmatig buitensporig politiegeweld gebruikt tegen XR en anti racisme/anti facisme/pro palestina demonstranten, van stokslagen tot ernstige beetwonden van politiehonden aan toe. Maar dat is een andere discussie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 21:12

Idioten… en wat een vals mens die Els rechts.

Eerst blij zijn dat er hooligan vriendjes komen
Afbeelding

En dan… boehoehoe, we wilden het vreedzaam houden…
Afbeelding

Heet zij trouwens echt Els Rechts of is dat haar activisten naam :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 21:16

Ze heet Els Noort. Els Rechts is haar artiestennaam.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 21:38

Had nog nooit van dat mens gehoord! Els Rechts. Vind de naam hilarisch

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 07:14

Mondy schreef:
Daarbij is het natuurlijk ook flink uitlokken door de ME wel zo in te laten zetten voor rechtse demonstraties maar de plak pipos op de snelwegen van links maar weer te laten zitten een tijdje voor ze weggehaald worden. Je krijgt twee verschillende aanpakken voor eenzelfde vergrijp.

Ook XR- demonstranten worden opgepakt en veroordeeld als ze vernielingen aanrichten.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... megen.aspx
En dd ME wordt ook bij hun gewoon ingezet.
https://www.ad.nl/den-bosch/actievoerde ... ~a1a61b70/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 07:21

Volgens mij worden mensen van XR ook best binnen aanzienlijke tijd weggehaald.. ja als ze vast geplakt zitten duurt het even natuurlijk..
En deze demonstranten kregen ook best even de tijd om zichzelf te verwijderen.. Volgens mij wordt er in beide situaties hetzelfde gereageerd?
Dat 'ja maar hullie' is echt weer opstoken, en mensen lopen er met hun volle verstand in..
net zoals het zgn buitensporige geweld van ME-ers (als de ME er is, is het al te laat, dan had je al weg kunnen zijn) of het achterlijke excuus van 'ja ik liep hier gewoon en toen werd in ineens geslagen'..
Het schijnt ook een soort groepsdynamiek te zijn ofzo.. met zn allen durven ze wel.
Als je zo'n pipo alleen spreekt dan zeggen ze ineens 'ik bedoelde het niet zo...bla bla bla' jankerds zijn het..

Maar zo zie je maar, mensen willen gewoon om de zoveel tijd oorlog.. in dit geval aangevoerd door een jonge vrouw. Als het te lang rustig is, worden een gedeelte van de mannen wild ofzo, dan moeten ze dingen slopen..
Overigens, zo lang is het niet rustig want om de zoveel tijd is er wel ergens een rel met vernielingen..

En respect voor politie / gezagvoerders is ook ver te zoeken. Als je hier hoort wat jonge (meestal) gastjes tegen de politie / hulpverleners zeggen.. dan is de stap naar een steen gooien niet zo groot..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:20

Dat iemand die mee doet aan dit soort rellen praat over normen en waarden die naar de kloten gaan vind ik heel bijzonder...

Ze doen het voor hun land... Dat is niet het land waarin in leef en wil leven.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:30

fransje23 schreef:
Dat iemand die mee doet aan dit soort rellen praat over normen en waarden die naar de kloten gaan vind ik heel bijzonder...

Ze doen het voor hun land... Dat is niet het land waarin in leef en wil leven.

Exact wat ik ook denk; de mond vol over normen en waarden en dan mensen moedwillig verwonden en andermans spullen vernielen om nog maar te zwijgen over de leuzen en vlaggen die ze bij zich droegen. Hoe kán je dan een ander de maat nemen? Werkelijk ik kan er niet bij.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:52

Ik zag ergens op social media de comment: voor mensen die tegen het bedekken van gezichten zijn (moslima's bijv) zijn ze zelf aardig slecht zichtbaar.

Dat vond ik wel een treffer.

Ik vraag me ook af hoe deze (vooral) mannen thuiskomen bij hun ouders/partner/kinderen. Trots? Voldaan? Dat ze een paar agenten en het halve centrum gesloopt hebben? Ik kan er echt met m'n kop niet bij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:31

Nederland moet Nederland blijven en we verenigingen ons onder de naam: Defend Netherlands..en roepen Sieg Heil.. Ik zou zeggen bedenk een leuke Nederlandse tekst.

Ze moeten van onze vrouwen afblijven maar we bewerken een serveerster met een taser...

Serieus?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:29

Politie moet harder optreden tegen tuig aldus vaak diezelfde lui.
Maar ze bedoelen natuurlijk "buitenlands" tuig. Zolang dat om andere mensen gaat is het zaniken dat ze niet hard genoeg optreden en nu ineens is het te hard en uitgelokt enz.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:00

juval schreef:
zo sneu voor de paarden en honden dit..

En voor de journalisten en politieagenten die gewond zij geraakt en de werknemers van het D66 gebouw.