Hier ook geen uitnodiging wat ik erg jammer vind. Ik had me heel graag aangemeld! Ik lees even mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
midori schreef:Leuk om hier een topic van te zien op Bokt! Ik heb voor het bedrijf gewerkt dat achter de schermen veel heel gelobbyd heeft een voorbereidingswerk heeft gedaan, en geloof dat zij het nu ook gaan organiseren. Heb zelf dus ook bij een aantal meegewerkt op gemeentelijk niveau (vooral in het noorden).
Het gaat er juist om dat mensen die anders niet zo veel gehoord worden, nu wel gehoord worden. Je zult veel in kleine groepjes werken en bij elk groepje zit een facilitator. Hun rol is om te zorgen dat iedereen gehoord wordt en zal dus ook zorgen dat de stillere mensen op een goede manier hun meningen kunnen delen.
germie schreef:Dus dan moet je nog een keer door de ballotage als je mee zou willen doen?
Dan zoeken ze vast alleen van die pro-groentjes, en alles wat tegen is, is lastig. Zo gaat dat altijd.
Ik geloof nu al niet meer in die burgerraad, alleen als er echt mensen in komen die anti-groen zijn (dus nog meer dan ik, ik schaar me niet eens onder anti-groen, maar wel zo realistisch dat ik me nooit hoef aan te passen wegens geen kinderen), en kindervrij. Anders wordt mijn stem sowieso al niet meer gehoord.
JudithGigi schreef:Ik heb ook een uitnodiging gekregen! Ik heb me aangemeld omdat ik het belangrijk vind, maar hoop stiekem wel dat ik niet gekozen wordt want mijn weekenden zijn me wel dierbaar
Karina schreef:Kleine hick-up in het systeem blijkbaar, brief met bevestiging aanmelding gekregen maar ook met verzoek je email-adres nog een keer door te geven want die waren niet opgeslagen. Oeh, daar is iemand niet blij geweest...
Er stond ook in dat er nog een herinneringsbrief komt (die je dus kan negeren als je al aangemeld bent) en als je erbij bent wordt je begin december gebeld.
Karina schreef:FrNo schreef:Even een schopje in dit topic.
Ik ben zojuist gebeld en ben ingeloot.
Oeh leuk! Zou het heel leuk vinden als je ons beetje op de hoogte houdt.
Ik heb wel een onbekend nummer gemist maar er is niks ingesproken en ook niet opnieuw gebeld dus denk niet dat we gaan meeten
jeetje77 schreef:Zouden ze alleen gisteren bellen eigenlijk. Ik heb ook niets gehoord helaas.
Karina schreef:Ik bleek 1 van de 70.000 Nederlanders die een uitnodiging in de bus kregen voor het Burgerberaad Klimaat.
Hier kun je meer lezen over het project: https://www.burgerberaadklimaat.nl/
Ik ben benieuwd: Zijn er meer mensen die een uitnodiging hebben gekregen hier? Zo ja, ga je aanmelden en waarom wel/niet? En zo nee, wat vind je van een dergelijk Burgerberaad?
Uit de aanmeldingen die uit deze 70.000 komen worden uiteindelijk 175 mensen geloot die daadwerkelijk het Burgerberaad gaan vormen. Dat is best een commitment, want je gaat dan volgend jaar t/m juni elke maand een weekend in het midden van het land hier aan spenderen op samenkomsten en het is dus wel de bedoeling dat je er al die weekenden bent.
Ze willen een echte doorsnede van de samenleving, dus er wordt wel geloot maar wel op voorselectie op basis van de antwoorden die je bij aanmelding hebt gegeven op een aantal vragen. Je leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, waar je woont maar ook in welke mate je je zorgen maakt om klimaat en of je vindt dat de overheid meer of minder zou moeten doen bijvoorbeeld.
Nou is het waarschijnlijk dat als je in het midden van het land woont je eerder aanmeldt dan wanneer je uit bijvoorbeeld het uiterste zuiden komt gezien de locatie van de samenkomsten, en als je je helemaal geen zorgen maakt over het klimaat zul je ook minder de neiging voelen je er zo mee bezig te gaan houden en dus aan te melden, dus ja de kans gaat klein zijn dat ik erbij zit omdat ik hoogstwaarschijnlijk in de grootste groep aanmelders zit, maar ik zou het toch wel interessant vinden.
Zou het leuk vinden meningen en verwachtingen te horen! Het is niet zomaar iets, het kabinet moet met de uitslag en adviezen die er uitkomen ook daadwerkelijk aan de slag.
Gitana schreef:Karina zei niet iets over gelijk gestemden, enkel over de vragen waarop gebaseerd wordt.
Stel je voor de samenleving bestaat uit 50% blauw en 50% rood en je kiest dus voor het burgerberaad ook 50% blauw en 50% rood dan heb je de juiste afspiegeling te pakken. Als je gaat voor 100% rood omdat je dat beter past, dan ben je idd niet handig bezig en is het geen afspiegeling.
In de alinea eronder staat dat er waarschijnlijk minder aanmelders zijn onder de mensen die zich geen zorgen maken. Want waarom zou je er zoveel tijd aan kwijt willen zijn als je je toch geen zorgen maakt? Maar dat zegt nog steeds niets over hoe de groep van 175 mensen er straks uit gaat zien.
janderegelaa schreef:Gitana schreef:Karina zei niet iets over gelijk gestemden, enkel over de vragen waarop gebaseerd wordt.
Stel je voor de samenleving bestaat uit 50% blauw en 50% rood en je kiest dus voor het burgerberaad ook 50% blauw en 50% rood dan heb je de juiste afspiegeling te pakken. Als je gaat voor 100% rood omdat je dat beter past, dan ben je idd niet handig bezig en is het geen afspiegeling.
In de alinea eronder staat dat er waarschijnlijk minder aanmelders zijn onder de mensen die zich geen zorgen maken. Want waarom zou je er zoveel tijd aan kwijt willen zijn als je je toch geen zorgen maakt? Maar dat zegt nog steeds niets over hoe de groep van 175 mensen er straks uit gaat zien.
Gebaseerd op de verkiezingsuitslag zouden en meer rechtse mensen in moeten zitten dan linkse. Ik kan me niet voorstellen dat ze op die wijze geselecteerd hebben.