Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 12:39

Sky_As schreef:
Bij veel zwembaden hangt natuurlijk een bordje (of staat in de algemene voorwaarden) badkleding verplicht.
En nu gok ik, dat onder badkleding toch wel iets ouderwets valt:
vrouw = bikini of badpak
man = zwemshort

Nou, ik heb in een zwembad in Groningen al eens een man in badpak zien zwemmen. Daar werd niets van gezegd. Dus zou dat wel gebeuren als een vrouw in een zwembroek komt? Want dan is er wederom sprake van ongelijkheid.

Wat je zegt over sauna's Sabri, bij van der Valk moet je al gewoon badkleding aan voor zover ik weet. Ik was in 2022 in Finland en vroeg toen netjes bij de receptie of het met of zonder badkleding moest. Ze schoten nog net niet in de lach, want het was een sauna, dus zonder badkleding. Ik heb uitgelegd dat het bij ons absoluut niet altijd naakt is, dus daarom mijn vraag. Ik ging vervolgens naakt en ja hoor, de enigen met badkleding waren wat andere Nederlanders. :+

Toen ik een kind was had je in veel Duitse zwembaden dat een badmuts verplicht was. Mijn ouders letten altijd goed op dat we niet per ongeluk naar zo'n zwembad gingen. Later werd dat vrijer, toen was nog wel een tijd de ballenknijper voor mannen verplicht, maar volgens mij is dat nu wel losgelaten en mogen shorts ook.

Of het komt zoals gezegd hier door de moslims, ik weet het niet. Maar ik zou dat wel erg vinden als dat zo is. De Nederlandse cultuur staat wel bekend om vrijheid-blijheid. En moeten we ons gaan aanpassen omdat anderen het vervelend vinden?
Kennelijk is preutsheid of een fatsoensnorm ook iets wat plastisch is en dus verandert over de jaren. Enerzijds goed, ik zou niet graag een korset dragen zoals in de middeleeuwen en ben ook blij dat de hakken voor vrouwen en mantelpakjes allang verleden tijd zijn, evenals dat je bij gala ook als vrouw gewoon in een broek mag komen. Maar ik zou niet graag zien dat we nergens meer topless mogen komen, ook al heb ik dat eigenlijk nog nooit gedaan. Ik heb wel eens topless gezwommen door mijn badpak naar beneden te doen in het water, in natuurwater, waar niemand het zag. En ja, dat was heerlijk. Als meer mensen gewoon met blote bast zouden gaan zwemmen, dan zou ik ook de meeloper zijn, het principe van 'als 1 schaap over de dam is volgen er meer'. Ik ben alleen niet iemand die het als eerste zou doen. Ik kan wel het balletje opgooien en als dan meer mensen zeggen mee te doen ook meedoen. Maar de eerste zal ik niet durven zijn.

purny

Re: Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:43

Apart dat het wederom door moslims komt, geloof er geen hout van.
Ik ben nog nooit in een wellness geweest of sauna maar ik ga daar echt niet naakt lopen hoor, doe dan echt gewoon badkleding aan. Ik vind het dan dus ook fijn dat ik die keuze heb als blanke kaaskop.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:45

Sky_As schreef:
Totaal offtopic, maar ik heb zojuist geleerd dat Germie een man is, terwijl in mijn gedachten was je een vrouw....haha
vandaar dat ik sommige regels even wat vreemd las.
.

Voor zover ik weet is Germie een vrouw.

In mijn jeugd was topless meer de norm dan niet maar ik heb me daar nooit prettig bij gevoeld. Bovendien verbranden borstel nogal snel dus dat was ook al niet fijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:45

germie schreef:
Dat van dat nafluiten van bouwvakkers, ja, dat gebeurde toen ook al en ik zocht daar ook nooit wat achter. Een enkele keer reageerde ik en dan was het juist grappig. En tja, ik zie 'he lekker ding' niet als een seksistische opmerking. Tegenwoordig is het aanstootgevend vindt men.

