Camera's bij je huis: nuttig of paranoïde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElsbethG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:34

Wij hebben een videodeurbel en een losse camera van eufy in de aangrenzende schuur hangen, voordeel is ook dat ik kan zien of mijn pubers op tijd naar school gaan als ik al weg ben en hoe laat ze thuis zijn na het stappen :D

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:40

Wij hebben voor een Google videodeurbel, erg fijn. Ik werk veel thuis en als tijdens een meeting de bel gaat kan ik checken wie het is en indien nodig even open doen. Als het kinderen zijn die iets willen verkopen (nu in de vakantie vaak 'wil je zelf gemaakte armbandjes kopen') dan hoef ik m'n meeting niet uit ;)

Achter hebben we een Google nest camera, we hebben een vijver met koikarpers en kunnen het zo in de gaten houden. Mocht er iets mis zijn met de pomp kunnen we deze met onze telefoon uitzetten (smartstekker) zodat de vijver niet leeg komt te staan. Heeft ons al een keer gered toen we niet thuis waren.

En ik kan via de camera de kat roepen, ook erg handig :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:46

Ik heb een deurbel en 2 camera’s. Ook heb ik een hond. Er zijn hier in de straat genoeg inbraken geweest en er zijn 2 probleemwoningen. Buurt is de laatste jaren wat achteruit gegaan dus ik heb camera’s opgehangen. Bij inbraken zijn honden vergiftigd of gedrogeerd dus mij niet bellen. Ik had laatst ook een vreemde vogel voor de deur. Wrs iemand die de buurt verkende. Hij had de deurbel te laat door waardoor zijn gezicht er heel duidelijk op staat. Had niks te zoeken in de straat of bij mijn huis.

Ik hou op die manier ook mijn kind in de gaten in de tuin. Alles van eufy. Mijn vorige een ander merk waren constant leeg.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 02-08-24 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:47

We hebben vorig jaar een inbreker gevangen door onze camera’s in combinatie met een melding dat er iemand op de oprit was. We waren net 10 minuten van huis weg. Auto omgedraaid, 112 gebeld en als Max verstappen naar huis. :+

Ondertussen heeft vriendlief via de deurbel hallo geroepen en toen ging ie op z’n gemak weer weg (op z’n fiets) toen we de straat inreden liep hij naast z’n fiets en hebben we hem aangesproken. Waarna ie op z’n gemakje er vandoor fietste. Politie was in de buurt, inbreker sloeg doodlopende weg in en uiteindelijk hebben we hem samen met bewoners van huis waar hij erf op ging en de politie uit de mais gevist _O-

Hij bleek internationaal gezocht te zijn dus politie was blij :j

Laatste tijd veel inbraken hier in de omgeving en hadden ook weer een vreemde auto achter het huis. Dus ook weer bij politie en in buurtapp gemeld, bij andere buren waren ze ook geweest. Bij buren laatst twee keer in een week ingebroken.

Dus ja wij willen niet meer zonder

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:14

Ik heb lange tijd mogen vertoeven in een boerderij in the middle of nowhere, daar merkte ik vrij snel nadat ik er kwam wonen ongure types rond het huis die kwamen kijken of er echt niets te vinden was in deze anti-kraak boerderie. Alarm oid vond ik overdreven en veel te duur voor iets tijdelijks, er was ook niet echt iets van waarde in huis. Maar met overal dunne deuren en enkel glas ramen wilde ik toch graag wel rustig kunnen slapen.
Internet afgespeurd en een set bewegingsmelders gevonden met hondengeblaf. Ideaal. Heb vrij snel na aanschaf 2x de hond tot kalmte moeten manen, maar daarna nog een hele tijd gewoond zonder geblaf en gegrom.

Ladyson

Re: Camera's bij je huis: nuttig of paranoïde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:27

Ik bedenk me trouwens ook nog 2 verhalen van inbraak waarbij er camera's met audio waren, dus dat je tegen ze kon praten, en de inbrekers rustig hun ding bleven doen. De bewoners konden daardoor wel de politie bellen uiteraard.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:37

Ik heb helemaal niets met die camera’s. Had vroeger een heel systeem met directe link naar politie. Toch 2 gloednieuwe auto’s gejat en de losstaande garage gesloopt.
Vind het valse veiligheid.

Mijn dochter heeft zo’n videodeurbel. Krijg er het heen en weer van. Voor iedereen die aanbelt of te dicht langsloopt krijgt ze een bericht dat ze gaat controleren. Ze vind het geweldig om te weten wie er aan haar deur is geweest toen ze niet thuis was. Ook bij haar gewoon ingebroken in dr auto…

Zoonlief zo’n huissysteem met camera. Alles wordt gefilmd. Ook de oppas, de student die 3 weken op het huis past, of wij als we op bezoek zijn. Dus hang ik er tegenwoordig mn jas aan op. Tot zijn grote ergernis heeft ie dan een hele middag beeld van een merklabeltje… :D :D Vind het ongehoord maar hij kan niet zonder. Wantrouwen en fear of missing out. Jammer dat deze generatie er zo mee om springt.

