Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niniane schreef:Slanke mensen worden niet gebodyshamed. Het slanke, afgetrainde lijf is sociaal geaccepteerd en in zekere zin ook de norm.
Goeie genade wat een niet intelligente openingspost, sorry.
Niniane schreef:Slanke mensen worden niet gebodyshamed. Het slanke, afgetrainde lijf is sociaal geaccepteerd en in zekere zin ook de norm.
Goeie genade wat een niet intelligente openingspost, sorry.
Amber_anne schreef:Het is ook wel makkelijk om te zeggen dat ts zich er niks van moet aantrekken. Dat is haar punt helemaal niet
Het gaat er om dat dingen die je zegt tegen dunne mensen zegt oke zouden zijn en tegen dikke mensen niet. Mijn oma vertelde vandaag dat ze een gesprek had met een onbekende man, waarop hij opeens vroeg of ze was afgevallen, nadat ze nee antwoorden zei hij verbaasd, 'ben je altijd zo dun'. Draai het gesprek is om, opeens zou het wel een probleem zijn als je dat tegen iemand zegt.
Mijn oma vond het absoluut geen prettige opmerking en ik vind het zelf nogal onbeleefd
Amber_anne schreef:Het is ook wel makkelijk om te zeggen dat ts zich er niks van moet aantrekken. Dat is haar punt helemaal niet
Het gaat er om dat dingen die je zegt tegen dunne mensen zegt oke zouden zijn en tegen dikke mensen niet. Mijn oma vertelde vandaag dat ze een gesprek had met een onbekende man, waarop hij opeens vroeg of ze was afgevallen, nadat ze nee antwoorden zei hij verbaasd, 'ben je altijd zo dun'. Draai het gesprek is om, opeens zou het wel een probleem zijn als je dat tegen iemand zegt.
Mijn oma vond het absoluut geen prettige opmerking en ik vind het zelf nogal onbeleefd
Dieuwke_ schreef:Elin_ schreef:Het levert gezondheidsrisico's op, wat gewoon echt niet oke is voor de persoon waar het over gaat. Dat zou je niet moeten willen
Alsof mensen met overgewicht dat heel graag zelf willen
Echt, mijn mond hangt op mijn schoot van wat ik hier allemaal lees. Asociaal
Amber_anne schreef:Helaas is de openings post van popstra nogal controversieel en leidt af van wat ze echt probeert te zeggen. Ik denk dat het een goed gesprek zou kunnen zijn. En het is toevallig dus een gesprek wat ik vandaag gevoerd heb en iets wat me al langer op valt
Jij zegt dat niemand het oke vindt maar het valt mij wel op dat als er geshamed wordt de verdedigende reacties meer aanwezig zijn als dikke mensen geshamed worden dan als dunne dat worden. Body positivity is voornamelijk ook gericht op dikke mensen en niet zo zeer op alle verschillende lijven, al gebeurt dat wel iets meer de laatste tijd
_San87_ schreef:Amber_anne schreef:Het is ook wel makkelijk om te zeggen dat ts zich er niks van moet aantrekken. Dat is haar punt helemaal niet
Ach ja, dan wil je een punt maken en dan kom je aan met dikkerds.
Ik weet niet, maar er zijn betere manieren een discussie te voeren en je punt te maken dan de tekst in de openingspost, die eigenlijk precies dat doet wat aan de kaak gesteld wordt.
Wat tegen je oma gezegd werd is net zo hard niet okay als dat het niet okay is te zeggen 'ben je altijd zo dik'.
Hannanas schreef:Volgensmij gaat het niet om dun of dik, maar om ongezond.
Heel veel mensen hebben een ongezond gewicht. En ondanks dat veel mensen er weinig aan kunnen doen dat ze dunner of dikker zijn kan niemand er omheen dat de huidige generatie zwaarder is dan de jeugd in de jaren 80. Ga alleen al eens naar een gemiddeld zwembad. Zou mooi zijn als dat percentage minder zou worden.
Popstra schreef:Ja ik geef toe mijn OP is niet zo handig en ook zeker niet zo bedoeld.![]()
Als ik die over kon doen schreef ik enkel dat het mij kort gezegd op valt de laatste tijd dat slanke mensen op SM steeds vaker banketstaaf opmerkingen krijgen en er bij vollere mensen steeds meer complimenten gegeven worden.
Mijn excuses voor de eerdere niet zo handige verwoording en hoop dat deze nu beter is.
het is gewoon iets wat mij op valt en dat idd die lelijke opmerkingen tegen die slanke meiden wel best gevonden worden waar lelijke over een vol persoon veel weerstand krijgen.
Ik vind dat best bijzonder!
Dieuwke_ schreef:Elin_ schreef:Het levert gezondheidsrisico's op, wat gewoon echt niet oke is voor de persoon waar het over gaat. Dat zou je niet moeten willen
Alsof mensen met overgewicht dat heel graag zelf willen
Echt, mijn mond hangt op mijn schoot van wat ik hier allemaal lees. Asociaal