Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 23:12

DuoPenotti schreef:
@
Vjesta
Toch vraag ik mij af wat men zal zeggen als die van ons dat doet?
Rottweiler x Hollandse herder.

Bij de jack russel zal het snel spelen genoemd worden.
Maar bij onze grote zal aanval zeker ook in de mond genomen worden als hij uit het niets dat doet.Zonder balletje in het spel oid. Naar een vreemd persoon.
Een huisdierhond kan inderdaad wel tegen mensen opspringen met de bedoeling spel uit te lokken. Maar een wild roofdier als een wolf heeft andere bedoelingen, die ziet een mens niet als speelkameraad. En dat weten de "deskundigen" best ,anders zijn het geen deskundigen. Als wilde dieren vreemd en opdringerig gedrag vertonen is er ook nog de verdenking van hondsdolheid trouwens.

Wintu

Re: Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 23:14

Ik snap sowieso het vergelijk niet met de gemiddelde huishond, een wolf is heel iets anders.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 23:27

Wintu schreef:
Ik snap sowieso het vergelijk niet met de gemiddelde huishond, een wolf is heel iets anders.

Om de boel af te zwakken moet je ergens mee komen….
Iedere keer dat de grens bereikt lijkt te zijn, komen dat soort organisaties weer met non-argumenten om de boel kappot te relativeren zodat er niets aan gedaan hoeft te worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 23:39

Jessix schreef:
Mizora schreef:
Vers bloed voor in de dierentuin (ik ben persoonlijk voor afschieten).

Volgens mij kun je ze niet zomaar in een bestaande roedel plaatsen. Ik heb me dat laten vertellen toen er in Rhenen nog meer een wolf over was en ze hebben gewacht tot deze er niet meer was om vervolgens een nieuwe groep aan te schaffen voor in het berenbos.

Is het niet zo dat er vroeg of laat problemen in roedels in gevangenschap ontstaan omdat ze geen kant op kunnen.
Incidenten zijn er legio geweest.
In het wolvenpark in Ruinen, in Zweden waar een verzorgster gedood is door de roedel, ontsnappingen uit parken en dierentuinen van wolven o.a. Amersfoort en in het buitenland vanwege conflicten binnen een roedel.
Het zijn geen beesten die in gevangenschap horen en geen beesten die in drukbevolkte gebieden horen te leven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 00:01

tienus63 schreef:
Jessix schreef:
Volgens mij kun je ze niet zomaar in een bestaande roedel plaatsen. Ik heb me dat laten vertellen toen er in Rhenen nog meer een wolf over was en ze hebben gewacht tot deze er niet meer was om vervolgens een nieuwe groep aan te schaffen voor in het berenbos.

Is het niet zo dat er vroeg of laat problemen in roedels in gevangenschap ontstaan omdat ze geen kant op kunnen.
Incidenten zijn er legio geweest.
In het wolvenpark in Ruinen, in Zweden waar een verzorgster gedood is door de roedel, ontsnappingen uit parken en dierentuinen van wolven o.a. Amersfoort en in het buitenland vanwege conflicten binnen een roedel.
Het zijn geen beesten die in gevangenschap horen en geen beesten die in drukbevolkte gebieden horen te leven.

Dat geloof ik graag. Ik denk dat deze dieren veel meer ruimte nodig hebben dan de beste dierentuin ze kan geven. En wanneer ze niet weg kunnen dan zal dat vast vechten worden.

Hoe dan ook, deze wolf kun je denk ik niet in zo’n situatie meer plaatsen. Ja misschien kun je hem op transport zetten naar Alaska!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 00:05

Ook in Alaska hebben ze teveel wolven (en bosbranden en krimpende wildstand ... ).

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 00:15

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 00:42

tienus63 schreef:
Ze zullen de kleding wel willen onderzoeken of ze met een wolf of hond in aanraking is geweest.