Ja, ik vind het aanstootgevend, ik hoef, zeker in het bijzijn van mijn kinderen, niet geseksualiseerd te worden. Ik vind het volkomen terecht dat catcalling verboden is.

Verder, mijn dochter is 5 en draagt bovenstukjes, niet omdat ik tepelvrees heb maar omdat ik het gewoon schattig vind staan. Verder stoor ik me niet aan blote blovenlijven op een terras, als ik iets onsmakelijk vind dan kijk ik gewoon niet.

Ik was vorige week op Milkshake, daar droeg ik zelf een hotpants en verder vooral veel glitter, veel andere mensen waren naakt of droegen een masker. Love it, lekker juist die vrijheid.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:48

Nou ik hoef al dat vieze bloot van een wildvreemde ook niet te zien .Sommige mensen zijn zo afstotelijk dat ik ze met kleding amper in mijn buurt kan verdragen.
Er zijn toch niet voor niks fatsoens regels.Een bloot kindje is anders maar volwassen zie ik echt liever bedekt, zijn veel mensen mooier ook trouwens.
En er zijn zat vrouwen die geen bh dragen maar bij een grotere cup maat is wat ondersteuning gewoon fijner het is toch een gewicht wat aan je hangt als vrouw.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:51

office schreef:
Nou ik hoef al dat vieze bloot van een wildvreemde ook niet te zien .Sommige mensen zijn zo afstotelijk dat ik ze met kleding amper in mijn buurt kan verdragen.
Er zijn toch niet voor niks fatsoens regels.Een bloot kindje is anders maar volwassen zie ik echt liever bedekt, zijn veel mensen mooier ook trouwens.
En er zijn zat vrouwen die geen bh dragen maar bij een grotere cup maat is wat ondersteuning gewoon fijner het is toch een gewicht wat aan je hangt als vrouw.

Blijf lekker thuis als je zo'n moeite hebt met het uiterlijk van andere mensen :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:56

Geen idee waar het door komt, maar ik vind het ook jammer dat naakt steeds meer geseksualiseerd wordt. Nergens voor nodig imo.. de ongewenste aandacht die je soms krijgt is ook storend. Ik was van de week in een spa in Boedapest en daarin waren telefoons toegestaan. Vervolgens zijn er een aantal saunas waar ze vragen badkleding uit te doen, maar daar stonden dus een aantal mannetjes klaar met hun telefoon %)
Nee dankjewel

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:09

office schreef:

Sommige mensen hebben inderdaad zulk afstotelijk gezicht dat ze beter de rest van hun leven thuis mogen blijven ja :j

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:11

Bizar om met de telefoon klaar te staan. Ook met bikini zou ik niet blij zijn als mannen mij dan komen fotograferen.
Mbt saunas is bloot functioneel. Het is viezer en onhygiënischer om je kleding aan te hebben ivm het zweet en de bacteriën die dan zich in je kleding gaan ophopen. Ook is het zweten onder badkleding niet mogelijk. Dat is gewoon op internet te vinden. Heeft ook niks te maken met seks maar met hoe een sauna werkt. Jammer wel dat je steeds vaker verplicht wordt om met kleding aan in sauna te zitten.
In IJsland is bv heel normaal ook om in kleedkamers en douches naakt te douchen. Daar is helemaal geen verpreutsing en ook homo en lesbiennes en transpersonen zijn daar helemaal geaccepteerd.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 02-08-24 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:13

Wat betreft kinderen met bikini/badpak, dit komt denk ik omdat de wereld vol zit met randdebielen en kinderpurnografie. Ik zou mijn kind daar ook tegen willen beschermen en gewoon n badpakkie aantrekken.

Wat betreft klussen in blote borsten, denk dat dat eerder geaccepteerd wordt door de helft van de mensheid (mannen) dan een vrouw die in de efteling zegt zich te identificeren als man en naar de herentoilet gaat. Geeft wel natuurlijk beetje vreemd gezicht een klussende vrouw met bouncende boobies en denk dat het erg afleid. Maar dat komt omdat borsten, billen, pielemuizen etc gewoon gezien worden als intieme plekken. Als je dat blootgeeft, leidt dat af. Betekend niet dat het niet geaccepteerd is maar vooral jaloerzie bij de vrouwen en lust bij de mannen opwekt.

