Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik heb voor ja gestemd![]()
Van mij mogen ze alles verbieden, dat kan er tenminste gehandhaafd worden.
En laten ze vooral die onzinnige grenscontroles inzetten om illegaal vuurwerk te zoeken, met zware boetes erop.
Urbanus schreef:Onze gemeente heeft een referendum gehad en 66% was voor een vuurwerkverbod dus nu hebben we een verbod. Ben er blij mee, ik hoop dat ze handhaven.
De knallen zijn dit jaar al minimaal ten opzichte van vorige jaren.
Suzanne F. schreef:Ik zou het ook het liefste afgeschaft zien maar het is echt een miljoenenbusiness dus dat gaat nooit gebeuren.
Suzanne F. schreef:Als mensen dat geld trouwens niet in vuurwerk zouden steken (miljoenen gaan in enkele uren gewoon de lucht in, verdampt) maar in goede doelen dan zou wereld er nog mee geholpen zijn. Nu zorgt het voor leed, schade en vervuiling.
BrankaZ schreef:Suzanne F. schreef:Als mensen dat geld trouwens niet in vuurwerk zouden steken (miljoenen gaan in enkele uren gewoon de lucht in, verdampt) maar in goede doelen dan zou wereld er nog mee geholpen zijn. Nu zorgt het voor leed, schade en vervuiling.
Absoluut, maar ja… dan hebben ze hun pleziertje niet hè? En daar hebben ze recht op… vinden ze.
8nnemiek schreef:Ik heb voor ja gestemd![]()
En laten ze vooral die onzinnige grenscontroles inzetten om illegaal vuurwerk te zoeken, met zware boetes erop.
mika11 schreef:Van mij mag het afgeschaft worden, al het vuurwerk wat er bestaat.
Vooral voor alle dieren en vogels die in het wild leven, ze zijn zo bang en vele overleven het niet.
Wij wonen redelijk vrij en in de buurt van het Veluwemeer, als ze vanuit de woonwijken gaan knallen hoor je alle watervogels gaan schreeuwen, zo zielig. En de vogels hoor je vanuit de bomen weg vliegen.
Ook van die rotjochies vanuit de woonwijken komen hier langs lopen en op een hoek gaan ze van die knallers afsteken, naast een weiland met schapen.
Goof schreef:8nnemiek schreef:Ik heb voor ja gestemd![]()
Hoe dan?
Djaylano steekt in de Dorpsstraat een halve bom af en blaast een prullenbak op, springt op zijn fatbike en eer dat er politie is gebeld en gearriveerd is Djaylano al in een ander dorp om een bushokje kapot te knallen.
Handhaven lijkt me lastig, zo niet onmogelijk. Je bent er namelijk nooit bij.