Faunabescherming vindt het wel grappig.
Tweet werd in algemene topic getoond.
[ [url=m/KALt1V.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een walgelijke reactie weer zeg, bah!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 06:38

Ik denk dat het gunstig is dat dit soort dingen nu gebeuren. Nu is het nog ‘onschuldig’ naar mensen toe, maar dit levert wel meer protest op vanuit de bevolking. Ook wordt er ineens meer aandacht besteed aan het vee dat gedood wordt. Eerder zag ik dat in geen enkele regionale krant terug, maar nu wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 08:27

MyChoice schreef:
Ik denk dat het gunstig is dat dit soort dingen nu gebeuren. Nu is het nog ‘onschuldig’ naar mensen toe, maar dit levert wel meer protest op vanuit de bevolking. Ook wordt er ineens meer aandacht besteed aan het vee dat gedood wordt. Eerder zag ik dat in geen enkele regionale krant terug, maar nu wel.

precies

er was nu weer een poll bij eo, eerder bij nos en telegraaf en alle komen uit dat echt de ruime meerderheid tegen de wolf is.
En dat was vorig jaar nog niet zo.

Dus laat die faunabeheerder maar lekker stuiptreken want meer is het naar mijn idee niet.

Nu het niet alleen maar die stomme boer is die niet wil afrasteren (dat werd de mensen wijs gemaakt) veranderd het wel dat de wolf welkom is

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:53

Ik kijk nu het RTL nieuws.
Daar wordt ronduit gezet kind aangevallen door wolf en mogelijk door de dezelfde wolf die twee weken geleden kind heeft gebeten.

De nos heeft al meerdere versies van het nieuwsbericht gisteravond geplaatst……

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:08

MyChoice schreef:

Eigenlijk zaten degenen met huisdieren en vee in gevaarlijke zone hier een beetje op te wachten.
Let op, je hoort me niet zeggen dat het oke is dat een persoon -en al helemaal geen kindje- gewond raakt (wat eigenlijk al gebeurd is)! Toch mogen voorstanders (pro wolf) uit hun ivoren toren geschud worden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:10

Janneke2 schreef:
Hmmm, ga ik nu op bokt lezen dat de deskundigen iets zinnigs zeggen...?

Niet van mij, ik denk dat sommige deskundigen hun keutel aan het intrekken zijn. Misschien komen ze eindelijk eens tot het besef wat 'ondeskundigen' al lang zagen aan komen en dat de deskundigen dit dusdanig later beseffen (als het kalf verdronken is....) is ronduit kwalijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:10

Wat de experts (en zeker ook de Faumabescherming) iedere keer vergeten is twee dingen:

a) de mens maakt onderdeel uit van het ecosysteem. De mens is (ook) een jager en heeft (ook) een natuurlijke rol in het beheren van (roof- en prooi-)dieren. Dat 'we' bedacht hebben dat we beschaafd zijn en de natuur het onderling kunnen laten regelen is vanuit populatiedynamiek en populatiebiologie een absurd idee. De natuur heeft niets aan onze 'beschaving'.

b) als je dit soort dieren gewoon in de populatie laat, kunnen diens genen verder verspreid worden. Dat is vanuit de populatie bezien niet goed. Een gezonde populatie bestaat uit dieren zonder afwijkend gedrag. Soms lossen roofdieren dat overigens onderling op. In dit geval is het helemaal niet raar als roofdier mens een afwijkend concurrerende roofdier uit de populatie verwijderd.

Een Faunabescherming die zegt: er zijn alleen maar wat schrammen gerapporteerd, dus moet je zo'n dier niet afmaken, snapt er echt niets van wat dit op populatieniveau betekent.

Ongebreidelde jacht is niet goed - dat hebben mensen afgelopen jaren veel te fanatiek gedaan. Maar als mens helemaal niet jagen is ook niet goed.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:19

Wintu schreef:

Ik kan ook helemaal niks met deze vergelijking. Stuitend gewoon.

Een huishond is gewend aan mensen en kent onze regels. Dat een hond in de buurt is van mensen is helemaal normaal. Dan nog hoort hij niet zomaar een vreemd kind omver te lopen maar de kans dat het een dom ongelukje is, is aanwezig. De hond rooft niet tot nauwelijks voor zijn eten.