Mannenkleding dragen als vrouw is altijd prima geweest. Ik liep als kind het liefst in mn legeroutfit... Ik heb nooit gedoe gehad.
Ik denk dat vooral het euvel zit in het feit dat veel mensen zich heel veel aantrekken van wat anderen zouden kunnen vinden. En dat ze zich daardoor niet geaccepteerd voelen.
Maar als je eerlijk kijkt, hoevaak denk jij nog terug aan die bijzondere verschijning die je ooit zag in de stad? Die met blauw haar of met een enorme decollete zonder bh? Nooit toch? Wellicht kijk je er ter plekke naar omdat het opvalt/afleid maar eenmaal thuis ben je het weer vergeten terwijl de starende blikken of opmerkingen heel erg blijven hangen bij de persoon in kwestie. Is die persoon dan werkelijk niet geaccepteerd of voelt die persoon dit enkel omdat ie zich veel aantrekt van anderen hun mening? In dat laatste geval denk ik (als boeretrien) trek dan iets aan dat niet zo opvalt als je dat niet wilt. Maar tegenwoordig moet iedereen zich maar kunnen uiten (zonder dat ze daar reactie op krijgen want dat kunnen ze dan vaak niet aan mentaal) en wil iedereen zich een bijzonder pareltje voelen maar dat zijn we gewoon simpelweg niet. We zijn met 8 miljard. Niemand is uniek, echt niet. We zijn allemaal in hokjes te stoppen. En prima, maar geniet gewoon lekker van je leven hier op de aardkloot en doe wat je wilt binnen de regels en heb schijt aan wat anderen vinden. Maak er niet zoon poeha van want dat valt op en leidt af.

Ik vind juist het geroep om aandacht voor de acceptatie lijken op onzekerheid. Natuurlijk is racistisch gedrag crimineel en moeten mensen die hun mening op een buitensporige manier uiten gewoon aan de schandpaal genageld worden (denk aan agressie, discriminatie, belachelijk maken etc). Wie ben jij om een ander mens, dat net zoveel rechten en waarde heeft, met de grond gelijk te maken ook al valt ie meer op? Vervelend voor jou dat je dat niet aankunt maar dan verdien je gewoon een gevangenisstraf.

Mensen moeten stoppen met zichzelf meer, beter, belangrijke en bijzonderder te voelen dan anderen. Dan zijn we volgens mij van alle problemen af in de wereld.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 02-08-24 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:18

Ik heb wel een keer een vervelende ervaring gehad in de sauna, man die te na kwam en zijn ogen continu op borsthoogte had. Desondanks is de sauna de enige plek waar ik me bloot durf te geven, en in mijn privé situatie voel ik me daar ook veilig genoeg voor. Heb borstvoeding gegeven, dat heb ik ook in het openbaar gedaan. Maar ik zou me niet op mijn gemak voelen als ik net als mijn man zonder bovenkleding zou gaan zitten zoals hij op de camping graag doet. Daar komt bij dat ik geen cup A of B heb. En het gewoon niet praktisch is om zonder bovenstukje van bikini of een goed passende bh te lopen.

Qua kleding vind ik dat het vooral lekker moet zitten. Maar een vrolijk printje of kleurtje vind ik wel leuk. En het moet allemaal wel matchen qua kleur. Kom toch altijd wel uit op dameskleding, omdat dit gewoon het beste is qua pasvorm.

germie

Re: Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 13:32

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:34

@hutcherson, welk geroep om aandacht bedoel je? Want ik begrijp even niet hoe jouw post zich verhoudt tot die van TS.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:42

Fly_high schreef:
office schreef:

Sommige mensen hebben inderdaad zulk afstotelijk gezicht dat ze beter de rest van hun leven thuis mogen blijven ja :j

Hoe bedoel je dat precies?
Komt nogal onverdraagzaam over maar ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld is?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:43

