Automobilist rijd in op duitse kerstmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:23

hakkipilke87

Re: Automobilist rijd in op duitse kerstmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:08

zal mij niks verbazen dat de media het zo zal framen dat het uit een extreemrechtse hoek komt , enkel om de boel rustig te houden ..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:53

hakkipilke87 schreef:
zal mij niks verbazen dat de media het zo zal framen dat het uit een extreemrechtse hoek komt , enkel om de boel rustig te houden ..

En hebben ze dan de berichten van de dader op X ook snel gemaakt? Die van maanden geleden?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:30

Volgens de laatste berichten zijn er 5 mensen omgekomen. Vreselijk dit zeg.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:32

Paardennamen schreef:
Volgens de laatste berichten zijn er 5 mensen omgekomen. Vreselijk dit zeg.

Vreselijk uiteraard.
Maar als ik dat filmpje dan zie van de auto denk ik dat het nog "meevalt" hoeveel doden er zijn.. ik hoop zo dat de rest er bovenop komt.

Wat een gestoorde mensen lopen er rond ;(

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:42

Blijkbaar had Saoudi Arabie al gewaarschuwd voor deze man en Duitsland om uitlevering gevraagd. Of dat nu positief of negatief is daar heb ik ook geen idee van.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:34

Rizette schreef:
Blijkbaar had Saoudi Arabie al gewaarschuwd voor deze man en Duitsland om uitlevering gevraagd. Of dat nu positief of negatief is daar heb ik ook geen idee van.

Klopt inderdaad. Meermaals kwamen er waarschuwingen vanuit Saoudi Arabië blijkbaar maar de duitse inlichtingendiensten hebben er niks mee gedaan.
Too little too late. Het is niet de eerste keer.
Inmiddels 5 doden en meer dan 200 gewonden. Zoveel families waarvoor het nooit meer kerst wordt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:25

Geert was er rap bij op X om dit weer te veroordelen en een bepaalde richting de schuld te geven. Nu het een aanhanger van hemzelf is, blijft hij opvallend stil.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:52

hakkipilke87 schreef:

De dader zit toevallig ook in de hoek van de complottheoriën.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:36

Lieser schreef:
Boras schreef:
Het AD komt met:

verdachte zou ‘ex-moslim zijn met sympathie voor radicaal-rechtse AfD’

Maar waarom zou hij dan een kerstmarkt uitkiezen voor een aanslag? Dat lijkt me toch bij uitstek christelijke wortels hebben.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=11 ... 2308367563

Intussen al screenshots van zijn SM gezien waar hij dweept met het jodendom (vast in de betekening van zionisme, want het "echte" jodendom zou dit ook niet goedkeuren, een stelletje radicale kolonisten zie ik daar wel toe in staat, ook tegen christenen)

Maar ik denk dat het gewoon een gek is, en dat zijn sympathieën of ideologieën er los van staan, al moet ik toegeven dat ik wel "opgelucht" (ietwat respectloze woordkeuze, maar je snapt het wel) ben dat het geen radicale moslim is, het ziet er voor de moslims sowieso al niet te rooskleurig uit in Duitsland.