Dan liever thuis uit de kooi halen, knuffelen en hatseflats lampje uit.
Alleen huil ik al bijna als ik een slak dood trap…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gnome schreef:Druif_01 schreef:Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn dier daarheen te brengen. Wanneer besluit je dat überhaupt om te doen dan? Als je geen zin meer hebt om ervoor te zorgen?
Die laatste zin lijkt me niet echt nodig. Je laat je dier ook niet inslapen omdat je er geen zin meer in hebt toch?
Slachten hoeft echt niet minder humaan te zijn dan inslapen als het goed gebeurt. Dan is het toch alleen maar mooi dat die dieren er weer van kunnen eten. Cirkel of life. In het wild is het niet anders.
Je kunt ze moeilijk wortels gaan voeren.
Azmay schreef:Goof schreef:Ze eten nu toch ook vlees, dat is toch ook een geslacht dier?
Ik zie het probleem niet als ik eerlijk ben?
Ik was enkele maanden geleden in Blijdorp, dasr kregen de hyena's hele witte, fluffy konijntjes gevoerd precies toen we langs liepen. Prima toch?
Ik weet dat ze voor oa roofvogels vaak levende konijnen binnen krijgen en dat de verzorgers die dan tegen de muur dood meppen om vers in de vriezer te stoppen.
Tja weetje een fijn idee is het niet maar ik vind de manier waarop mijn gehakt de transitie van dier naar voedsel heeft gemaakt ook niet perse een leuk gevoel geven.
DuoPenotti schreef:Jij niet.
Maar hoeveel konijntjes zitten in een veel te klein stink hok dat met geluk 1 keer in de week schoon wordt gemaakt na eerst ruzie over wie er aan de beurt was deze keer.
Zo liefdevol...
Of dat we weer een tam konijn in de berm zit.
En ga er wel vanuit dat een dierentuin fatsoenlijk afmaakt.
Druif_01 schreef:Nou precies dit bedoel ik dus DP, ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen, maar het gebeurt wel gewoon met dieren. Van de week weer een hond gewoon gedumpt, vastgebonden aan een paal. Dus in die zin zou euthanasie nog wel humaan zijn, maar ik kan me er gewoon niets bij voorstellen dat ik mijn dier zou brengen.
Wintu schreef:Azmay schreef:Ik weet dat ze voor oa roofvogels vaak levende konijnen binnen krijgen en dat de verzorgers die dan tegen de muur dood meppen om vers in de vriezer te stoppen.
Tja weetje een fijn idee is het niet maar ik vind de manier waarop mijn gehakt de transitie van dier naar voedsel heeft gemaakt ook niet perse een leuk gevoel geven.
Dus dan is konijnen tegen de muur aan dood meppen ok, omdat een koe ook wordt geslacht? Oh wow.
DuoPenotti schreef:Zeker Wintu. Beter niet aan beginnen.
Maar wat druif schrijft is helaas zo waar.
Ik snap het ook niet.
Zou mijn knuffels echt niet zoiets aan kunnen doen.
Maar als je dan idd van de week weer leest over die bange slechtziende hond..
Van mij mogen die mensen direct eeuwige jeuk met te korte armen krijgen...
Edit
Dat soort domme mensen kopen toch wel.
Zoals er ook mensen 5 kinderen fokken als ze kind 1 niet eens kunnen betalen. En daar komen ze ook niet makkelijk vanaf
Wintu schreef:Het moet gewoon geen makkelijke manier worden om van je dier af te komen, want dan worden de impulsaankopen nooit minder.
Nyaleti schreef:Azmay schreef:
Ik weet dat ze voor oa roofvogels vaak levende konijnen binnen krijgen en dat de verzorgers die dan tegen de muur dood meppen om vers in de vriezer te stoppen.
Ja en hoe betrouwbaar is die bron van de konijnen dood meppen tegen de muur?![]()
Via via via?
Ik geloof hier 0.0 van.
De mensen die daar werken zijn dierenvriendin in hart en nieren hè. Die gaan echt geen konijn staan dood meppen doe eens normaal.
Er zijn gewoon mechanismen die heel snel een nek breken. Merkt het beestje weinig van. En geloof ook niet dat dat in de dierentuin zelf gebeurt.
MarlindeRooz schreef:Maar waarom verdient die hond wel een leuk leven en een vleesvarken niet? Of een konijn wel en een kip niet?
Kippen en varkens slachten we ook massaal af. Gezond en op jonge leeftijd. Vaak massaal gehouden in hele onnatuurlijke en nare omstandigheden.
Dus ik vind dit niet heel gek of raar van de dierentuinen. Die dieren moeten ook eten.
Elisa2 schreef:Ik vind het dubbel, in eerste instantie voel ik weerstand. Maar als een dier sowieso al ingeslapen moet worden wegens gezondheidsredenen dan maakt het niet veel uit of het vlees vernietigd wordt bij de Rendac of opgegeten wordt. Als het opgegeten wordt dan dient het nog een doel.
Ik zou het wel erg vinden als dieren hier speciaal voor gedood worden. Maar tegelijkertijd besef ik hoe hypocriet ik ben door zoiets te zeggen en zelf ook vlees te eten.
Druif_01 schreef:Wintu schreef:Het moet gewoon geen makkelijke manier worden om van je dier af te komen, want dan worden de impulsaankopen nooit minder.
Maar precies dit is dus hetgeen wat mij zo ontzettend tegen de borst stuit met die dierentuin. Ik denk dat wij hetzelfde denken Wintu.
Ik krijg het idee dat mensen op deze manier dus makkelijk van hun dier afkomen, zelfs nog mét belastingsvoordeel