Interessant dat de moslims schuldig zouden zijn. Ga eens een kijkje nemen in de biblebelt nemen zou ik zeggen. Kijk wat voor reacties je daar krijgt als je topless rond gaat lopen. :D Misschien is het wel de schuld van religie in het algemeen... ;)

Of misschien maakt de wereld gewoon periodes mee waarin dingen veranderen. Ik zie dat er wordt verwezen naar de vrijheid/blijheid van de 70's. Die periode was ook echt niet alleen maar gezellig hoor. Als je doorslaat in vrijheid/blijheid dan krijg je van die domme discussies die nieteens gevoerd zouden moeten worden, zoals over of seks met kinderen of dieren genormaliseerd moet worden of dat je een saaie troela bent als je niet wil dat je partner met anderen wil seksen.

De komst van internet en smartphones is voor mij toch echt een hele grote reden om extra na te denken over hoe ik mijn kind aan de buitenwereld presenteer. Thuis loopt ie meestal gewoon lekker in z'n luier en in zwembaden waar geen telefoons mee mogen in een zwemshort. :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:58

Mungbean schreef:
Fly_high schreef:

Hoe bedoel je dat precies?
Komt nogal onverdraagzaam over maar ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld is?

Uiteraard is het sarcastisch ja.

Ik heb helemaal niks met sauna maar vind het ook een non-argument dat men ten alle tijde aangekleed zou moeten zijn in het openbaar omdat een ander aanstoot kan nemen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:00

Ik denk dat naakt heel erg gesexualiseerd wordt omdat het vaak ook zo gebruikt wordt. In films, op sm, op de delen op internet voor volwassenen. Kijk maar eens naar films, een vrouw van 50 die er ook zo uit ziet zetten ze nooit sexy naakt neer maar jong volwassen vrouwen des te meer. Naakt en zeker naakte vrouwen worden geassocieerd met sex en roepen daarom bij sommige mensen ongewenste reacties op. Het is een logisch gevolg van hoe deze maatschappij vrouwen sexualiseert, continu.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:24

Elisa2 schreef:
Ik denk dat naakt heel erg gesexualiseerd wordt omdat het vaak ook zo gebruikt wordt. In films, op sm, op de delen op internet voor volwassenen. Kijk maar eens naar films, een vrouw van 50 die er ook zo uit ziet zetten ze nooit sexy naakt neer maar jong volwassen vrouwen des te meer. Naakt en zeker naakte vrouwen worden geassocieerd met sex en roepen daarom bij sommige mensen ongewenste reacties op. Het is een logisch gevolg van hoe deze maatschappij vrouwen sexualiseert, continu.

Eens.

En volgens mij is Germie een vrouw trouwens.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:43

Germie is een man, ik heb hiervoor maar even in zijn profiel gespiekt :') leuk, gaan we daar een apart topic voor aanmaken, “ Mag Germie wel of niet met ontbloot lichaam rond lopen, want is hij of zij “ :')

Ik vind dat kinderen tegenwoordig op worden gevoed dat het lichaam, naakt, eng is. Ze zien hun papa en mama nooit meer bloot en de taboesfeer erom heen wordt steeds groter.
Onlangs was ik op mijn eigen boot topless aan het zonnen, komt er een boot langs gevaren met kinderen ( ja sorry, ik pas me er niet voor aan, eigen plek ) roept een van die kinderen, “ mama, kijk die mevrouw is bloot van boven “ Helemaal in de stress omdat hij nog nooit borsten had gezien.
Hoe moeten die kinderen er dan mee om leren gaan.
Meiden gaan lopen gillen dat ze nageroepen worden of nagefloten en dat ze opmerkingen krijgen, maar als je kijkt wat ze aan hebben, dan zie je poesje net niet. Dus ja, wat willen ze nou? Korte rokjes vraag je toch om een reactie. Ik vond het vroeger wel egostrelend en nog steeds als ze me naroepen of fluiten, dan zwaai ik even naar ze met een glimlach en loop weer verder. Dan denk ik bij mezelf, nou, ik zie er nog goed genoeg uit om aandacht aan te geven _/-\o_ En ik draag echt nooit korte rokjes.
Al dat hysterische, veramerikaaniseerde gedoe.
Mijn kinderen ook, die liepen gewoon in blote kont op het strand, tot ze zelf aangaven dat niet meer te willen.
Maar ik moet wel zeggen, met de komst van internet is er veel, heeeeel veel veranderd en niet in positieve zin. Vraag me ook echt af waar dit naar toe gaat en hou mijn hart vast.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:51

