Vliegtuig met 242 inzittenden onderweg naar VK neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vliegtuig met 242 inzittenden onderweg naar VK neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 17:55

Inmiddels bijna 300 doden...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 17:56

Verschrikkelijk

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:31

Keekchet filmpje ook , eat een mega vuurbal.

Dat daar nog iemand van stoel 11 a het overleefd heeft. Mag ook een wonder heten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:12

Dat iemand dat heeft overleefd. Bizar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 19:24

Het doet me een beetje denken aan dat vliegtuigongeluk waarbij één jongetje het toen had overleefd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:41

karuna schreef:
Wat een fijn bericht toch, twee mensen die nog leven. Wat zullen die een afschuwelijke herinneringen hebben. |(

Diegene zat met zijn broer in het vliegtuig dus ik denk dat je wel gelijk hebt. Hij lag in het ziekenhuis zag ik, en de Indiase minister van Binnenlandse Zaken stond aan zijn bed. Hij is bij kennis en kan praten en lopen dus dat is goed nieuws. Maar mentaal en emotioneel zal het een behoorlijke opdoffer zijn.

Ik zag net een filmpje van een stel wat aan boord was, gemaakt op het vliegveld. Gewoon niet te bevatten dat zij en honderden andere mensen er niet meer zijn. Ook de verwoestingen aan de grond. Afschuwelijk gewoon.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 20:07

Zijn broer zat op een andere plek in het vliegtuig.
Wat zul je dan, onterecht, een survivors guilt voelen. :(:)

Ik vind het ook echt niet te bevatten, gewoon zoveel mensen in één klap weg.

Cayenne schreef:
Het doet me een beetje denken aan dat vliegtuigongeluk waarbij één jongetje het toen had overleefd.
Zo'n verhaal is er ook over een jonge vrouw/meisje?, die als enige een vliegtuigcrash overleefde in de jungle en dagenlang moest zoeken naar hulp, geloof zelfs met meerdere gebroken botten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 00:38

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 05:17

Jeetje wat heftig… je ziet inderdaad op dat filmpje dat het vliegtuig al niet omhoog komt, dan vraag ik me weer af : waarom dan uberhaupt verdergaan? Ik ben een leek en geen piloot, maar als het al zo moeizaam gaat?

Verschrikkelijk voor de nabestaanden en overlevenden, getekend voor het leven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 05:29

Cheytjuh schreef:
Jeetje wat heftig… je ziet inderdaad op dat filmpje dat het vliegtuig al niet omhoog komt, dan vraag ik me weer af : waarom dan uberhaupt verdergaan? Ik ben een leek en geen piloot, maar als het al zo moeizaam gaat?

Ik zie "gewoon" een normale rotatie en in eerste instantie een positieve climb in de 1e paar seconden van de vlucht?

Een take-off afbreken kan tot een bepaalde snelheid, boven die snelheid, V1 kan een start niet veilig meer afgebroken worden. Eenmaal de wielen van de grond is er "geen weg terug" en is de enigste manier om veilig op de grond te komen, hoogte maken, rondje vliegen en terug landen.

Ik zie inderdaad geen flapps lijkt het en ik vind het erop lijken dat het vliegtuig daardoor in een stall terecht gekomen is, want je ziet het vervolgens plat naar beneden vallen.

Hoe naar ook, ik hoop op pilot error en géén fout in het toestel zelf.

Edit: het zal niet de 1e keer zijn dat er een vliegtuig neergestort is omdat de piloten de flapps zijn vergeten, zijn systemen voor als waarschuwing normaal gesproken)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 07:48

Cheytjuh schreef:
Ik ben een leek en geen piloot, maar als het al zo moeizaam gaat?

En daarom kun je beter geen aannames doen.
Zoals mvdende al uitlegt, als je eenmaal voorbij een bepaald punt bent kun je niet meer terug.

We zullen de informatie uit de zwarte doos moeten afwachten.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:29

Ik vind, ondanks alles, dat het lijkt alsof de piloot er alles aan gedaan heeft om het vliegtuig stabiel te houden.
Zo op de videos lijkt het echt de explosie die overleving nagenoeg onmogelijk heeft gemaakt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:32

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:36

Cheytjuh schreef:

Ik zie in het begin eigenlijk een normaal opstijgen. Na een paar seconden lijkt het mis te gaan. Maar dan is het maar de vraag of je direct er nog wat aan kunt doen. Je kunt niet even weer omkeren, want je hebt geen lift. Maar de startbaan is ook te kort om te landen. Dus ik denk echt dat het niet zo simpel is als het soms lijkt.
Straks zullen er wel verslagen van de laatste gesprekken met de piloot en de luchtverkeersleiding naar buiten komen. En dan wordt er denk ik al meer duidelijk.

