Pony vermoedelijk door wolf gedood Wekerom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Pony vermoedelijk door wolf gedood Wekerom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:35

Ik vind dat dergelijke foto's verplichte kost zouden moeten zijn voor alle pro-wolfers. Want normaliter worden we in de media alleen maar overspoeld met schattige filmpjes van spelende welpen enzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:37

DuoPenotti schreef:
Dat mag. En ik vind dat dom en laag veroordelend over mensen die je (elk die dat doet) niet eens kent.

Je doet nu toch precies hetzelfde? :+ (veroordelen). Iets met de pot en de ketel...

Anjali: Ik ben absoluut geen pro-wolfer (wat een raar woord overigens) maar ik zie niet alleen maar schattige filmpjes voorbij komen hoor :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:38

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:39

DuoPenotti schreef:
Dat mag. En ik vind dat dom en laag veroordelend over mensen die je (elk die dat doet) niet eens kent.

Haha, dankjewel! :D

Anjali, ik ben met mijn andere mening inderdaad zeer pro wolf ja. Vandaar dat ik ook in allerlei apps en groepen zit. Daar zie je al die schattige welpenfilmpjes namelijk, vind ik fijn. :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:40

Het is goed dat deze pony in het nieuws komt, misschien opent dit weer wat ogen.
Maar er worden wekelijks echt veel schapen en geiten gedood op alleen al de Veluwe en in Utrecht. Uit andere provincies (Drenthe) krijg ik weinig mee, maar volgens mij is het daar dezelfde ellende.
Meerdere honden gepakt inmiddels. Ik snap niet dat dit landelijk niet groter nieuws is, het loopt echt uit de hand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:41

Cayenne
Zal me worst wezen of ik nu ook veroordelend ben.
Ik vind het gewoon niet kunnen over die mensen zo te spreken terwijl je niet weet hoe het is gegaan

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:47

Die foto met die kids gaat rond op FB, hopelijk gaan steeds meer mensen inzien wat die o zo lieve wolf aanricht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:54

Wat afschuwelijk.
Maar deze ouders hadden hun kinderen hierbij weg moeten houden. Ik heb zelfs 2 kinderen die iets ouder zijn dan de kinderen op de foto, en ik zou ze dit nóóit laten zien. Wel vertellen, maar niet laten zien. Kinderen zouden hier nachtmerries van krijgen en dat moet je niet willen. Waarschuwen is voldoende.
Ik vind dit echt te ver gaan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:59

Die pony is echt niet vanzelf open gebarsten.. daar is gewoon van gegeten. ( dus niet vermoedelijk een wolf)

Moet je de reacties lezen op Facebook...

De eigenaar moet boete krijgen, die omheining is hun eigen schuld. Dier had op stal gemoeten en nog wel groffere opmerkingen.

Jonge kinderen zo op de foto... ja dat vind ik ook wel beetje gewaagd.
Wel onherkenbaar gelukkig
Laatst bijgewerkt door Christiene op 28-09-24 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Je kent de kinderen toch niet storm?

Ik zou bij mijn kind niet weg komen met alleen vertellen, hij zou me amper geloven en het zou hem bezig blijven houden. Juist na kijken zou hij meer rust hebben.

anjali

Dat is een bepaalde opvoedingsmethode. Beschermd opvoeden i.t.t. regelrecht in de realiteit. Misschien iets voor een apart topic, best interessant.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:00

Wat ik alleen niet snap... Hoe komt het dat die wolf zo 'schoon' is? Had die niet helemaal onder het bloed moeten zitten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:08

DuoPenotti schreef:
Niet elk kind is meteen ondersteboven van de dood. Ook niet van een gedode pony.
Ik ga er vanuit dat de moeder wel weet of haar kinderen hier tegen kunnen.
Daar hoeft internet geen plasje over te doen.

De ze heeft zelf de foto met dode pony en twee kids op Facebook gezet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:13

BigOne schreef:
DuoPenotti schreef:
Niet elk kind is meteen ondersteboven van de dood. Ook niet van een gedode pony.
Ik ga er vanuit dat de moeder wel weet of haar kinderen hier tegen kunnen.
Daar hoeft internet geen plasje over te doen.

De ze heeft zelf de foto met dode pony en twee kids op Facebook gezet.