Het zal mij een zorg zijn wie er aan mn deur staat als ik er niet ben. Inbreken doen ze toch wel als ze dat willen. Een grote hond, een pauw of wat ganzen werken beter. Tot dat ze vergiftigd worden..

Hier is altijd wel iemand thuis, we wonen redelijk achteraf maar ik ga mn leven niet in schrik leven voor het geval dát. Of laten leiden door een camera systeem. Je kunt nu eenmaal niet alles onder controle hebben. Let it go…

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:32

Wij hebben van de vorige bewoners een dummy-camera hangen.
Wij twijfelen om rondom camera's op te hangen, omdat er geen enkel zicht is op ons huis.
De schutting is al eens helemaal met graffiti beklad en er wordt wel eens gedeald tegenover ons huis.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:25

Goof schreef:
Ik sprak eens iemand die in de beveiliging werkt en die gaf aan dat hetgeen het beste werkt een sticker of bordje is met een hond erop en de tekst 'hier waak ik'. Inbrekers willen geen risico nemen met honden.
Ik zie zelf echt het nut niet in van een camera.

Denk inderdaad dat dit een van de betere opties is. Al zijn er ook inmiddels zaken bekend waarin de hond vergiftigd is. Als vooraf bekend is dat er honden lopen, zal dit mogelijk ook sneller gedaan worden. Kan me dan best voorstellen dat je in ieder geval met een camera hebt vastgesteld dat er daadwerkelijk is ingebroken. Weet niet of dat verzekeringstechnisch misschien een betere zaak geeft?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:27

Meeste inbraken gaan om snelheid en gemak. Tenzij ze misschien weten dat er echt wat moois te halen valt zal de hond niet vergiftigd worden.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:44

Wij hebben ook een camera binnen hangen gericht op de schuifpui. Deze neemt dan een deel van de woonkamer en de volledige achtertuin (incl schutting en schuur) mee. Aan de voorkant een deurbel incl camera. Aan de camera zelf zit ook een alarm gekoppeld. Deze gaat af als geen van ons thuis is en er wel beweging wordt gedetecteerd binnen. En hij gaat hard af :')

De buren heen de camera andersom hangen, op de schuur en die filmt "naar binnen". Daar zit ook een lamp aan gekoppeld welke aan gaat bij beweging in de tuinen.

Ons systeem en die van de buren is trouwens van Eufy.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:49

Ik ben wel blij met mijn deurbel camera.
Woon direct aan een speelplein en in de avond hangt er toch wat jeugd rond.

Vanaf 21.00 tot 04.00 geeft deze ook een melding bij enige beweging.

En ik heb 2 dummy's hangen waar een lampje knipperd wat je duidelijk ook ziet in het donker.

Dit heb ik gedaan omdat de buurt toch erg achteruit gaat de laatste jaren.

En er loopt ook nog een bejaarde hond rond.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:50

Hier 2 camera's oprit vooral voor de werkbus die erop staat.
Tuin ook. Ze weten dondersgoed dat die hier hangt want 3 weken terug ingebroken in mijn auto die aan de weg stond maar hij ontweek slim de camera's.
Nu komt er ook nog 1 bij de voordeur. Heb der echt wel paar nachten slecht van geslapen en wantrouw elke vreemde die langskomt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:53

Themba schreef:
Hier 2 camera's oprit vooral voor de werkbus die erop staat.
Tuin ook. Ze weten dondersgoed dat die hier hangt want 3 weken terug ingebroken in mijn auto die aan de weg stond maar hij ontweek slim de camera's.
Nu komt er ook nog 1 bij de voordeur. Heb der echt wel paar nachten slecht van geslapen en wantrouw elke vreemde die langskomt

Ik heb 3 camera's nodig, denk ik.
Welk merk heb jij ?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 19:37

Wij hebben ring. 2 spotlight camera's in de tuin en op de oprit. En 1 met 2 kleine lampjes voor de voordeur komt eraan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 20:01

Dank je wel!

De vorige bewoners hadden overal in huis bewegingssensoren in combinatie met een alarm, maar alles was echt vies, dus verwijderd, op de dummy-camera buiten, na.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:04

Hier ook een eufy deurbel voor en beveiligingscamera achter.

De reden was dat ik het vervelend vond dat ik telkens 2 trappen af en op moest als ik thuis werk en er iemand voor de deur stond. Zeker als mijn auto voor de deur staat komen de energiemaatschappijen, Jehova's, goede doelen bijna als lopende band voorbij :')

Maar voor mijn werk ontvang ik ook regelmatig pakketten, nu kan ik aangeven of ze ze beter even achter de poort kunnen zetten als ik er niet ben.
De camera achter is deels voor mijn eigen gevoel, regelmatig springt de lamp op bewegingsmelder aan, meestal door een kat.. maar ook al een keer gezien dat iemand de poort dichttrok.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 00:40

In mijn vorige huis (woonwijk, druk, brandgang naast woning en idiote buren) had ik wel voor en achter camera's. Helaas toen mn airbags uit de auto werden gejat stond hij aan de straat verder van huis geparkeerd. Altijd gekloot met parkeren.