Vergeet niet dat een piloot ook niet levensmoe is en normaal gesproken ook niet met opzet een vliegtuig laat crashen.

En als er stress of paniek op de hoek komt kijken, dan blijkt paniek een zeer onvoorspelbare factor te zijn. Zelfs de best getrainde mensen kunnen als er paniek om de hoek komt kijken niet meer weten wat ze doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:40

Phew ik vind het echt een enorm heftig ongeluk!

Heb geen verstand van vliegen en vliegtuigen, het lijkt net of het vliegtuig op de een of andere manier niet in de lucht kan blijven. Dat iemand dit heeft overleefd vind ik ook een wonder..maar de rest? Dieptriest..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:41

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:58

Heel heftig ongeluk dit, niet te bevatten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:05

Suzanne F. schreef:
Dat iemand dat heeft overleefd. Bizar.

En gewoon zelf naar de ambulance kon lopen. Hoe dan? Die moet wel een paar duizend engeltjes op zijn schouder hebben gehad.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:06

Citaat:
Vergeet niet dat een piloot ook niet levensmoe is en normaal gesproken ook niet met opzet een vliegtuig laat crashen.
Normaal gesproken niet, maar er zijn in het verleden al gebeurtenissen geweest waarin dit wel degelijk het geval is geweest ;(

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:29

Pfoe die video's. Wat moeten die mensen in angst gezeten hebben, wat een verschrikkelijke horror om zo naar je dood toe te zweven. En ook voor de mensen die toe gekeken hebben en zo'n schip aan zagen komen, bleh ;(

Ik vermijd de dreamliners al jaren vanwege alle rare dingetjes die er steeds meer zijn. Ben daarom benieuwd wat er uit het onderzoek gaat blijken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:30

Ik kijk elke dag Air Crash Investigation en ik vind dat altijd mega interessant. Hoe ze er ook altijd achter komen hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Over zoveel jaar zien we daar dit ongeluk ook terug.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:36

germie schreef:
Straks zullen er wel verslagen van de laatste gesprekken met de piloot en de luchtverkeersleiding naar buiten komen. En dan wordt er denk ik al meer duidelijk.

Dat is nog maar de vraag... Naar ik meende gelezen te hebben, was het contact tussen toren en vliegtuig binnen enkele seconden in het stijgen al helemaal weg...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:37

Gitana schreef:
Pfoe die video's. Wat moeten die mensen in angst gezeten hebben, wat een verschrikkelijke horror om zo naar je dood toe te zweven. En ook voor de mensen die toe gekeken hebben en zo'n schip aan zagen komen, bleh ;(

Ik vermijd de dreamliners al jaren vanwege alle rare dingetjes die er steeds meer zijn. Ben daarom benieuwd wat er uit het onderzoek gaat blijken.

Ik weet niet of ze het wel allemaal goed en wel beseft hebben. Je ziet het vliegtuig mooi in rechte lijn omhoog gaan en dan plots eigenlijk plat op de grond vallen.
De laatste vlucht hebben wij nogal turbulentie gehad, en ondanks dat het echt geen leuk gevoel is, voel je je in een vliegtuig wel veilig en was er van niemand "paniek" zeg maar.

Turbulentie tijdens het opstijgen is wel normaal, dus ik weet niet of er iemand wel bewust meegemaakt heeft dat ze gingen doodgaan.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:40

Hopelijk heb je gelijk. Het gebeurde allemaal ook in erg korte tijd natuurlijk. Kan me voorstellen dat de kracht die je als inzittende voelt tijdens het opstijgen wel ineens minder werd.
Ik had wel ergens gelezen dat er een knal te horen was? Of dat het vliegtuig ineens helemaal uitviel? Of waren dat speculaties?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:42

DubbelFun schreef:
Citaat:
Normaal gesproken niet, maar er zijn in het verleden al gebeurtenissen geweest waarin dit wel degelijk het geval is geweest ;(

Dat klopt, daarom schreef ik ook normaal gesproken. Ik ga niet direct van het slechte in de mens uit. Het lijkt mij namelijk ook echt niet fijn als je zoiets als piloot overkomt. Want er moet gemerkt zijn dat het vliegtuig niet de hoogte in wilde.