Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:55

Dat is toch misselijkmakend? Ik ga me verdorie schamen om te typen dat ik uit Nederland kom met zulke mensen en zulke plannen als verkozen vertegenwoordiging van het volk. 'Hoera, we gaan mensen nog wat erger onmenselijk op proberen te vangen!' 'Hoera, we gaan mensen terugsturen naar de oorlog waar ze voor gevlucht zijn!' 'Jippie, we gaan zorgen dat mensen nooit enige zekerheid meer gaan krijgen over hun leven door de mogelijkheid ze weg te sturen voor de rest van hun leven achter de hand te houden!'

En hoe willen ze mensen uit gaan zetten? Het is niet alsof de groep die nu al uitgezet moet worden heel erg goed lukt, de mensen die over het algemeen overlast geven krijgen ze nu de grens al niet over omdat het land van herkomst ze niet terug wil. Gaan ze mensen met een parachute uit een vliegtuig gooien om te zorgen dat ze niet geweigerd kunnen worden ofzo?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:18

julius_juut schreef:
En hoe willen ze mensen uit gaan zetten? Het is niet alsof de groep die nu al uitgezet moet worden heel erg goed lukt, de mensen die over het algemeen overlast geven krijgen ze nu de grens al niet over omdat het land van herkomst ze niet terug wil. Gaan ze mensen met een parachute uit een vliegtuig gooien om te zorgen dat ze niet geweigerd kunnen worden ofzo?

Misschien mensen hun verblijfstatus af pakken zodat ze niet meer kunnen werken. Vervolgens blijft er iets als sobere opvang over. Een woord dat ik inmiddels ook al bijna niet meer kan horen. Net alsof het leven in een AZC een paradijs is. Er gaan heel veel wilde verhalen rond dat asielzoekers het geweldig hebben, wat ook gewoon niet klopt.

Maar goed, illegalen hebben helemaal geen rechten. De PVV wilde aanvankelijk ook illegaliteit strafbaar stellen. Dat zit volgens mij niet in dit pakket.

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:29

Het beleid is : Vluchtelingetje pesten, treiteren, kleineren en erger. Echt iets om trots op te zijn........kots.

Mijn gemeente blijft gelukkig de bed,bad,brood regeling houden. Met wat particuliere iniatieven erbij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:31

Loretta schreef:
[Net alsof het leven in een AZC een paradijs is. Er gaan heel veel wilde verhalen rond dat asielzoekers het geweldig hebben, wat ook gewoon niet klopt.

.

Laatst had het AZC hier een open dag. Die kamertjes zijn klein waar ze vertoeven en dan met zijn vieren op een kamer. Wat een walhalla.......maar mensen geloven de marketingmachine van Wilders.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:32

Ik hoop van harte dat dit niet langs de Raad van State komt en niet langs de 1ste kamer. Het is ook nog niet juridisch getoetst. Dat Schoof zijn ogen niet uit zn kop schaamt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:38

Het probleem is imo dat de regering zich richt op de asielzoekers en daarmee de arbeidsmigranten volledig buiten schot laten. Terwijl die groep meer een appèl doet op de huisvesting als bv de asielzoekers.

Het zou beter zijn als er met verstand en beleid op beide groepen goed beleid wordt gemaakt. Dus snellere besluiten als het om de asielzoeker gaat, met succes mensen terug sturen als ze onterecht in Europa/ Nl zijn, spreidingswet waardoor de druk verdeeld wordt, en goede controle op arbeidsmigranten en bv de instelling die arbeidsmigranten nodig heeft, mede verantwoordelijk maken voor goede en correcte arbeidscontracten inclusief woningen.
Dan los je meer problemen tegelijkertijd op.

Het probleem is en dat weet deze regering ook, dat het probleem niet zo gemakkelijk is op te lossen. Het is niet voor niets dat het in heel Europa een groot probleem is. Want het is ook moeilijk oplosbaar overal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:46

Benzz schreef:
Laatst had het AZC hier een open dag. Die kamertjes zijn klein waar ze vertoeven en dan met zijn vieren op een kamer. Wat een walhalla.......maar mensen geloven de marketingmachine van Wilders.

En bij gebrek aan geschikte gebouwen worden er soms oude aftandse cruiseschepen ingezet. En dan flippen veel mensen al volledig bij het woord cruiseschip. Maar op die schepen is het alles behalve prettig toeven. Want op de meeste schepen zijn hutten verschrikkelijk klein. En alle luxe zaken worden verboden om te gebruiken. Zelfs als het gebruik door asielzoekers geen extra kosten met zich mee brengt wordt het afgesloten want ja. Het moet sober zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:51

pien_2010 schreef:
Het probleem is imo dat de regering zich richt op de asielzoekers en daarmee de arbeidsmigranten volledig buiten schot laten. Terwijl die groep meer een appèl doet op de huisvesting als bv de asielzoekers.

