Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:33

Zo ontzettend naar :(
Ik heb in de Carel Coenraadpolder gewoond. Ik zou denken dat ze daar niet zomaar 'kwijtraken'. Maar die gek kan natuurlijk van alles bedenken als hij zo is doorgedraaid.
Ik hoop met heel mijn hart dat de kinderen in goede gezondheid worden teruggevonden maar ik heb er geen goed gevoel over..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:35

Ik lees net dit op nu.nl.. :(

-De politie vreest voor de levens doordat er aanwijzingen zijn dat de vader zichzelf en de kinderen van het leven wil beroven. Dat vermoeden komt onder meer door een gevonden brief van de verdachte-

Mer1980

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:44

Ik vrees met grote vrezen, hoe kan iemand zo ver komen. Arme kinderen. Ik hoop zo dat ze weg kunnen komen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:59

Muronia schreef:
Er werd gezegd dat hij de scheiding met zijn ex niet kon verkroppen.

Alleen dat, of is er getouwtrek geweest omtrent de kinderen na scheiding?

Je hoort zoveel ellende omtrent ouderschap na scheiding, snap werkelijk geen ene moer van ouder afstoting!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:33

Zo heftig dit :(
Ik hoop dat die arme kindjes gauw en veilig thuis komen

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:34

Verschikkelijk..

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:54

Het laat mij ook niet los. De Ruben en Julian gebeurtenis is echt een gedeeld trauma hier in Zeist. Ik hoop zo op een andere afloop voor deze kinderen...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:57

Wat een drama, hopelijk zijn ze snel terecht en herenigd met hun moeder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:08

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:20

Citaat:
Volgens Joël liep het ook al lange tijd niet goed tussen Klaas en de moeder van de kinderen. "Die lagen in een vechtscheiding. Hij mocht zijn kinderen maar twee keer per maand een weekend bij zich hebben. Daar was flink wat heibel over ontstaan. Hij zat daar echt mee."

Dit dus, als je toch overal leest dat de vader goed was en laten we hopen nog steeds is voor zijn kinderen, rest mij echt de vraag hoe dit soort constructies toch tot stand komen!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:24

Ik hoop zo dat ze veilig zijn. Het laat me niet los :\

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:36

BloemBloem schreef:
Citaat:
Volgens Joël liep het ook al lange tijd niet goed tussen Klaas en de moeder van de kinderen. "Die lagen in een vechtscheiding. Hij mocht zijn kinderen maar twee keer per maand een weekend bij zich hebben. Daar was flink wat heibel over ontstaan. Hij zat daar echt mee."

Dit dus, als je toch overal leest dat de vader goed was en laten we hopen nog steeds is voor zijn kinderen, rest mij echt de vraag hoe dit soort constructies toch tot stand komen!

Volgens buurtbewoners is hij elke dag hartstikke dronken, volgens een buurman ging het inmiddels over liters ipv blikjes.

Snap wel dat je je kinderen daar als moeder zijnde niet graag achterlaat.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:39

Ook ik ben al de hele dag het nieuws aan het volgen en moest aan Ruben en Julian denken.
Vreselijk, hoop zo dat de kinderen in orde zijn!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:01

BloemBloem schreef:
Citaat:

In een artikel staat dat er niks bij de woordvoerder van de politie bekend was over een politie inval, terwijl die Joel dat wel beweert. Maakt het verhaal ook ergens ongeloofwaardig.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:02

Pfff ik denk dan altijd aan de moeder hoe die zich wel niet zal voelen. Als je je kind kwijt bent in het winkelcentrum is het al blinde paniek, laat staan dat ze al dagenlang weg zijn... ja en niet met goede hoop... bah ik duim toch dat ze nog op tijd worden gevonden :(

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:54

Ik zocht hier ook een topic over.. het zit mij ooo niet lekker en moest ook meteen aan Ruben en Julian denken. Ik hoop van harte op een andere afloop. Tot die tijd is het eerste wat ik doe als ik wakker word of mijn telefoon weer pak het nieuws checken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:00

Hier in België is het ook nieuws. Ik hoop dat hij op tijd inziet dat (zelf)doding geen oplossing is en dat hij, de kinderen en de moeder hulp krijgen.
Speculeren over een drankprobleem en wat buren daarvan zouden zeggen in de pers vind ik persoonlijk ongepast.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:05

Ik volg dit ook al sinds gisteren en het doet ook mij uiteraard en Ruben en Julian denken.
Ik heb er geen goed gevoel over en hoop dat ze in die polder ook alle duikers goed geïnspecteerd hebben.. :\
Hopelijk zijn ze snel alle drie weer gezond en veilig thuis!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:13

Gewaarschuwde politie was dag voor ontvoering Jeffrey en Emma aan de deur bij Klaas Bijl. Hij had moeder geappt: ‘Er gaat iets gebeuren’

https://dvhn.nl/groningen/oldambt/Polit ... 78748.html

Citaat:
De moeder van de kinderen schakelde vrijdag de politie in omdat ze haar ex-partner niet vertrouwde met hun kroost. Hij stuurde haar die dag, nadat hij Jeffrey en Emma bij haar in Delfzijl had opgehaald, berichten die haar verontrustten. ,,Hij appte dat er iets stond te gebeuren, ‘’maar je komt er wel overheen’’, appte hij’’, zo zegt een goede vriendin van de moeder.

Volgens de vriendin nam de politie poolshoogte bij de woning van Bijl, constateerde dat alles rustig was, liet de kinderen bij hun vader en vertrok. De politie is om een reactie gevraagd, maar heeft die nog niet gegeven.

