Brand bij Tomorrowland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Brand bij Tomorrowland

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Wow :oo

Ben ook benieuwd hoe ze dit gaan doen…. Sommige mensen betalen paar 1000 om er heen te gaan, vliegen vanaf bijv Amerika deze kant op… toch een hele andere ervaring zonder dat podium en de show die dat geeft

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Ja,heel zuur, maar het is onmacht.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:03

Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel moeten doorgaan.
Het is vrijwel onmogelijk om je als evenementenorganisator te verzekeren hiervoor. Annuleren betekent een financiële strop.

Als organisator van festivals (van andere aard en op veeel kleinere schaal) brak mijn hart wel echt bij dit bericht van gister. Hier kun je je gewoon niet op voorbereiden.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

Het podium is gewoon goed verzekerd hoor. Maar de verzekering zal idd geen tickets gaan terugbetalen, enkel de kosten van wat er verwoest is. Als ze het nu zouden annuleren zijn ze heel veel geld kwijt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:40

Vergeet ook niet dat er een stuk of 16 podia staan. Ga je die dan allemaal afgelasten omdat 1 podium niet meer bruikbaar is?

Alhoewel ik me nog steeds afvraag hoe ze het gaan oplossen, want waar ga je die tienduizenden mensen laten die normaal bij de main stage staan? Nu zag ik wel al filmpjes voorbij komen waarbij al gestart is met het afbreken van het oude podium, dus ben benieuwd of ze bijv. toch nog op tijd een vrij basic podium teruggebouwd gaan krijgen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Snel dit oude podium afbreken en een heel basic noodpodium terugzetten lijkt me eigenlijk de enige optie, maar ik heb geen idee of dit technisch mogelijk is. Maar ze zullen inderdaad iets moeten, annuleren is financieel niet te doen en je kunt niet het publiek van de mainstage 'even' verspreiden over de rest van het terrein :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Bij de zwarte cross was een aantal jaren geleden ook de mega tent verwoest een paar dagen voor het festival door een storm. Ze hebben er toen inderdaad ook een 2e open podium weggezet zodat alles gewoon door kon gaan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Ik las online dat het Free Your Mind Kingsday festival plaatsvindt op een vliegveld bij Breda en dat het vliegveld ook maar max 2,5e dag afgesloten zou zijn (maar correct me if I'm wrong, ik kom niet uit die regio). Dus als je in die tijd kunt opbouwen, feestje vieren en weer afbreken, dan zou je denken dat (zolang ze het oude podium op tijd weg krijgen) ze wel íets voor elkaar zouden moeten kunnen krijgen. Wellicht dat er voor morgen dan nog steeds wat geschoven moet worden qua podia en artiesten, en het zal natuurlijk lang niet zo magisch zijn als anders, maar je moet wat.. :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Zal idd een race tegen de klok worden, maar komt vast goed.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Kwam trouwens deze foto's nog online tegen. Wat onwijs zonde zeg...

Afbeelding
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Pfff het is gewoon een waar kunstwerk wat in vlammen op is gegaan. Zo zonde :(

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:02

Blacky94 schreef:
Ik las online dat het Free Your Mind Kingsday festival plaatsvindt op een vliegveld bij Breda en dat het vliegveld ook maar max 2,5e dag afgesloten zou zijn (maar correct me if I'm wrong, ik kom niet uit die regio). Dus als je in die tijd kunt opbouwen, feestje vieren en weer afbreken, dan zou je denken dat (zolang ze het oude podium op tijd weg krijgen) ze wel íets voor elkaar zouden moeten kunnen krijgen. Wellicht dat er voor morgen dan nog steeds wat geschoven moet worden qua podia en artiesten, en het zal natuurlijk lang niet zo magisch zijn als anders, maar je moet wat.. :=

Daar hebben maanden voorbereidingen ingezeten om alles zo te plannen dat het in zo'n korte tijd kan worden op- en afgebouwd.
Alleen al veiligheids- en vergunningstechnisch is het onmogelijk om dit op zo'n korte termijn nog te realiseren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Niet alleen hoofdpodium is mooi maar ook terrein is mooi aangekleed

Ik ben er een keer geweest en elk jaar probeer ik er weer tussen te komen maar ik ga echt voor de sfeer en muziek en dan is het podium echt een bijzaak

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Er zijn nog 15 andere podia, er komen mensen vanover de hele wereld, het zal bijna wel door moeten gaan.

Maar het punt is nu dat er een onderzoek loopt, het niet binnen een dag opgeruimd is en de camping hierdoor problemen oploopt.

Hoop voor alle mensen die er heen gaan dat het doorgaat en het alsnog een leuk weekend wordt.

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

het gaat volgens NOS gewoon door, dus niet getreurt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:43

Zou me niks verbazen als er in een dag een ander podium bijstaat, weliswaar helaas niet met het prachtige decor

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Blacky94 schreef:

Dat is wel van een heel ander kaliber dan de mainstage van Tomorrowland hoor

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Charaz, dat snap ik, maar ik denk ook dat het niet reëel is om te denken dat ze nog iets neer kunnen zetten wat ook maar enigzins vergelijkbaar is. Zelfs zonder alle decor. Niet als je amper 24-36u de tijd hebt iig.
Ook vanwege de crowdcontrol kan je denk ik beter iets dan niet hebben, maar ben daarom dus wel benieuwd waar ze mee komen :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:44

paardjebont schreef:
het gaat volgens NOS gewoon door, dus niet getreurt!

Dat is nog niet zeker hoor. Organisatie zit nu samen met politie, brandweer en de burgemeester om te beslissen…

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Het hoeft toch niet mooi te zijn,als het maar stevig en groot genoeg is.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Het huidige podium was 45 m hoog en 160 m breed, dat krijg je op 1 dag niet afgebroken. Op internet circuleren filmpjes waarop enkele kranen bezig zijn met de afbraak. Dat zijn precies speelgoedkraantjes, je ziet ze amper staan.
En dan moet dat ganse terrein nog opgekuist worden, je kan de mensen niet op een zwartgeblakerd terrein zetten.
Ik ben echt benieuwd met welke oplossing ze gaan afkomen. Het terrein is wel giga groot, niet vergelijkbaar met pakweg een Rock Werchter of Graspop, waar iedereen hutje mutje op elkaar staat maar een heel uitgestrekt park dus misschien zijn daar wel mogelijkheden.
Ik denk wel dat je op 2 dagen nog iets deftig recht kunt zetten, maar natuurlijk niet zoals het was.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:05

In het journaal zeiden ze dat de camping in ieder geval open ging en dat er werd geprobeerd een noodpodium neer te zetten. Als dit door de veiligheid keuring heen kwam

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

Hoe moet dat lukken, alles kan niet weg en opgeruimd zijn van de brand.

En alle technische en elektronische bedrading ect.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Ik lees net op nu.nl dat de organisatie om 18:00 pas besluit of het festival kan doorgaan.

Zó sneu voor iedereen die hier zo hard voor gewerkt heeft :( Het was echt een prachtig podium…

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

Of het hele festival wel door kan, das wel zuur als je al op de camping zit