17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:16

Denk dat er niet veel veranderd is de afgelopen 40-30 jaar kwa onveiligheid hoor. Deze dingen gebeuren helaas, gelukkig wel als zeldzaamheid.

Het is vreselijk wat dit meisje is overkomen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

Afschuwelijk dat dit gebeurd is, ik wens de familie en andere nabestaanden veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Wat moeilijk is aan deze plek, is dat het overdag best druk is met auto's en mensen die een lunchrondje lopen, maar in de avond en de nacht eigenlijk niet. Er wonen geen mensen aan deze weg en je komt er dus ook weinig mensen tegen. Met evenementen kan het wel drukker zijn, maar niet om de tijd dat Lisa is vermoord. Het is ook geen vaste route van uitgaanspubliek, het is namelijk nogal een stuk fietsen. Arme Lisa had dus dikke pech dat haar dit is overkomen, zo treurig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Die kerel in Zeist hebben ze opgepakt, ben benieuwd wat hij gaat krijgen :x
Laatst bijgewerkt door chanicha op Gisteren, 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:35

chanicha schreef:
Die keeel in Zeist hebben ze opgepakt, ben benieuwd wat hij gaat krijgen :x

Hij moet sorry zeggen en met blote voeten naar bed…

Helaas wordt er weinig opgetreden tegen dit soort delicten. Ik ben geen voorstander van zwaarder straffen omdat dit niet de oplossing is. Maar een paar maanden cel is wel heel weinig. En dat gebeurt toch vaak.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:39

Goof schreef:
Maar is dat zo? Ik doe het zelf niet, maar ik begeef me dan ook vaker in verlaten bossen dan midden in de nacht in een grote stad. Zit daar zoveel verschil in?
Ik ben benieuwd hoeveel vrouwen wel standaard altijd de straat scannen?

Ik denk misschien wel 99%, dat zit in ons bias.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

chanicha schreef:
Die keeel in Zeist hebben ze opgepakt, ben benieuwd wat hij gaat krijgen :x

Politie heeft hier echt serieus op opgeschaald. Echt respect hoe ze met deze casus hebben gewerkt. Binnen no time de duidelijke beelden van dader overal online.

8nnemiek

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Wij gingen vroeger eigenlijk altijd in groepjes met de fiets, zeker na zonsondergang nooit alleen.
Toen ik op de middelbare school zat werd een klasgenootje van ons verkracht. Ze heeft daar met alle meiden en een leraar in de klas over gepraat, en naar aanleiding daarvan kregen alle meiden toen een cursus zelfverdediging tijdens gym.
Ik weet niet of dat nog steeds daar in het lesprogramma zit, maar ik vond dat erg fijn!
Maar als zoiets in je directe omgeving gebeurt dan wordt je meteen al een stuk voorzichtiger.
Later, tijdens stage, moest ik een half jaar via een verlaten straatje langs het spoor fietsen om bij het stagebedrijf te komen. In de winter, toen het vroeg donker werd, fietste ik daar altijd om, via het dorp.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Goof schreef:
Babootje schreef:
Tussen 17 of 40 zitten wel heel wat jaren :D :D

Nou precies, vandaar mijn opmerking.
Op welke leeftijd of welk moment beslis je dan van de ene op de andere dag 'nu brengen en halen we je niet meer'. Lijkt me lastig.
Ik was puber in de jaren '90 en ging altijd over straat na uitgaan enzo. Mijn ouders hebben nooit gebracht en gehaald, ze vroegen me alleen altijd wel om samen met vriendinnen te fietsen en liever niet alleen (maar dat gebeurde soms ook).

Benzz schreef:
Maar eigenlijk is het te zot voor woorden dat wij vrouwen niet normaal alleen over straat kunnen. Ik had daar vanochtend nog een gesprek over met 2 mannen, ze snappen echt niet dat wij standaard de hele tijd op straat scannen wat er om ons heen gebeurd.

Maar is dat zo? Ik doe het zelf niet, maar ik begeef me dan ook vaker in verlaten bossen dan midden in de nacht in een grote stad. Zit daar zoveel verschil in?
Ik ben benieuwd hoeveel vrouwen wel standaard altijd de straat scannen?

Ik ben bijna 31 maar mijn vader zegt nog altijd dat ik kan bellen s nachts als ik een taxi nodig heb.
Ze gaan inmiddels ervan uit dat ik "veilig vervoer" kan regelen. Ik kreeg voorheen altijd geld voor een taxi, of ze haalde me op, of ik fietste met een grote groep. Maar ook wel eens alleen gefietst hoor.