Mijn moederhart brak toen ik dit vanmorgen las. ;(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 03:11

Wij volgen het nieuws ook en je kan je gewoon niet voorstellen waar de moeder en andere familie, die nu in onwetendheid zitten, doorheen gaan.

Toch heb ik ergens wel stille hoop dat ze nog levend gevonden worden. Dat iemand doordraait omdat hij zijn kinderen wil zien en gaat lopen dreigen, wil niet zeggen dat hij ze ook echt iets vreselijks aan kan doen. Kan me voorstellen dat hij vooral zijn ex veel pijn wil doen hiermee.

Ze zijn nog niet gevonden en er zijn nog berichten geweest en hij zou nog gezien zijn? Waarom zou je nog van alles doen en dagen op de vlucht gaan als je er toch een einde aan gaat maken? En zal de angst en het verdriet van de kinderen ook niet op een ouder zijn gevoel spelen?

Ben wel bang dat de klopjacht voor de vader beangstigend is en ook nadelen kan hebben. Hij kan nu niet meer zomaar terug zonder gevolgen.

Maar goed, dit is stille hoop omdat ik me er niks bij kan voorstellen dat je zo doordraait dat je je eigen kinderen iets aandoet. Helaas blijkt vaker dat men er toch toe in staat is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 03:43

Bah wat vreselijk eng… die arme kinderen ook.. maar ook de man, dat je dit als enige uitweg ziet

Zag net al op de matrix borden boven de snelweg het kenteken wat ze zochten . Goede zaak :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 05:52

Cayenne schreef:
Ik volg dit ook al sinds gisteren en het doet ook mij uiteraard en Ruben en Julian denken.
Ik heb er geen goed gevoel over en hoop dat ze in die polder ook alle duikers goed geïnspecteerd hebben.. :

Nu alleen politie/brandweerduikers.
Door een boete voor een stichting met zoekhonden en vrijwillige duikers ligt dat deel stil. Er wordt wel aan een aanpassing in de wet gewerkt, maar ja, die is er nog niet. Dus al een aantal jaren wordt er niets meer door vrijwilligers gevonden, terwijl dat elk jaar gebeurde en er ook samenwerking met politie, brandweer en rijkswaterstaat was.
Heb zelf meerdere keren geholpen in het verleden en 1 keer een vermist persoon gevonden en een paar keer gezochte autos.
Heb wel vanaf een boot van rws gedoken die voor ons de scheepvaart tegenhield, of samen met politie die vanaf de kant begeleide. We kregen dan toestemming om in binnensteden met een auto aan een gracht te parkeren e.d. Alleen zoeken en markeren. Niet bergen, daar is het AT team voor.
Toen mocht het officieel ook al niet, maar officieus kon het wel. Tot dus die boete van 5000 euro voor een stichting kwam. En die stichting draait op giften. De hoofdpersoon heeft daarnaast een volledige fulltime baan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 06:15

Ik bedoelde die buizen waarmee ze sloten met elkaar verbinden.
Dat noemen ze duikers en daar werden Ruben en Julian in gevonden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 06:51

Cayenne schreef:
Ik bedoelde die buizen waarmee ze sloten met elkaar verbinden.
Dat noemen ze duikers en daar werden Ruben en Julian in gevonden.

Haha, vond het al een wat rare zin. Ik weet dat ze ook met sonar en duikers zochten.
Maar inderdaad er zijn ook duikers in de vorm van buizen.
Maar je zou verwachten dat ze met auto en al ergens zijn. Wil je een kind verdrinken dan moet je die onder water houden. Met 16 graden oppervlakte temperatuur kun je namelijk prima zwemmen. Dus dan moet je zwemmen onmogelijk maken of iemand echt uitputten.

De polder waar ze zoeken is wel heel erg leeg en weids.

Als ze lopend verder gegaan zijn, dan moeten ze eerst de auto kwijtraken, want die was anders zo gevonden lijkt mij. Je kunt wel zo via een fietspad de grens oversteken daar. En er is veel water.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 07:30

germie schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb er geen goed gevoel over en hoop dat ze in die polder ook alle duikers goed geïnspecteerd hebben.. :

Nu alleen politie/brandweerduikers.
Door een boete voor een stichting met zoekhonden en vrijwillige duikers ligt dat deel stil. Er wordt wel aan een aanpassing in de wet gewerkt, maar ja, die is er nog niet. Dus al een aantal jaren wordt er niets meer door vrijwilligers gevonden, terwijl dat elk jaar gebeurde en er ook samenwerking met politie, brandweer en rijkswaterstaat was.
Heb zelf meerdere keren geholpen in het verleden en 1 keer een vermist persoon gevonden en een paar keer gezochte autos.
Heb wel vanaf een boot van rws gedoken die voor ons de scheepvaart tegenhield, of samen met politie die vanaf de kant begeleide. We kregen dan toestemming om in binnensteden met een auto aan een gracht te parkeren e.d. Alleen zoeken en markeren. Niet bergen, daar is het AT team voor.
Toen mocht het officieel ook al niet, maar officieus kon het wel. Tot dus die boete van 5000 euro voor een stichting kwam. En die stichting draait op giften. De hoofdpersoon heeft daarnaast een volledige fulltime baan.

Is dat nog steeds niet opgelost ? Die stichting met zoekhonden doen zo goed werk met goede en snelle resultaten. Vaak ook in het buitenland worden ze erbij geroepen als het gaat om vermissingen in groot of moeilijk gebied en bijv ook mensen gered onder het puin na de aardbeving in Turkije en nu in Nederland kunnen ze hun werk niet doen? Terwijl vooral nu ze echt verschil kunnen maken