Yavanna schreef:
Meiden gaan lopen gillen dat ze nageroepen worden of nagefloten en dat ze opmerkingen krijgen, maar als je kijkt wat ze aan hebben, dan zie je poesje net niet. Dus ja, wat willen ze nou? Korte rokjes vraag je toch om een reactie.

Serieus?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:59

Yavanna schreef:
Germie is een man, ik heb hiervoor maar even in zijn profiel gespiekt :') leuk, gaan we daar een apart topic voor aanmaken, “ Mag Germie wel of niet met ontbloot lichaam rond lopen, want is hij of zij “ :')

Ik vind dat kinderen tegenwoordig op worden gevoed dat het lichaam, naakt, eng is. Ze zien hun papa en mama nooit meer bloot en de taboesfeer erom heen wordt steeds groter.
Onlangs was ik op mijn eigen boot topless aan het zonnen, komt er een boot langs gevaren met kinderen ( ja sorry, ik pas me er niet voor aan, eigen plek ) roept een van die kinderen, “ mama, kijk die mevrouw is bloot van boven “ Helemaal in de stress omdat hij nog nooit borsten had gezien.

Hoe weet je of het kind helemaal in de stress was en of ie nooit borsten heeft gezien :? Kinderen reageren soms gewoon een beetje impulsief en primair.
Mijn zusje was er vroeger ook zo een op het strand in zuid Frankrijk: kijk, allemaal blote tieten, hahahaha. Dat betekent niet dat ze dat nog nooit had gezien of in de stress is. Dat is gewoon kinderlijke naïviteit.

Citaat:
Meiden gaan lopen gillen dat ze nageroepen worden of nagefloten en dat ze opmerkingen krijgen, maar als je kijkt wat ze aan hebben, dan zie je poesje net niet. Dus ja, wat willen ze nou? Korte rokjes vraag je toch om een reactie. Ik vond het vroeger wel egostrelend en nog steeds als ze me naroepen of fluiten, dan zwaai ik even naar ze met een glimlach en loop weer verder. Dan denk ik bij mezelf, nou, ik zie er nog goed genoeg uit om aandacht aan te geven _/-\o_ En ik draag echt nooit korte rokjes.

Jij vindt het een vrijbrief/normaal om mensen na te roepen als ze er naar jouw idee om vragen door hun kleding :?
Seksisme normaliseren lijkt me nooit een goed idee, evenals victim blaming : je vraagt niet om een reactie als je een korte rok draagt.

Citaat:
Vraag me ook echt af waar dit naar toe gaat en hou mijn hart vast.

Waarom hou je je hart vast?
De moraal verandert blijkbaar nogal eens door de jaren heen. Vanaf de jaren ‘60-‘70 is alles steeds vrijer geworden en nu bindt de nationale moraal blijkbaar weer iets in.
Niks mis mee.
Als je in je blote kont wilt lopen kan je naar het naaktstrand.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 02-08-24 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:01

[***] schreef:
Yavanna schreef:
Meiden gaan lopen gillen dat ze nageroepen worden of nagefloten en dat ze opmerkingen krijgen, maar als je kijkt wat ze aan hebben, dan zie je poesje net niet. Dus ja, wat willen ze nou? Korte rokjes vraag je toch om een reactie.

Serieus?

Nou, inderdaad. Vaak genoeg nagefloten terwijl ik gewoon een spijkerbroek en een coltrui of jas droeg. Mannen/mensen die anderen nafluiten dienen zich gewoon te gedragen, het maakt niet uit wat iemand draagt. Met de houding van Yavanna geef je het slachtoffer de schuld en dat is echt heel schadelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:02

Citaat:

Kinderen…..hoeveel?
Alle kinderen?

