Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Die keeel in Zeist hebben ze opgepakt, ben benieuwd wat hij gaat krijgen
Goof schreef:Babootje schreef:Tussen 17 of 40 zitten wel heel wat jaren![]()
Nou precies, vandaar mijn opmerking.
Op welke leeftijd of welk moment beslis je dan van de ene op de andere dag 'nu brengen en halen we je niet meer'. Lijkt me lastig.
Ik was puber in de jaren '90 en ging altijd over straat na uitgaan enzo. Mijn ouders hebben nooit gebracht en gehaald, ze vroegen me alleen altijd wel om samen met vriendinnen te fietsen en liever niet alleen (maar dat gebeurde soms ook).Benzz schreef:Maar eigenlijk is het te zot voor woorden dat wij vrouwen niet normaal alleen over straat kunnen. Ik had daar vanochtend nog een gesprek over met 2 mannen, ze snappen echt niet dat wij standaard de hele tijd op straat scannen wat er om ons heen gebeurd.
Maar is dat zo? Ik doe het zelf niet, maar ik begeef me dan ook vaker in verlaten bossen dan midden in de nacht in een grote stad. Zit daar zoveel verschil in?
Ik ben benieuwd hoeveel vrouwen wel standaard altijd de straat scannen?
Marjo schreef:Er is niet snel iets wat me aangrijpt, maar om een of andere reden blijft dit een beetje hangen. Ik vind het ook echt te bizar voor woorden dat de ouders nu bijna gelyncht worden op Facebook. Mensen die ze nog even een trap na moeten geven, omdat ze haar niet opgehaald hebben.
Walgelijk hoe makkelijk mensen kunnen oordelen. Kan daar echt héél boos om worden ook.
Ik begrijp ook steeds meer waarom ik mij op m'n 25e nog moest 'afmelden' als ik thuis was...
KellyR schreef:Ik vind die cursus zelfverdediging eigenlijk wel een goede. Mag van mij part al ergens vanaf groep 8 gegeven worden.
Nu ik er over nadenk, mijn buurman, ex prof bokser, heeft mij in de tijd dat ik ging stappen - onder dwang haha - mee genomen met trainen zodat ik mezelf kon verdedigen. Wij hadden niets van zelfverdediging op school gehad. Ook in de studententijd niet, ondanks dat we toen elke week een andere sport aan het beoefenen waren.
chanicha schreef:Ik vind het vreselijk wat dat meisje is overkomen en hoop zó dat ze de dader pakken!
Als mijn dochters uitgingen moesten ze met de taxi naar huis, we woonden toen in Utrecht en ik werkte zelf op de taxicentrale.
Het kán niet meer als meisje alleen ‘s nachts over straat, net als dat er wolven loslopen lopen er oom roofdieren rond op zoek naar een willekeurig slachtoffer en die mogen ze van mij als voorbeeld ophangen aan de hoogste boom.