Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:46

Bizar, dit is echt niet te beschrijven. De beelden zijn afschuwelijk.
Als we nog geen oorlog krijgen van alle andere idioten in de wereld dan helpen deze amsterdamse relschoppers er ons wel aan

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:53

prompter schreef:
Ik geloof dat ik de wereld niet meer begrijp....

Dat doe ik al een tijdje niet meer. Ik kan hier zo niet bij.......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 18:56

https://www.nu.nl/binnenland/6334650/li ... erdam.html

Hier wordt een live tijdlijn bijgehouden.

Ik vind het toch echt weg hebben van bewust op joden/Israëliers jagen, hoe meer ik ervan lees. Mensen op scooters die aanvielen en vervolgens wegscheurden, het komt allemaal georganiseerd over.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:56

Wat een verschrikking. Dat ondanks dat we ruim 800 tot 1200 politie mensen op de been hadden toch zulke escalaties hebben plaatsgevonden.
Echt zorgwekkend. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 18:57

Babootje schreef:
Wat eraan vooraf ging, is dat 2 dagen eerder door bepaalde - niet nader te noemen groepen - werd opgeroepen tot een jodenjacht. Dit was dus al vooraf duidelijk.

Is dat bevestigd? Want mijn initiële titel was idd jodenjacht ipv voetbalgeweld. Dat heb ik aan laten passen toen tegenberichten werden geplaatst, o.a. die van Imre.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:24

Er zijn al tientallen jaren regelmatig grote problemen met voetbal-hooligans.

Waarom deze wedstrijd laten spelen met uitsupporters?
Feyenoord-supporters mogen ook geen westrijd bijwonen uit tegen Ajax (en andersom).

Ik zie politici vooral allemaal wijzen naar moslims, terwijl een deel van de voetbalaanhang provoceerde d.m.v. Palestijnse vlaggen pakken en in brand steken en hele lelijke liederen zingen.
De ruzie met een taxi-chauffeur.
Daarbij de aanwezigheid van militairen onder deze supporters, zijn het misschien niet zulke lieve supporters?

Israëlische veiligheidsdienst had Nederland van te voren gewaarschuwd, is deze melding wel serieus genomen?

Netanyahu en Wilders spinnen vooral garen met deze afschuwelijke rellen.

Maar vooral is het afschuwelijk dat dit gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 08-11-24 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 19:25

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:29

_San87_ schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/femke-hals ... a404b6463/

Het is dus inderdaad vooraf afgesproken.

Volgens mij, staat er vermoedens en wordt het nader onderzocht.

Maar ik geloof direct, dat er jongeren/relschoppers met elkaar hebben afgesproken.
Dar gebeurt al jaren bij demonstraties en rellen.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:30

Pandora2 schreef:
Daarom hebben de Rode Duivels hun interland België - Israël niet hier maar in Hongarije gespeeld achter gesloten deuren. Geen enkele stad in België wou die match organiseren omwille van de veiligheid.

De wereld is helemaal doorgedraaid :7

Jammer dat het nodig is maar geeft wel aan dat er van tevoren door de juiste mensen inzichtelijk over wordt nagedacht. Risicobeperkende maatregelen treffen in een doorgedraaide wereld zijn constant nodig helaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 19:35

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/femke-hals ... a404b6463/

Het is dus inderdaad vooraf afgesproken.

Volgens mij, staat er vermoedens en wordt het nader onderzocht.

Maar ik geloof direct, dat er jongeren/relschoppers met elkaar hebben afgesproken.
Dar gebeurt al jaren bij demonstraties en rellen.

Femke Halsema zei duidelijk dat er op Telegram oproepen werden gedaan vooraf aan de wedstrijd. Het onderzoek moet uitsluiten of er daadwerkelijk sprake is van een vooropgezet plan, dus strategisch te werk gaan om een doel te bereiken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:03

Alsnog moet alles uitgezocht worden.
Is het tegenwoordig niet altijd het geval, dat bij rellen, via SM en WhattsApp-groepen snel om hulp wordt opgeroepen?

In maart hebben deze hooligans trouwens ook in Athene een man met Palestijnse vlag aangevallen.

Het zijn dus vast allemaal geen lieve voetbalsupporters van Maccabi.

Al is dit geen excuus voor het bizarre geweld.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:11

Echt vreselijk. Het maakt natuurlijk geen zak uit of dit wel of geen 'lieve voetbalsupporters' zijn.
Dit is puur geweldadig en nooit op welke maniier dan ook uit te leggen.
Angstaanjagend om zoiets mee te maken |(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:47

Loretta schreef:
Waarom mocht deze extreem hoog risicowedstrijd dan eigenlijk nog doorgaan. En zeker met publiek?

Precies dit! En waarom mocht daar ook nog een pro palestina demonstratie door het centrum gaan? Dat heeft die trut van een Halsema weer fantastisch bedacht!

Op de Engelse BBC lieten ze overigens heel andere beelden zien. Namelijk dat die Israeliers zelf ook heel niet braaf waren voor deze ellende uit brak!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 20:52

Popstra schreef:
Loretta schreef:
Waarom mocht deze extreem hoog risicowedstrijd dan eigenlijk nog doorgaan. En zeker met publiek?

Precies dit! En waarom mocht daar ook nog een pro palestina demonstratie door het centrum gaan? Dat heeft die trut van een Halsema weer fantastisch bedacht!