Ik keek/kijk goed om me heen altijd. Zeker alleen merk ik überhaupt dat mannen vaker je aandacht proberen te trekken op straat. Ook met daglicht. Zodra er ook maar een man bij is, stopt dat volledig. Nu is het absoluut niet altijd kwaad, maar er is maar 1 idioot nodig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

Er is niet snel iets wat me aangrijpt, maar om een of andere reden blijft dit een beetje hangen. Ik vind het ook echt te bizar voor woorden dat de ouders nu bijna gelyncht worden op Facebook. Mensen die ze nog even een trap na moeten geven, omdat ze haar niet opgehaald hebben.

Walgelijk hoe makkelijk mensen kunnen oordelen. Kan daar echt héél boos om worden ook.

Ik begrijp ook steeds meer waarom ik mij op m'n 25e nog moest 'afmelden' als ik thuis was...

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:57

Ik vind die cursus zelfverdediging eigenlijk wel een goede. Mag van mij part al ergens vanaf groep 8 gegeven worden.

Nu ik er over nadenk, mijn buurman, ex prof bokser, heeft mij in de tijd dat ik ging stappen - onder dwang haha - mee genomen met trainen zodat ik mezelf kon verdedigen. Wij hadden niets van zelfverdediging op school gehad. Ook in de studententijd niet, ondanks dat we toen elke week een andere sport aan het beoefenen waren.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Marjo schreef:
Er is niet snel iets wat me aangrijpt, maar om een of andere reden blijft dit een beetje hangen. Ik vind het ook echt te bizar voor woorden dat de ouders nu bijna gelyncht worden op Facebook. Mensen die ze nog even een trap na moeten geven, omdat ze haar niet opgehaald hebben.

Walgelijk hoe makkelijk mensen kunnen oordelen. Kan daar echt héél boos om worden ook.

Ik begrijp ook steeds meer waarom ik mij op m'n 25e nog moest 'afmelden' als ik thuis was...

Dat is echt heel triest en afschuwelijk voor de ouders dat ze dat er dan ook nog bovenop krijgen. Lisa heeft de omgeving waarschijnlijk ook gescand en goed in de gaten gehouden, maar waarschijnlijk had ze geen schijn van kans.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:01

Als een Lisa doet me dit toch net iets meer zeer. Het is toch belachelijk dat je niet meer veilig naar huis kan fietsen.
Is de oplossing voor dit probleem inderdaad overal camera's ophangen? Want dan zullen er vast weer mensen zijn die zeggen ja maar mijn privacy dan?

Wat is dan wel de oplossing? We weten nog niet wie dit gedaan heeft. Stel dat het iemand was die wel bekend is bij de ggz dan gaan mensen weer zeggen ja dat moeten we opschalen. En zeker daar is ook een groot tekort maar ook dan is het misschien moeilijk om zulke gevallen er tussen uit te halen. Die persoon moet dan wel al bekend zijn.

Het is rot voor haar ouders en nabestaande. Dit had nooit moeten gebeuren. Ik maar dat mijn naamgenoot niet lang heeft geleden.

Als er nu al camera's hangen waar is dat beeld nu dan? Het zal misschien niet duidelijk beeld zijn maar dan is er misschien wel iets te zien.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:03

Toen ik 17 was, fietste ik altijd al alleen naar huis na 11uur in de avond vanuit het werk. Vanaf dat ik 18 was, werd dit na 1 uur 's nachts. Ik heb in al die jaren dat ik alleen naar huis fietste 1 keer een verdachte situatie meegemaakt, dat ik het idee had dat er een man mij volgde. Eenmaal in de wijk aangekomen, bij een willekeurig adres de oprit op gefietst alsof ik daar thuis hoorde. Hij is doorgefietst en na even gewacht te hebben, ben ik verder naar huis gefietst. Dit was tussen 2006 en 2015..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

KellyR schreef:
Ik vind die cursus zelfverdediging eigenlijk wel een goede. Mag van mij part al ergens vanaf groep 8 gegeven worden.

Nu ik er over nadenk, mijn buurman, ex prof bokser, heeft mij in de tijd dat ik ging stappen - onder dwang haha - mee genomen met trainen zodat ik mezelf kon verdedigen. Wij hadden niets van zelfverdediging op school gehad. Ook in de studententijd niet, ondanks dat we toen elke week een andere sport aan het beoefenen waren.