Op de weide voor de paarden had ik ook cameras hangen omdat je toch een oogje in het zeil wilt houden. Het is meermaals gebeurt dat ik snel naar ze toeging omdat ik iets zag gebeuren op de camera's (bv door de draden met oud en nieuw).

Inmiddels heb ik de paarden achter mn huis, woon ik in n durpke waar zondag nog rustdag is zeg maar.
We hebben wel last van hangjeugd op het plein voor onze woning en achter op de parkeerplaats aangrenzend aan het weideperceel. Er staat een hoog hek maar wil niet hebben dat ze de paarden opjagen oid. Tot nu toe niet op kunnen betrappen maar wel twee bierflesjes over de omheining gegooit. Dus daar hangt een camera en in de stal ook. We gaan er nog 1 op onze oprit richten dat we live kunnen zien wie er aanbelt en de plaats achter onze woning die gericht is op de schuren.

Heel eerlijk had ik best een onveilig gevoel in mn vorige buurt. Dus daar hadden we snel cameras hangen. Inmiddels zijn we hier een jaar en was er toevallig een foutje in de prijzen van de hornbach dat we 50€ korting per camera kregen. Toen hebben we er toch maar n paar aangeschaft.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 06:27

Sinds de dure kettingzaag gestolen werd uit de garage hebben we toch maar rondom het huis camera's opgehangen.
Foscam, is een systeem met 4 camera's en een grote harde schijf voor opslag, die hangen hoog aan het huis en zijn bekabeld aangesloten.

Deurbel omdat er hier in dit verder rustige dorp blijkbaar mensen vaker in hun huis overvallen zijn, ik kan nu kijken wie er voor de deur staat voordat ik opendoe.
Ook handig btw als ik thuiswerk, als het de zoveelste bezorger van DHL is voor een van de buren doe ik niet meer open, lastig als je net telkens ergens midden in zit :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:00

Wij hebben een hele waakse hond, dus geen camera nodig. Maar ook als ik geen hond zou hebben zou ik er niet voor kiezen. We hebben goed hang en sluitwerk, en altijd verlichting rondom het huis. Dat schijnen inbrekers niet fijn te vinden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:14

Ik heb geen goede ervaringen met een camera, ik verzorg dieren aan huis en iemand had een camera en vroeg of ik de kliko buiten wilde zetten want die stond er nog zag ze. Ik ging er naar toe bleken ze leeg te zijn, ik gaf dat door door en werd er gezegd dat dat niet kon. Dus is mijn dochter er heen gegaan en die zag ook dat ze leeg waren. Krijg ik weer een bericht waarom ze nog niet buiten stonden, dus ik gaf door dat mijn dochter net ook was geweest en die zag ook dat ze leeg waren.
En toen ze weer thuis waren kreeg ik een bericht dat er een vreemde man in huis was geweest, daar was ik schuldig aan want ik had iemand mee naar binnen genomen die hun niet kenden. Toen vroeg ik mag ik die beelden zien en toen ging ze er op eens over heen praten. Nou sorry hoor ik doe dit werk al jaren en ik heb nog nooit iemand anders mee genomen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:59

Of het nu nut heeft of niet om inbrekers ed tegen te houden, als jij er rustiger van slaapt, vooral doen!

Het gaat uiteindelijk om je eigen gemoedstoestand in mijn ogen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:18

MarliesV schreef:
Of het nu nut heeft of niet om inbrekers ed tegen te houden, als jij er rustiger van slaapt, vooral doen!

Het gaat uiteindelijk om je eigen gemoedstoestand in mijn ogen.

Ik wil ze vooral omdat wij vaak niet thuis zijn, er geen zicht is op de oprit/ingang huis, 's avonds en in het weekeind.
Als ik thuis ben, ben ik nooit bang.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:23

Achter een camera hangen die op de achterkant van het huis gericht is, alarm systeem en dat is ook zichtbaar aan de voorkant van het huis en een waakse hond (en hangt ook een bord). Tot nu toe nooit iets vreemds om de deur gehad.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:47

Wij hebben langs de zijkant van het huis een dode hoek waar we telkens plastic frummels zagen liggen die niet van ons waren. We hadden een vermoeden dat de buren zich iets te vrij voelen met onze grond (ze lopen er ook ongevraagd overheen om verschillende redenen). Na nog geen 2 dagen zagen we kleinzoon van de buren een poging doen tot fikkie stoken op onze grond. Nu weten ze dat we allen kunnen zien en blijven ze gelukkig weg van ons terrein :))

Voor ons nooit meer zonder camera’s, misschien wat wantrouwend maar blijkbaar zijn mensen niet te vertrouwen. -O-