Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
julius_juut schreef:En hoe willen ze mensen uit gaan zetten? Het is niet alsof de groep die nu al uitgezet moet worden heel erg goed lukt, de mensen die over het algemeen overlast geven krijgen ze nu de grens al niet over omdat het land van herkomst ze niet terug wil. Gaan ze mensen met een parachute uit een vliegtuig gooien om te zorgen dat ze niet geweigerd kunnen worden ofzo?
Loretta schreef:[Net alsof het leven in een AZC een paradijs is. Er gaan heel veel wilde verhalen rond dat asielzoekers het geweldig hebben, wat ook gewoon niet klopt.
.
Benzz schreef:Laatst had het AZC hier een open dag. Die kamertjes zijn klein waar ze vertoeven en dan met zijn vieren op een kamer. Wat een walhalla.......maar mensen geloven de marketingmachine van Wilders.
pien_2010 schreef:Het probleem is imo dat de regering zich richt op de asielzoekers en daarmee de arbeidsmigranten volledig buiten schot laten. Terwijl die groep meer een appèl doet op de huisvesting als bv de asielzoekers.
pien_2010 schreef:Het probleem is imo dat de regering zich richt op de asielzoekers en daarmee de arbeidsmigranten volledig buiten schot laten. Terwijl die groep meer een appèl doet op de huisvesting als bv de asielzoekers.
Het zou beter zijn als er met verstand en beleid op beide groepen goed beleid wordt gemaakt. Dus snellere besluiten als het om de asielzoeker gaat, met succes mensen terug sturen als ze onterecht in Europa/ Nl zijn, spreidingswet waardoor de druk verdeeld wordt, en goede controle op arbeidsmigranten en bv de instelling die arbeidsmigranten nodig heeft, mede verantwoordelijk maken voor goede en correcte arbeidscontracten inclusief woningen.
Dan los je meer problemen tegelijkertijd op.
Funnygirl schreef:[
Wat je even niet moet vergeten met de arbeidsmigranten is, dat deze mensen ook weer naar huis gaan. Die blijven dus niet hier. Ze zijn voor een bepaalde periode hier en gaan dan weer naar huis. Verder maken wij gebruik van arbeidsmigranten en huren deze in via organisaties die gecertificeerd zijn. Zij moeten dus de huisvestiging en loonbeleid goed op orde hebben. Er zijn veel uitzendbureaus die de zaken echt wel goed voor elkaar hebben.
Loretta schreef:Benzz schreef:Laatst had het AZC hier een open dag. Die kamertjes zijn klein waar ze vertoeven en dan met zijn vieren op een kamer. Wat een walhalla.......maar mensen geloven de marketingmachine van Wilders.
En bij gebrek aan geschikte gebouwen worden er soms oude aftandse cruiseschepen ingezet. En dan flippen veel mensen al volledig bij het woord cruiseschip. Maar op die schepen is het alles behalve prettig toeven. Want op de meeste schepen zijn hutten verschrikkelijk klein. En alle luxe zaken worden verboden om te gebruiken. Zelfs als het gebruik door asielzoekers geen extra kosten met zich mee brengt wordt het afgesloten want ja. Het moet sober zijn.
Benzz schreef:Funnygirl schreef:[
Wat je even niet moet vergeten met de arbeidsmigranten is, dat deze mensen ook weer naar huis gaan. Die blijven dus niet hier. Ze zijn voor een bepaalde periode hier en gaan dan weer naar huis. Verder maken wij gebruik van arbeidsmigranten en huren deze in via organisaties die gecertificeerd zijn. Zij moeten dus de huisvestiging en loonbeleid goed op orde hebben. Er zijn veel uitzendbureaus die de zaken echt wel goed voor elkaar hebben.
Bij mij in de straat zitten heel veel Polen, mijn buren zijn Pools. Die blijven hier, die gaan niet terug. Stelletje naast mij is flink aan het sparen om een huis te kopen.
Tiggs schreef:Misschien moeten we de klagende mensen maar op dat cruiseschip zetten. Hoewel ze, als ze geen woning willen delen, vast al helemaal geen kamer willen delen.
pien_2010 schreef:Hoho Polen zijn Europeanen en zitten in de EU. Die mogen gewoon blijven net als dat wij naar Frankrijk zijn geëmigreerd en vele Nederlanders ook richting andere EU landen zijn gegaan.
Daar heb ik het totaal niet over!
Ook eens met analyse Veronica2
pien_2010 schreef:Het ging me om het voorbeeld van de Polen en Roemenen. Die mogen gaan en staan waar ze willen in de EU.
Dat was een van de argumenten dat de populistische partijen in de UK de Brexit wilden.
Die is er gekomen en demeconomie is als een pudding in elkaar gezakt daar er een enorm tekort is aan arbeiders.
De zorg idem dito. Laten we hopen dat het zover niet komt in Nederland.
Hebben jullie trouwens gezien dat Nederland die met 50% bekostigd door de EU de kwantum computer heeft toegewezen heeft gekregen.
De EU investeert daarin daar Europa daarin vooruit ver ligt en de kennis in Nederland is er ook. Belangrijk voor de toekomst van Europa en Nederland.
https://www.universiteitleiden.nl/nieuw ... -nederland
pien_2010 schreef:Wat fijn. Van mijn broer en een uitzending paar maanden feleden begrijp ik het anders. De meningen zijn erover verdeeld dus.
Benzz schreef:Maar ik reageerde op Funny dat arbeidsmigranten weer terug gaan en dat is niet altijd waar. Wat mij betreft zijn ze welkom hoor.