Little_Gift schreef:_San87_ schreef:
Maar het punt is toch valide? Waarom de boer wel, maar de transportsector niet? Of het kraanbedrijf, of de aannemer? Allen zijn het bedrijven, dus waarom de één wel en de ander niet?
Rode diesel is afgeschaft als bezuinigingsmaatregel (lees: het levert meer op het niet toe te staan).
Ik zou dan meer heil zien in goedkopere brandstof voor particulieren, juist omdat bedrijven inderdaad in Nederland al heel veel voordelen hebben. Maar dat gebeurt niet, brandstof is een fijne inkomstenbron voor de overheid.
Boeren mochten vroeger rode diesel gebruiken die bedoeld was voor voertuigen die buiten de openbare weg reden, zoals landbouw-, bouw- en scheepvaartvoertuigen.
Bouwbedrijven/aannemers mochten dit dus ook gebruiken zolang ze niet op de openbare weg reden.
Rode diesel was aanvankelijk bedoeld voor Off-Road Gebruik door "off-road" voertuigen, die niet op de openbare weg mochten rijden.
Ja, en hoe ga jij huizen bouwen als je kraan en je personeel er niet kan komen

Ik ken ook geen boer die niet met zijn trekker op de openbare weg komt

Punt blijft staan. Waarom zouden boeren wel weer rode diesel mogen gebruiken, maar andere bedrijven niet? Dat is toch een oneerlijk voordeel inmiddels?