Provocatie Polen, is dit dan het begin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:39

Veronica2 schreef:
Rusland provoceert al heel erg lang op allerlei plekken, niet alleen in Nederland maar het is wel een goed voorbeeld.
Deze schending van het luchtruim van Polen wordt heel bewust geen aanval genoemd, ook niet door Rusland omdat ze willen laten lijken dat het per ongeluk gebeurd is. Het is dus alleen provocatie en zeker geen begin van een oorlog. Polen en de rest van de landen aan de oostgrens van het NAVO-gebied is zeer goed voorbereid op dit soort dingen en het bondgenootschap werkt ook goed blijkens de reactie op de provocatie.
Voor wat betreft een kernoorlog: die komt er niet.

Rusland provoceert al langere tijd met aanslagen in o.a. Polen, Duitsland, Finland en de Baltische Staten, met o.a. brandstichtingen en verstoringen van het vliegverkeer.
Maar over waar deze drones vandaan kwamen en waar ze heen gingen is geen twijfel. Het waren er teveel om van een ongelukje te spreken en inmiddels is er na onderzoek ook bewijs van hoe de drones geprogrammeerd waren. De bedoeling van Rusland is ongetwijfeld het westen te testen, m.n. Amerika.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Speldenprikken uitdelen, kijken hoe ver hij kan gaan? Kijken hoe Trump reageert? Of hij kritiek krijgt van landen buiten Europa en de VS?

Dat zijn allemaal belangrijke signalen voor Rusland.

En waarom Polen en niet een van de Baltische landen?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:33

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:
Rusland provoceert al heel erg lang op allerlei plekken, niet alleen in Nederland maar het is wel een goed voorbeeld.
Deze schending van het luchtruim van Polen wordt heel bewust geen aanval genoemd, ook niet door Rusland omdat ze willen laten lijken dat het per ongeluk gebeurd is. Het is dus alleen provocatie en zeker geen begin van een oorlog. Polen en de rest van de landen aan de oostgrens van het NAVO-gebied is zeer goed voorbereid op dit soort dingen en het bondgenootschap werkt ook goed blijkens de reactie op de provocatie.
Voor wat betreft een kernoorlog: die komt er niet.

Rusland provoceert al langere tijd met aanslagen in o.a. Polen, Duitsland, Finland en de Baltische Staten, met o.a. brandstichtingen en verstoringen van het vliegverkeer.
Maar over waar deze drones vandaan kwamen en waar ze heen gingen is geen twijfel. Het waren er teveel om van een ongelukje te spreken en inmiddels is er na onderzoek ook bewijs van hoe de drones geprogrammeerd waren. De bedoeling van Rusland is ongetwijfeld het westen te testen, m.n. Amerika.

Precies dat dus, maar het is goed dat het geen aanval wordt genoemd, want dan is de reactie heel anders.

Mysa, Polen heeft een grens met Oekraïne. De Baltische staten liggen te dicht bij Finland.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Provocatie Polen, is dit dan het begin?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:02

En zijn ook lid van de NAVO. Bij Polen kan de oorlog met Oekraïne nog als 'excuus' gebruikt worden. Bij de Baltische staten niet.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Drones kunnen veel ellende en slachtoffers veroorzaken. Verontrustend nee, althans niet hier, het is een ver van mijn bed show. Nu wordt er wel een enorme ophef gemaakt in de media. Die ophef daar maak ik mij wel zorgen over. Die opheffing is een afleiding van de enorme binnenlandse problemen in NL. Geen kabinet, onbetaalbare woningen, werken wordt ontmoedigd voor sommigen, slecht zorgstelsel enz. F35 van NL inzetten, hoe verzin je het. Daar had moeten staan: dagelijks staan er duizenden polen gereed, je weet maar nooit met Putin, helaas was van 1 militair de koffie afgekoeld omdat hij wat droontjes moest afschieten. Het is gewoon testen en pesten wat de Russen doen, verveling. Ik herinner mij nog dat ik van een Rus zijn appartement gratis mocht gebruiken in mijn vakantie o.a. in Moskou. Hij woonde bij vriendin. Komt hij en drink ik wodka met hem. Na een paar wodka kwamen de sterke verhalen los die toch waar bleken te zijn. Hij is bevriend met Putin en was kapitein onderzeeër. Op een missie naar de Amerika, volgens hem, doken ze met de onderzeeër op naast Amerikaanse oorlog schepen en staken de middelvinger op. Ook gingen ze aan wal in Amerika om TV te kijken, volgens foto liet hij zien. Lees ook effe bericht in recentelijke media dat de Noren op zoek waren naar een onderzeeër. De Russen zaten ondertussen al aan de wodka om deze overwinning te vieren. En de Noren hebben niets gevonden. De Russen kunnen Oekraïne nog steeds niet veroveren. Ik dacht in eerste instantie, 1 tot 5 dagen en Oekraïne is Russisch. Toch niet, maar de boel wel in de gaten houden, je weet maar nooit.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Polen heeft z'n militair apparaat wel voor elkaar en ze breiden hun krijgsmacht nog steeds fors uit. De inzet van de gevechtsvliegtuigen was onderdeel van een missie waar Nederland samen met Noorwegen aan meedoet (tot december). Verder was al een tijdje bekend dat de Nederlandse luchtmacht helpt met patrouilleren aan de oostgrens van het NAVO gebied en binnen deze missie dus ook kon ingrijpen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18 min geleden

Ik ben benieuwd hoever de Europese landen ondertussen zijn in het versterken van hun leger, wapens en ander materieel nu we niet meer volledig op Amerika kunnen vertrouwen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

Zo ver van ons bed is het nu ook weer niet. Letterlijk en figuurlijk niet!

Rusland wil laten zien dat ze gerust elk land kunnen aanvallen als ze dat zouden willen.
Vraag is of ze dat daadwerkelijk willen want ze hebben ook een hoop te verliezen.