germie schreef:Ik denk dat nu het zwaardere spul nog meer uit het buitenland gaat komen. We zijn immers gewoon 1 EU. En als het over de grens gehaald kan worden, dan gaan mensen het doen. Denk niet dat het veel gaat helpen.
En een meldapp? Gaan we echt die kant uit dat het een klikspaan verhaal moet worden? Dat vind ik wel erg triest. Nu heb ik geen vuurwerk, heb er niets mee, maar ik zal niet mijn buren ofzo gaan verraden als die een lolletje met vuurwerk willen hebben. Het wordt wat anders als er overlast is, maar dan is de situatie niet anders dan nu als er iemand overlast pleegt in mijn ogen. Maar goed, in coronatijd waren er ook mensen die het normaal vonden om mensen aan te geven die met meer dan 4 man bij elkaar waren. En dat terwijl er helemaal geen overlast was. Ik doe daar niet aan mee in ieder geval. Wil geen klikspaan zijn en me recht in de ogen kijken qua eerlijkheid. Want je krijgt gezeik als iemand er dan achter komt dat jij de klikker was.
Het vuurwerk is nu al overlast, want een groot deel is niet toegestaan of op tijden dat het niet toegestaan is. Op huizen, mensen, auto's en dieren schieten is niet toegestaan, ook niet met legaal vuurwerk. En mensen aanspreken werkt niet, dus het is geen klikken. Het is gewoon de consequentie van hun eigen actie. Er is NIKS oneerlijk aan illegale dingen melden. Waarom moet een heel groot deel van Nederland de dupe zijn van de stumpers die zich niet kunnen gedragen?
Ik meld vandalisme ook, met naam en toenaam als ik die weet. Zie niet in waarom dat geen eerlijkheid is en waarom ik iemand niet in de ogen zou kunnen aankijken. Kan mij het gezeik schelen, zij geven niet om andere mensen, dieren en eigendommen. Er zouden flink hoge geldstraffen moeten zijn tot het verbod, betaal zelf de schade maar die je maakt, zoals bij alle andere gevallen wel normaal gevonden wordt. Dan moet je maar hopen dat je verzekering het betaalt.
Of vind je andere illegale dingen melden ook klikken?