Mijn ouders en grootouders (jaargang jaren 50 en 20) hebben gegarandeerd hun ouders niet volledig naakt gezien en ik (daardoor?) ook niet. Mijn partner ook niet.
Voor kinderen met ouders uit de jaren 70 en 90 was het dan weer normaler.
Wel is een van mijn oma‘s totaal met de jaren 70 trend meegaan en lag altijd met bloot bovenlijf te zonnen en dat heeft ze volgehouden tot haar man stierf.
Mijn moeder is ook een tijdje „los“ gegaan in de tijd dat het normaal was, maar dat is snel weer gekeerd.

Yavanna, is mijn gok correct dat jouw ouders ergens eind jaren 60 of begin jaren 70 geboren zijn?
Zo ja, dan is die verandering vanuit jouw beleving uiteraard heel opvallend terwijl dat bij mij niet zo is.
Het is gewoon een golf die elke 20-30 jaar zo‘n beetje heen en weer ebt. Dus geen zorgen.

Wij hebben over bloot juist weer totaal niet ingewikkeld over gedaan (wij zijn immers jaren 70 kinderen :P ). Laatst is ze ook samen met een vriendin in bad geweest.
Maar als mijn dochter toen ze nog jonger was iemand bloot zag ging ze toch heus wijzen, gewoon omdat kinderen dat nou eenmaal doen zolang ze nog niet het sociale filter hebben dat je niet alles hardop zegt en wijst

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:02

Yavanna schreef:
Meiden gaan lopen gillen dat ze nageroepen worden of nagefloten en dat ze opmerkingen krijgen, maar als je kijkt wat ze aan hebben, dan zie je poesje net niet. Dus ja, wat willen ze nou? Korte rokjes vraag je toch om een reactie. .

Ja want dé enige reden om korte rokjes te dragen is om willekeurige bouwvakkers en bezorgers op straat op te winden inderdaad. Dat is meteen dé enige logische reactie die een jonge meid zou kunnen verwachten :')

Geen enkele kans dat die meiden onderweg zijn naar een leuk feestje of een date of, nog obegrijpelijker blijkbaar, op zoek naar seksueel getinte interacties die wel met consent van beide partijen plaatsvinden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:24

Nee, ik doe niet aan victim blaming, ik zie het reeel. Toevallig was er van de week een item over op het nieuws. Daarin lieten ze meiden zien met superkorte rokjes die door de stad liepen. Ik ben geen man, maar ik kan me voorstellen dat als mannen een jonge, mooie meid zien lopen in een kort rokje, ze dan reageren, dat was vroeger zo ( tenminste in mijn tijd en ik ben een jaren 60/70 kind, dus niet mijn ouders ) en dat zal ook niet veranderen.
Maar om dan nu de mannen er alleen de schuld van te geven.
En toegegeven, toen ik jonger was en ik was met vriendinnen op stap, floten wij ook wel eens mooie jongens na, mag dat dan ook niet meer.
Daarnaast, iedereen mag dragen wat die persoon wil, maar ga niet hysterisch reageren als je, als je luchtig gekleed bent, nagefloten wordt. Dat is echt niet hetzelfde als aanranding of verkrachting.
En vaak als je zelf adrem reageert, glimlacht of zwaait, wordt de sfeer gelijk anders. Zolang een man niet met zijn leuter tegen je aan gaat swaffelen is het toch egostrelend als je nagefloten wordt. En nee, ik keur obscene dingen of uitspraken of gebaren niet goed. Maar ik vond en ik heb dit item ook met vriendinnen besproken, zij denken hier hetzelfde over, het wel grappig.
Want waarom was dit vroeger minder een probleem dan nu, ik denk dat sinds me too en internet alles in negatieve sfeer veranderd is.
Het zal best een tendens zijn, alleen voor mijn gevoel wordt het heel erg opgeblazen.