Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Firelight schreef:https://liveblog.ede.nl/overzicht-liveb ... g-bosbrand
Aanleiding van de brand is een oefening van Defensie.
fleurtjeuh schreef:Firelight schreef:https://liveblog.ede.nl/overzicht-liveb ... g-bosbrand
Aanleiding van de brand is een oefening van Defensie.
Kan iemand mij uitleggen bij wat voor oefeningen er brand kan uitbreken?
Gezien ik hier lees dat dit niet de eerste is.
Ik heb er geen verstand van en zou graag snappen wat er mogelijk is gebeurd.
T is maar een kleine 20 km over de weg vanuit hier om daar te komen.
Heb ik goed gezien dat het het stuk achter Steakhouse Amadeus is?
_San87_ schreef:fleurtjeuh schreef:
Kan iemand mij uitleggen bij wat voor oefeningen er brand kan uitbreken?
Gezien ik hier lees dat dit niet de eerste is.
Ik heb er geen verstand van en zou graag snappen wat er mogelijk is gebeurd.
T is maar een kleine 20 km over de weg vanuit hier om daar te komen.
Heb ik goed gezien dat het het stuk achter Steakhouse Amadeus is?
Dit kwam door een oefengranaat, las ik.
996981 schreef:Heftige brand! Lijkt me heftig als je in de buurt woont. Wordt heide niet soms bewust in brand gezet omdat dit goed is voor de ontwikkeling van heide? Staat me iets van bij. Wat dat betreft hoeft het voor de heide zelf niet schadelijk te zijn dan?
Kaitlyn schreef:996981 schreef:Heftige brand! Lijkt me heftig als je in de buurt woont. Wordt heide niet soms bewust in brand gezet omdat dit goed is voor de ontwikkeling van heide? Staat me iets van bij. Wat dat betreft hoeft het voor de heide zelf niet schadelijk te zijn dan?
Nee de heide zal zich weer herstellen en mooier terugkomen. Vroeger werd er inderdaad ook bewust heide aangestoken.
Voor de hei zelf is het eigenlijk niet eens zo slecht dat dit af en toe gebeurt. De struiken en planten die er eigenlijk niet horen gaan kapot en de hei groeit weer mooier terug.
996981 schreef:Heftige brand! Lijkt me heftig als je in de buurt woont. Wordt heide niet soms bewust in brand gezet omdat dit goed is voor de ontwikkeling van heide? Staat me iets van bij. Wat dat betreft hoeft het voor de heide zelf niet schadelijk te zijn dan?
_San87_ schreef:996981 schreef:Heftige brand! Lijkt me heftig als je in de buurt woont. Wordt heide niet soms bewust in brand gezet omdat dit goed is voor de ontwikkeling van heide? Staat me iets van bij. Wat dat betreft hoeft het voor de heide zelf niet schadelijk te zijn dan?
Nee, voor de dieren die er leven dan weer wel.
996981 schreef:_San87_ schreef:
Nee, voor de dieren die er leven dan weer wel.
Nee tuurlijk. Die zijn de dupe! Het is ook gewoon een naar ongeluk.
_San87_ schreef:Vooral een stommiteit... Ik vraag me af wat verwacht werd dat er zou gebeuren toen de oefengranaat gegooid werd...
Twee keer in korte tijd een natuurgebied in de hens, het is bijna een prestatie.
DubbelFun schreef:Het schijnt dat ze vannacht/vanochtend nog met 40 man bezig zijn geweest om de boel nat te houden en kontroleren.
Het stonk ook goed toen ik buiten kwam om de paarden te voeren.