Meta wil content van gebruikers gebruiken voor het voeden van Ai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anastasia24

Re: Meta wil content van gebruikers gebruiken voor het voeden van Ai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:46

Bedankt voor het delen! Maar ik had niet anders verwacht. Ik wéét dat wat ik online zet (prive of niet) overal en altijd terug te vinden is, en Ai gebruikt het internet, dus ook dat kleine stukje van mij. Blijft overigens belachelijk dát het kan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:50

Thanks ik moest dit nog doen maar nu staan de stappen al beschreven. Meteen ff gedaan. Iemand enig idee hoe je dit doet voor insta?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:52

tamary schreef:
Religie opgeven als reden, ook zo'n bedrijf brand daar liever zijn vingers niet aan.

Dat is niet meer zo hoor. Religie wordt eerder gezien als makkelijke manier om mensen te radicaliseren tegen de rechtstaat en democratie. Zie de VS... Daar speelt het een grote rol in het ontmantelen van rechtsbescherming en vrijheden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:54

Dorine92 schreef:
Thanks ik moest dit nog doen maar nu staan de stappen al beschreven. Meteen ff gedaan. Iemand enig idee hoe je dit doet voor insta?

Op dezelfde manier. Via de drie streepjes rechts bovenin in je profiel.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:55

Zit er in dat verbeteren van de AI ook een plan in om mensen tegen deepfakes te beschermen? Het automatisch detecteren ofzo, ik zeg maar wat.
Zo lang dat niet dé prioriteit is is het voor mij vrij onheilspellend. En nee ik ben niet bang van betere representaties van dinosauriërs of '10 landen als ze katten waren'.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:04

Bedankt voor het delen! Gelijk bezwaar gemaakt en heb geen reden opgegeven.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:19

Kan iemand mij even helpen welke stappen ik moet doen op facebook. Dat gebruik ik alleen via browser. Ik kom er niet uit. Instagram is wel gelukt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 19:36

Heb je de app op je telefoon.
Daarmee heb ik die stappen gevolgd.

3 streepjes klikken.
Het tandwiel.
En dan bijna onderaan privacy beleid

En dan stukje naar onder in die tekst je hebt het recht om bezwaar te maken.
--

Via browser ook op de 3 streepjes.

Instellingen en privacy
Instellingen

En ook onderaan privacy beleid

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:42

tengeltje11 schreef:
In België krijgt elke gebruiker een mail, als je daar op antwoord, wordt niets gebruikt en krijg je een bevestigingsmail dat je geen akkoord geeft.

Bijzonder dat dit bij jullie anders is?

Deze Belg heeft geen mail ontvangen :(
Ik heb dus net de stapjes gevolgd.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:53

DuoPenotti schreef:
Heb je de app op je telefoon.
Daarmee heb ik die stappen gevolgd.

3 streepjes klikken.
Het tandwiel.
En dan bijna onderaan privacy beleid

En dan stukje naar onder in die tekst je hebt het recht om bezwaar te maken.
--

Via browser ook op de 3 streepjes.

Instellingen en privacy
Instellingen

En ook onderaan privacy beleid

Gelukt! Bedankt!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 19:56

Graag gedaan :j

Klopte het ook een beetje?
Kan me voorstellen dat het per browser misschien anders is?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:02

Anastasia24 schreef:
Bedankt voor het delen! Maar ik had niet anders verwacht. Ik wéét dat wat ik online zet (prive of niet) overal en altijd terug te vinden is, en Ai gebruikt het internet, dus ook dat kleine stukje van mij. Blijft overigens belachelijk dát het kan.

Wat je op internet zet ben je kwijt, behalve als het in beveiligde groepen is.En dan in feite ook want wat jij daar prive aan een selecte groep mensen meedeelt, kan door hen toch weer verder verspreid worden.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:30

DuoPenotti schreef:
Graag gedaan :j

Klopte het ook een beetje?
Kan me voorstellen dat het per browser misschien anders is?

Ja klopte helemaal.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 20:32

Fijn kan er eventueel naar verwezen worden mocht iemand anders er niet uitkomen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 22:02

Nou, dit vind ik eigenlijk nog meer bizar. Ik wilde net een post plaatsen op Instagram en kreeg deze melding:

Afbeelding

AI die je stem omzet naar een andere taal en je gezicht daarbij veranderd zodat deze goed mee synchroniseert. Er zullen wel heen rechten aan ontleent kunnen worden en fouten in vertalingen zullen vast niet hun fout zijn. Ze kunnen je straks van alles laten zeggen zonder dat je het zelf door hebt omdat je zelf gewoon je filmpjes in je eigen taal ziet. :=

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 22:11

Gebruiken mensen hier dan ook al meer signal ipv whatsapp?
Omdat dit ook van meta is, tenminste dat dacht ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 00:57

Is er hier niemand die even denkt: ik bén al jarenlang het product ???

De echte oplossing is geen profiel hebben e. Facebook lacht al jaren met The right to be forgotten. Het is een Amerikaans bedrijf waar GDPR niet speelt.

