We hebben dan het geluk dat een straat verder een heel kleinschalige boerenwinkel zit, die eieren van eigen kippen verkopen (breng je eigen eierdoos mee retour, recyclen), verse (rauwe) melk nog ouderwets in glazen flessen die je weer mee retour neemt, dat soort dingen.
Huis o.a. na-geisoleerd, zonnepanelen, verwarmen idd met airco, geen vliegvakanties, en sinds kort een e-auto. Verwarming per ruimte, als het koud is lekker een warme trui aan en dekentje op de bank.
Werk veel van thuis uit.
Zo min mogelijk plastic (denk aan haarzeep, wasmiddelen of poetsspul, voorverpakte groente en fruit koop ik doorgaans ook niet)
Kleding: niks van shein, Temu, primark & co, ik koop liever iets degelijks of 2e hands.
Ik snap wat Hutcherson bedoeld, kijk naar een kant en klare oliebollenmix, maak je dat gewoon zelf heb je maar 3 ingrediënten, (goed biologisch meel, gist en water), als je kijkt wat er in dat pak zit schrik je.
Leer maar eens etiketten van voeding lezen

Pas nog een leuke site ontdekt, Meukvrij met Monique, amandelmelk als voorbeeld.
Het is momenteel best een hype vegan te eten/drinken, maar kijk maar eens waar je eten vandaan komt en wat er in zit. Soms best alternatieven die je ook zelf kunt maken.
Is het meer werk, jazeker, maar uiteindelijk komt dat ook ten goede aan je gezondheid.
Dus ja, binnen de grenzen van onze mogelijkheden leven we zo duurzaam mogelijk, in heel brede zin.
En inderdaad, geen kinderen...die is wel een beetje flauw, maar hey, elke ecologische voetafdruk die minder is, is er een