Een belangrijk deel van de VVD en ook BBB achterban heeft er alle belang bij dat de arbeidsmigranten buiten schot blijven.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:03

VN commissie die normaal nooit op dit soort dingen reageert heeft nu al gereageerd dat Syrie absoluut niet veilig is en dat vluchtelingen niet teruggestuurd kunnen worden. Ook werd er gezegd: Nl glijdt af naar wetteloosheid.

https://www.parool.nl/wereld/vn-commiss ... ~b7574a74/

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:04

Wat ik niet zo goed begrijp: Vroeger hadden we toch een stel kritische journalisten die direct scherpe vragen stelden? Waar zijn die gebleven?

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:16

pien_2010 schreef:

Het zou beter zijn als er met verstand en beleid op beide groepen goed beleid wordt gemaakt. Dus snellere besluiten als het om de asielzoeker gaat, met succes mensen terug sturen als ze onterecht in Europa/ Nl zijn, spreidingswet waardoor de druk verdeeld wordt, en goede controle op arbeidsmigranten en bv de instelling die arbeidsmigranten nodig heeft, mede verantwoordelijk maken voor goede en correcte arbeidscontracten inclusief woningen.
Dan los je meer problemen tegelijkertijd op.

Wat je even niet moet vergeten met de arbeidsmigranten is, dat deze mensen ook weer naar huis gaan. Die blijven dus niet hier. Ze zijn voor een bepaalde periode hier en gaan dan weer naar huis. Verder maken wij gebruik van arbeidsmigranten en huren deze in via organisaties die gecertificeerd zijn. Zij moeten dus de huisvestiging en loonbeleid goed op orde hebben. Er zijn veel uitzendbureaus die de zaken echt wel goed voor elkaar hebben.
Laatst bijgewerkt door Funnygirl op 26-10-24 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:18

Funnygirl schreef:
[
Wat je even niet moet vergeten met de arbeidsmigranten is, dat deze mensen ook weer naar huis gaan. Die blijven dus niet hier. Ze zijn voor een bepaalde periode hier en gaan dan weer naar huis. Verder maken wij gebruik van arbeidsmigranten en huren deze in via organisaties die gecertificeerd zijn. Zij moeten dus de huisvestiging en loonbeleid goed op orde hebben. Er zijn veel uitzendbureaus die de zaken echt wel goed voor elkaar hebben.

Bij mij in de straat zitten heel veel Polen, mijn buren zijn Pools. Die blijven hier, die gaan niet terug. Stelletje naast mij is flink aan het sparen om een huis te kopen.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:21

Dat kan. Het zijn net gewone mensen die ergens een leven willen opbouwen. Maar dan kun je ze ook geen arbeidsmigrant meer noemen. Verder zijn het niet alleen maar Polen die arbeidsmigrant zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:35

En je kunt je ook al af gaan vragen wie de volgende groep gaat worden die door dit zootje gepakt gaat worden.
Mocht je op de een of andere manier behoren tot bijvoorbeeld de LHBTIQ+ gemeenschap of anderzins iets hebben wat op de een of andere manier afwijkt. Dan zal ik me toch maar zorgen gaan maken over waar het land heen gaat. Het stopt helaas zelden bij 1 groep.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:55

Loretta schreef:
Benzz schreef:

En bij gebrek aan geschikte gebouwen worden er soms oude aftandse cruiseschepen ingezet. En dan flippen veel mensen al volledig bij het woord cruiseschip. Maar op die schepen is het alles behalve prettig toeven. Want op de meeste schepen zijn hutten verschrikkelijk klein. En alle luxe zaken worden verboden om te gebruiken. Zelfs als het gebruik door asielzoekers geen extra kosten met zich mee brengt wordt het afgesloten want ja. Het moet sober zijn.

Dat is inderdaad zo, het is echt kommer en kwel. Volgens mij is het wel eens eerder aan de orde geweest in het vorige topic, maar er ligt er eentje naast de Coentunnel in het havengebied van Amsterdam. Er is daar niets, maar dan ook echt helemaal niets waar een mens iets aan heeft. Om je dood te schamen dat daar op die manier moeten verblijven.

Woningnood bestaat in ons land al heel lang en het is vrij logisch dat die in de steden erger is dan daarbuiten. Maar het komt niet door immigranten, het zijn ook de Anne-Fleurs en Jan-Jaaps (sorry voor d emensen die zo heten) die na hun schooldiploma en wereldreis echt een appartementje moeten hebben op een grachtje. De scheidingsdrift van de laatste decennia en het hoge aandeel alleenstaanden helpt ook niet echt mee. Hierdoor heeft een gezin van 4 personen dat in 1 huis woonde er opeens 4 nodig als de kinderen uit huis gaan en de ouders zijn gescheiden. Ouderen blijven op hun eentje ergens wonen, die worden niet meer in huis genomen enzovoort, enzovoort. Maar nee hoor, 'ze' pakken onze huizen af.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:57

Misschien moeten we de klagende mensen maar op dat cruiseschip zetten. Hoewel ze, als ze geen woning willen delen, vast al helemaal geen kamer willen delen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:10

Benzz schreef:
Funnygirl schreef:
[

Bij mij in de straat zitten heel veel Polen, mijn buren zijn Pools. Die blijven hier, die gaan niet terug. Stelletje naast mij is flink aan het sparen om een huis te kopen.