Ikzelf vind het voorlopig niet zo erg, naïef waarschijnlijk, maar weet dat de enige echte bescherming is om geen profiel te hebben en als je er eentje hebt die expliciet te laten wissen en te vragen om vergeten te worden. Maar denk niet dat ze dat doen.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 05:24

Heel gek maar mij lukt het tot nu toe niet. Als ik op bezwaar maken klik via de app krijg ik een browser met “alleen voor actief account bla bla” “zorg dat je bent aangemeld”. Dan log ik dus nogmaals in maar dan kom ik dus niet meer bij dat formulier terug. Opnieuw, zelfde melding.

Ik ga het later nog eens proberen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 06:27

tengeltje11 schreef:
In België krijgt elke gebruiker een mail, als je daar op antwoord, wordt niets gebruikt en krijg je een bevestigingsmail dat je geen akkoord geeft.

Ik woon ook in België maar heb bij mijn weten geen mail gehad hoor. Heb zelf (nog) geen stappen ondernomen, denk trouwens niet dat mijn foto's AI-waardig zijn :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 06:51

mika11 schreef:

Zeker weten.
Jammer genoeg wil nog niet iedereen mee over stappen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 06:56

Goede reminder!

Ik zat te twijfel om mijn profielen te wissen en ga het nu toch maar doen, heb het gelijk ingepland. Enige wat ik toch nog gebruik is whatsapp en LinkedIn.. het voelt wel een beetje als wat contactmogelijkheden doorsnijden maar goed, momenteel log ik nooit in dus dan kunnen mensen contact met me opnemen wat ze willen maar zie ik het toch niet :') . Daarvoor willen blijven is dus toch een drogreden...

Edit: inderdaad, let ook op je fotos via whatsapp. Zelf deel ik geen herkenbare fotos meer op WhatsApp:
https://www.hpdetijd.nl/technologie/tec ... -verstuurt

Ben zelf al over op Signal maar ja nog niet iedereen helaas

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:15

Hm, ik dacht dat die fotos niet bewaard werden ergens, hoe kunnen ze daar dan eigenaar van worden?

Als het via FB zou gaan kan ik me voorstellen dat het wellicht nog zou kunnen gaan over fotos die je op je FB openbaar plaatst. Maar fotos die je via een versleutelde verbinding verstuurd?

Ik ben benieuwd hoe dat dan werkt, via google kan ik alleen maar vinden dat het end to end encrypted is.
Of was het anders in 2014?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:48

poes schreef:
Is er hier niemand die even denkt: ik bén al jarenlang het product ???

De echte oplossing is geen profiel hebben e. Facebook lacht al jaren met The right to be forgotten. Het is een Amerikaans bedrijf waar GDPR niet speelt.

Ikzelf vind het voorlopig niet zo erg, naïef waarschijnlijk, maar weet dat de enige echte bescherming is om geen profiel te hebben en als je er eentje hebt die expliciet te laten wissen en te vragen om vergeten te worden. Maar denk niet dat ze dat doen.

Ik denk hetzelfde hoor. Heb het ook nog niet uitgezet bij Meta. Wil het wel doen, maar ben nooit de eerste met zoiets, wacht altijd de ongewenste neveneffecten af, want die komen soms.

Ik gebruik ook gewoon whatsapp en geen signal.

Op mijn facebook gaat het toch alleen over hobby's. Heb alleen wel eens achter gestolen foto's aan moeten zitten, en dat maakt dat ik vanaf nu direct een rekening ga sturen als het weer gebeurt. Want ook al staan foto's openbaar, men mag ze niet er af halen en zelf prive voor promotie of publicatie gebruiken. Je mag ze alleen eventueel embedded gebruiken, want dan blijven ze in mijn domein staan.

Maar ook met zulke dingen zit je soms met andere landen waar andere regels gelden. Zo heeft iemand een stuk video van mij van een grotduik in Manatee springs gebruikt om een video te maken over een grotduikongeluk in een geheel andere grot. Dat mag in Europa absoluut niet, maar kennelijk in Amerika wel. Maar kennelijk maak ik zulke goede videos dat ze ook educatief kunnen zijn. :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 07:53

mika11 schreef:

Ja ik wel! Heb al eerder facebook eraf gegooid en zit nu ook ernstig te twijfelen over instagram. Maarja, mn leuke kattenfilmpjes en content… een aantal familieleden en vrienden en vooral collega’s zitten op signal, maar heel veel nog niet. Ik hou Whatsapp dus erbij.

Heb ook bezwaar gemaakt, werd ook op tv verteld.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:18

hwn schreef:
tengeltje11 schreef:

Ik woon ook in België maar heb bij mijn weten geen mail gehad hoor. Heb zelf (nog) geen stappen ondernomen, denk trouwens niet dat mijn foto's AI-waardig zijn :)

Hier ook België en geen mail gehad.
Heb nu ook geen foto's openbaar staan van mezelf, en al helemaal geen foto's in badkledij of teveel vertonend. De meeste foto's zijn van mijn dieren.

Heb wel de stappen gevolgd en bezwaar getekend.