Ja?
Dus moeten we maar veroordelen dat die kinderen daar niet tegen kunnen?
Ken je het gezin?
Ik niet.
Was je erbij hoe het daar vanochtend ging?
Ik niet.

Dus...

Die wolf liep daar rond op een tijd dat kinderen daar ook kunnen zijn. Nadat hij daar heeft gedood wat net zo groot is als een kind.
Dat is het onderwerp.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:21

Captain schreef:
Haal dat vermoedelijk maar uit de titel...

Precies, het is gewoon een wolf.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:28

Storm schreef:
Wat afschuwelijk.
Maar deze ouders hadden hun kinderen hierbij weg moeten houden. Ik heb zelfs 2 kinderen die iets ouder zijn dan de kinderen op de foto, en ik zou ze dit nóóit laten zien. Wel vertellen, maar niet laten zien. Kinderen zouden hier nachtmerries van krijgen en dat moet je niet willen. Waarschuwen is voldoende.
Ik vind dit echt te ver gaan.

De moeder schrijft zelf dat de kinderen wel wat gewend zijn...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:32

Misschien moeten we het aan de ouders over laten om te bepalen of de kinderen er tegen kunnen. Ik las ergens een stuk dat de kinderen wel wat gewend zijn en ook dat het meisje al voor moeders buiten stond volgens mij kijken ze ook zo vanuit de huiskamer de wei in.
Dus die ouders 'moeten, niks.

Mijn kind ziet ook alles, ook altijd gedaan, is het fraai, nee niet altijd, is het leven ook niet. Dus ieder zijn ding.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:34

De kinderen uit de (boeren-) gezinnen hier zijn idd wel wat gewend. Die leren van jongsaf aan konijnen villen en kippen slachten en dergelijke. Ze staan er ook niet met hun neus bovenop. Zit echt nog wat wat afstand tussen. Ze zijn tamelijk down to earth hier.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:35

Douce schreef:

Ik zou bij mijn kind niet weg komen met alleen vertellen, hij zou me amper geloven en het zou hem bezig blijven houden. Juist na kijken zou hij meer rust hebben.

Dat denk ik ook ondanks dat het verdriet er bij de kids niet minder om zal zijn ... is alleen vertellen hier ook niet genoeg

En die foto is de wolf op hun erf tezien misschien nog voor dat hij geponyknuffeld heeft...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:36

snorkel1986 schreef:
Douce schreef:

Dat denk ik ook ondanks dat het verdriet er bij de kids niet minder om zal zijn ... is alleen vertellen hier ook niet genoeg

En die foto is de wolf op hun erf tezien misschien nog voor dat hij geponyknuffeld heeft...

Die foto is later gemaakt door een voorbijrijdende buurman.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:43

Of we het wel of niet vinden kunnen van de kids op de foto, dat is niet onze zaak. Dat is aan de ouders hoe zij hun kids opvoeden. De meeste ouders doen wel dingen waar anderen het nut niet van inzien. Of doen juist dingen niet waar anderen het nut wel van inzien.

Ik ben wel blij met deze dramafoto. Ik hoop dat hij viraal gaat en dat er dan daadwerkelijk ogen open gaan bij overheid.

Wat ik niet snap is waarom het zo lang moet duren voor de dna uitslag bekend is? 6 wkn????

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 20:55

Dat is nog snel.
BIJ12 heeft de resultaten vanaf mei nog niet eens bekend gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:33

Het zal per kind verschillen of je ze beter niet of beter wel dingen kan laten zien. Er zullen er genoeg zijn die minder onrust voelen als ze het met eigen ogen gezien hebben :(:) En zeker als het kinderen zijn die wel wat gewend zijn zoals gezegd...en wellicht wel eens eerder een dier gedemonteerd hebben zien worden....

En het levert wel een hele goede anti-wolven-foto op natuurlijk..... kan me best voorstellen dat ze dat dan als "heeft de dood van onze pony toch nog een nut" hebben kunnen zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:44

In het artikel in de krant staat dat de kinderen al naar buiten gerend waren voor de ouders. Vanuit het huis was er uitzicht op het weiland.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:47

Wat ik dan denk als ik die foto zie; waarom zet je zo'n kleine pony's midden in wolven-territorium achter zo'n slechte omheining? Neem je verantwoordelijkheid en zet de dieren 's nachts binnen.

Kinderen laten poseren voor een 'o kijk wat zielig'-foto vind ik ook not-done.