Hoho Polen zijn Europeanen en zitten in de EU. Die mogen gewoon blijven net als dat wij naar Frankrijk zijn geëmigreerd en vele Nederlanders ook richting andere EU landen zijn gegaan.
Daar heb ik het totaal niet over!

Ook eens met analyse Veronica2

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:16

Tiggs schreef:
Misschien moeten we de klagende mensen maar op dat cruiseschip zetten. Hoewel ze, als ze geen woning willen delen, vast al helemaal geen kamer willen delen.

Het zou wel echt heel tragisch zijn als dat schip los zou raken en naar zee zou drijven (kan niet natuurlijk, want je moet nog door de sluis).

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:26

pien_2010 schreef:
Hoho Polen zijn Europeanen en zitten in de EU. Die mogen gewoon blijven net als dat wij naar Frankrijk zijn geëmigreerd en vele Nederlanders ook richting andere EU landen zijn gegaan.
Daar heb ik het totaal niet over!

Ook eens met analyse Veronica2

Maar ik reageerde op Funny dat arbeidsmigranten weer terug gaan en dat is niet altijd waar. Wat mij betreft zijn ze welkom hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:45

Het ging me om het voorbeeld van de Polen en Roemenen. Die mogen gaan en staan waar ze willen in de EU.
Dat was een van de argumenten dat de populistische partijen in de UK de Brexit wilden.
Die is er gekomen en demeconomie is als een pudding in elkaar gezakt daar er een enorm tekort is aan arbeiders.
De zorg idem dito. Laten we hopen dat het zover niet komt in Nederland.

Hebben jullie trouwens gezien dat Nederland die met 50% bekostigd door de EU de kwantum computer heeft toegewezen heeft gekregen.

De EU investeert daarin daar Europa daarin vooruit ver ligt en de kennis in Nederland is er ook. Belangrijk voor de toekomst van Europa en Nederland.

https://www.universiteitleiden.nl/nieuw ... -nederland

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:05

pien_2010 schreef:
Het ging me om het voorbeeld van de Polen en Roemenen. Die mogen gaan en staan waar ze willen in de EU.
Dat was een van de argumenten dat de populistische partijen in de UK de Brexit wilden.
Die is er gekomen en demeconomie is als een pudding in elkaar gezakt daar er een enorm tekort is aan arbeiders.
De zorg idem dito. Laten we hopen dat het zover niet komt in Nederland.

Hebben jullie trouwens gezien dat Nederland die met 50% bekostigd door de EU de kwantum computer heeft toegewezen heeft gekregen.

De EU investeert daarin daar Europa daarin vooruit ver ligt en de kennis in Nederland is er ook. Belangrijk voor de toekomst van Europa en Nederland.

https://www.universiteitleiden.nl/nieuw ... -nederland

Valt in de realiteit reuze mee, nu alles gestabiliseerd is, begrijp ik van Britse vrienden.

Boodschappen zijn er iig goedkoper dan in NL, en dingen die er duur zijn, niet lekker lopen of waar tekorten zijn, hadden dat voor de Brexit ook al.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:09

Wat fijn. Van mijn broer en een uitzending paar maanden geleden begrijp ik het anders. De meningen zijn erover verdeeld dus.

Ik praat over bedrijven die te weinig arbeidskrachten hebben.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-10-24 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:11

pien_2010 schreef:
Wat fijn. Van mijn broer en een uitzending paar maanden feleden begrijp ik het anders. De meningen zijn erover verdeeld dus.

Blijkbaar.

Dat er te weinig arbeidskracht is, was voor de Brexit ook al een probleem. Net als dat t voor veel landen een probleem is mensen te vinden waar ze nodig zijn. NL niet uitgezonderd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:24

Wat ik eigenlijk meer het idee krijg en steeds meer is dat dit huidige kabinet maar wat zegt zonder eerst onderzoek te hebben gedaan of het wel daadwerkelijk mogelijk is.
Je ziet het nu met de zogenoemde asieldeal, er wordt gezegd dat ze mensen uit Syrië terug gaan sturen, maar in werkelijkheid kan dit volgens mij niet eens.
Zelfde met voorrang verlenen op huurwoningen, is dit Europees verplicht gesteld aan gemeenten of door de Nederlandse overheid verplicht?
Er zijn zoveel dingen die er worden verteld, zonder het hele verhaal te vertellen.

Volgens mij is het puur een zoethoudertje naar de PVV stemmers toe...

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:42

Benzz schreef:
Maar ik reageerde op Funny dat arbeidsmigranten weer terug gaan en dat is niet altijd waar. Wat mij betreft zijn ze welkom hoor.

Misschien niet allemaal maar die bij ons de buurt werken gaat het overgrote gedeelte weer terug. Mijn buurman heeft ieder jaar Polen voor het asperges steken en na het seizoen gaan die weer naar huis. Bij ons de regio zie je veel arbeidsmigranten voor seizoenswerk. Dat werk waar je moeilijk tot niet Nederlandse mensen voor kunt krijgen. En ja er wordt gewoon volgens de CAO betaald.