Nou dat moet je ook maar net liggen. Ik weet al bij voorbaat dat ik niks zou beginnen tegen een man. Waarschijnlijk is voor mij de beste optie meewerken zodat er zo min mogelijk geweld wordt gebruikt. Maar ik denk eigenlijk dat ik heel hard zou gaan gillen en schreeuwen. Dat is tot nu toe wel altijd mijn reactie geweest als iemand me aanviel

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

Je hoeft niet sterk te zijn voor zelfverdediging. Één rake schop tussen de benen en je schakelt zelfs de grootste sportschool kerel lang genoeg uit om in ieder geval een kans te hebben om weg te komen.
We leerden ook bijvoorbeeld om hun zaakje vast te grijpen, trekken, draaien :+ En met een vuist op de slaap slaan, op de ogen richten.. je hand wegdraaien naar de duim-kant als iemand je pols vast heeft enz. Erg leerzaam.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Vind het zo erg te bedenken wat een angst dat meisje gehad moet hebben. Daar in die vieze kl*te buurt je leven genomen word...bah!!
Ik hoop dat ze de dader snel te pakken krijgen.
Zal wel tbs krijgen of inmiddels weer vertrokken zijn uit dit land net als die syrier die laatst dat jonge moedertje van 5 kinderen om gebracht heeft!

En zelf verdediging??? Die steken je gelijk hartstikke dood wanneer jij je verzet! Het water word niet voor niks daar weg gepompt want ze zoeken het wapen wat hoogst wss wel een mes zal zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:38

Wie niet sterk is, moet slim zijn. Het is bizar dat het nodig is, tegelijkertijd; beter meeverlegen dan onverlegen denk ik dan ;(

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Als ik aan de ouders/familie denkt breekt mijn hart voor ze..

En Lisa, al aan de telefoon met de politie, wat zal ze bang geweest zijn.

Ik hoop dat ze dit monster snel vangen en hij nooit meer in de maatschappij komt.

Rust zacht Lisa Y;(

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Afbeelding

Ze belde dus zelf 112

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

haffiefreak schreef:
[ Afbeelding ]

Ze belde dus zelf 112

Oh wat naar dit

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

haffiefreak schreef:
[ Afbeelding ]

Ze belde dus zelf 112

Arme meid ;( nu snap ik wel dat ze zo snel gevonden is door de politie. Wat zal ze bang zijn geweest.

Hopelijk is die ******** net zo snel gevonden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

chanicha schreef:
Ik vind het vreselijk wat dat meisje is overkomen en hoop zó dat ze de dader pakken!
Als mijn dochters uitgingen moesten ze met de taxi naar huis, we woonden toen in Utrecht en ik werkte zelf op de taxicentrale.
Het kán niet meer als meisje alleen ‘s nachts over straat, net als dat er wolven loslopen lopen er oom roofdieren rond op zoek naar een willekeurig slachtoffer en die mogen ze van mij als voorbeeld ophangen aan de hoogste boom.

Als ik ,toen ik nog jong was, ook in Utrecht, s'avonds uitging dan bleef ik ergens overnachten zodat ik niet s'nachts over straat moest. Nu ben ik 71 en ga na zonsondergang niet meer de straat op tenzij er een avonddienst is in de kerk op 7 minuten lopen van mijn woning en dan neem ik een paraplu mee om eventuele aanvallers te kunnen wegmeppen. :+ . Echt erg dat het zo onveilig is voor vrouwen (en misschien ook wel voor mannen).

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:10

vreselijk dit. vreselijk in alle opzichten.

vreselijk wat haar is overkomen
vreselijk dat ze zich zo (terecht) onveilig heeft gevoeld dat ze 112 belde
vreselijk voor de ouders die horen dat haar kind niet thuis komt
vreselijk dat wij vrouwen dus niet veilig over straat kunnen
vreselijk dat de ouders nu ook nog een trap na krijgen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

DUIVENDRECHT – De 17-jarige Lisa uit Abcoude is woensdagochtend vroeg dood aangetroffen langs de Holterbergweg in Duivendrecht. Het meisje belde kort voor haar dood met het alarmnummer omdat zij onderweg naar huis werd achtervolgd en lastiggevallen. Tijdens het telefoongesprek kon de politie live meeluisteren, ook op het moment dat zij werd aangevallen. Dat meldt De Telegraaf.

Volgens bronnen van De Telegraaf waren agenten al onderweg toen de oproep binnenkwam, maar kwamen zij enkele minuten te laat om haar nog te kunnen redden schrijft de krant.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

Vreselijk zeg, ook voor degene die haar aan de telefoon had :n
Bah bah wat een verrotte wereld leven we -O-