De wolf hoort schuw te zijn. Mensen te mijden om problemen te voorkomen en roven voor eten is zijn normale dagdagelijks taak. Tegen de tijd dat die dicht genoeg bij een kind komt gaat het risico niveau wel een paar tandjes verder omhoog tov een hond die dichtbij komt.
Dat hij uberhaupt zo dichtbij komt moet alle bellen doen afgaan. En hoort geen grapjes te ontlokken. Al helemaal niet bij de pro-wolf groepen.

Nu kunnen we wel spoed DNA analyses doen zie ik. Goed in dit geval.
Maar wel zuur voor al die schapenhouders die 2 maanden in twijfel worden gehouden en waarbij pas als het drama bij de omgeving gezakt is de bevestiging komt dat het om een wolf gaat.
Bijvoorbeeld bij dat incident de afgelopen week waarbij 30/40 schapen gesloopt zijn door een X....

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:21

Lukasje schreef:
MyChoice schreef:

Eigenlijk zaten degenen met huisdieren en vee in gevaarlijke zone hier een beetje op te wachten.
Let op, je hoort me niet zeggen dat het oke is dat een persoon -en al helemaal geen kindje- gewond raakt (wat eigenlijk al gebeurd is)! Toch mogen voorstanders (pro wolf) uit hun ivoren toren geschud worden.

Ik denk dat er stiekem heel veel mensen op zaten te wachten. Want helaas is het in Nederland vaak het geval dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren voordat er iets gedaan wordt. Iets met een kalf en een put...... Ik roep van begin af aan al dat er kinderen/mensen verwond of gedood 'moeten' worden voordat er iets gebeuren gaat.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:40

En zelfs nu gebeurd er eigenlijk helemaal niks...

En ben bang dat het ook niet gaat gebeuren
Het is niet 5 voor 12 maar inmiddels al kwart over 12.

Gebieden mijden... voor hoe lang? En dan na een tijdje weer open stellen? Want dan weet wolfje zich ineens wel te gedragen?

Er zijn toch protocollen? Daar word precies in beschreven wat te doen bij welke situatie. En wat gebeurd er, praktisch NIKS.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:31

Gebieden mijden dan kan heel Nederland wel op slot straks. Lijkt me niet de oplossing..

In ieder geval wel een goede zaak dat men het eindelijk wat serieuzer begint te nemen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:32

Mijden wordt lastig. Ik woon er midden in.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:35

Ik hoor net op het journaal dat de deskundigen die eerst de provincie adviseerden te gaan afschieten dat advies hebben ingetrokken. Het advies is nu zenderen.
Volgens de deskundigen ging de wolf niet af op het kind maar op de hond van het gezin, dat hebben ze geconcludeerd na onderzoek en gesprekken met getuigen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 13:39

En dan is het wel oké? Op de hond afgaan?

Echt wat voor debiel land leven wij voortaan in?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:57

Ik volg het ook niet zo goed. Juist als je bedenkt dat vermoed wordt dat het om een en dezelfde wolf gaat met atypisch gedrag, dan is het beste toch die specifieke wolf afschieten, voordat hij/zij dit gedrag aanleert aan nakomelingen of soortgenoten? Kunnen de andere wolven zich weer schuw houden zoals het zou horen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:01

En dan met een zender… krijgt iedereen dan een app waarmee live te volgen is waar je je hond en kind wel “uit” kunt laten? _-:(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:42

Zenderen lijkt mij wel oké. Zo kun je zien welke wolf erbij betrokken is en bij herhalend gedrag actie ondernemen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:49

Hannanas schreef:
Zenderen lijkt mij wel oké. Zo kun je zien welke wolf erbij betrokken is en bij herhalend gedrag actie ondernemen.

Als ze er eerlijk over zijn, ben benieuwd wie die gegevens gaat beheren en of men al gaat ingrijpen voor er een feit ontstaat.