Op de Engelse BBC lieten ze overigens heel andere beelden zien. Namelijk dat die Israeliers zelf ook heel niet braaf waren voor deze ellende uit brak!

Nou nou, die demonstratie is verplaatst naar een ander deel van de stad. Dat demonstranten er dan voor kiezen alsnog naar de Arena te komen, kan Halsema niet in de schoenen worden geschoven.

En de Israeliers waren niet braaf, dat rechtvaardigt echter absoluut het geweld van gisteren avond niet. Vooral niet als je bedenkt dat er vooraf opgeroepen is op jodenjacht te gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:58

Popstra schreef:
Loretta schreef:

Het lijjkt me ook geen makkelijk ambt in deze tijd burgemeester van Amsterdam.
Een hele moeilijke en ingewikkelde stad.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:00

Begrijp me niet verkeerd, vind het ook erg wat er met die jongens is gebeurd maar Halsema maakt fout op fout wat betreft vergunningen voor demos geven de laatste tijd!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:06

Popstra schreef:
Begrijp me niet verkeerd, vind het ook erg wat er met die jongens is gebeurd maar Halsema maakt fout op fout wat betreft vergunningen voor demos geven de laatste tijd!

Vind je? Ik vind dat ze heel zorgvuldig steeds de belangen afweegt en dat ook goed kan onderbouwen, waarbij ze een boel tegenstrijdige dingen in balans moet houden en dat ook grotendeels weet te doen. Ze heeft dat ook meer dan eens heel duidelijk toegelicht.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:07

Imre schreef:
Heb je ook gelezen wat hier aan voorafging? https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... slaags-met

Ik keur geweld overigens absoluut niet goed, van beide kanten niet. :n

Ik heb wat collega's die in bepaalde telegram groepen zitten en die hadden het er vandaag over, het rommelt al een aantal dagen, nog voordat dit plaats had gevonden, waar opgeroepen werd tot geweldpleging richting joden (al gebeurt dat vrijwel dagelijks, ik denk niet dat wij willen weten wat daar over vrouwen en joodse mensen en weet ik nog wie niet in het straatje past, gezegd wordt). En waar overigens ook heel trots gesproken wordt over hoe ze zich gedragen hebben gisteren. Dus ik vraag me sterk af of het wat had uitgemaakt als op woensdagnacht niets gebeurt was.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:11

Popstra schreef:

Grappig, hoogleraar Voermans heeft al meerdere malen gezegd dat Halsema volgens het boekje heeft gereageerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:11

Lestrange01 schreef:
Imre schreef:
Heb je ook gelezen wat hier aan voorafging? https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... slaags-met

Ik keur geweld overigens absoluut niet goed, van beide kanten niet. :n

Ik heb wat collega's die in bepaalde telegram groepen zitten en die hadden het er vandaag over, het rommelt al een aantal dagen, nog voordat dit plaats had gevonden, waar opgeroepen werd tot geweldpleging richting joden (al gebeurt dat vrijwel dagelijks, ik denk niet dat wij willen weten wat daar over vrouwen en joodse mensen en weet ik nog wie niet in het straatje past, gezegd wordt). En waar overigens ook heel trots gesproken wordt over hoe ze zich gedragen hebben gisteren. Dus ik vraag me sterk af of het wat had uitgemaakt als op woensdagnacht niets gebeurt was.

Natuurlijk!

Telegram is een riool.

Net zoals er vreselijk gesproken wordt over vluchtelingen en immigranten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:12

Benzz schreef:
Popstra schreef:

Grappig, hoogleraar Voermans heeft al meerdere malen gezegd dat Halsema volgens het boekje heeft gereageerd.

Natuurlijk!

Demonstratierecht kan niet zomaar opzij worden geschoven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:14

Lestrange01 schreef:
Ik heb wat collega's die in bepaalde telegram groepen zitten en die hadden het er vandaag over, het rommelt al een aantal dagen, nog voordat dit plaats had gevonden, waar opgeroepen werd tot geweldpleging richting joden (al gebeurt dat vrijwel dagelijks, ik denk niet dat wij willen weten wat daar over vrouwen en joodse mensen en weet ik nog wie niet in het straatje past, gezegd wordt).

Waar is onze AIVD eigenlijk in dit verhaal?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:28

Shadow0 schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik heb wat collega's die in bepaalde telegram groepen zitten en die hadden het er vandaag over, het rommelt al een aantal dagen, nog voordat dit plaats had gevonden, waar opgeroepen werd tot geweldpleging richting joden (al gebeurt dat vrijwel dagelijks, ik denk niet dat wij willen weten wat daar over vrouwen en joodse mensen en weet ik nog wie niet in het straatje past, gezegd wordt).

Waar is onze AIVD eigenlijk in dit verhaal?

Ga er maar vanuit dat de overal waren, maar dat komt niet naar buiten.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:50

Dat deze wedstrijd en de demonstratie door mochten gaan vind ik onbegrijpelijk en ontzettend dom van Halsema en haar team. Hoe naïef kan je zijn?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:21

Citaat:
Supporters werden gedwongen ID-kaarten te tonen en in elkaar geslagen wanneer ze joods bleken te zijn.

Misschien een heel naïeve vraag, maar hoe kun je aan iemands achternaam zien of hij/zij joods is?
Of vul ik fout in dat ze naar namen keken?