Amerikaanse rechtszaken, wie kijkt ook graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 12:55

Mee eens Cer ... opgesloten in een koffer en zo stikken lijkt me een gruwelijke dood.

Over gruwelijk gesproken: in oktober staat de zaak van de Delphi murders gepland (state of Indiana vs Richard Allen). Waarbij twee jonge tieners vermoord zijn terwijl ze in een natuurgebied aan het wandelen waren. Het belangrijkste bewijs was een video + audio opgenomen door één van de meisjes met haar telefoon. Een screenshot van de video en een geluidsfragment werden vrijgegeven door de politie om de man te vinden. Je hoort de woorden 'guys, down the hill' waarin de man de meisjes lijkt te sturen richting een lager gelegen beekje.
Ondanks beeld- en geluidsmateriaal duurde het nog jaren voor Allen in beeld kwam als verdachte. De trial date is ook diverse keren vooruit geschoven.
De verdediging voert een interessant verweer: een groep zogenaamde Odinists zouden de meisjes gedood hebben als onderdeel van een offer ritueel.

Over de Delphi murders: https://eu.indystar.com/story/news/inve ... 609989007/
Meer over Odinists: https://www.wishtv.com/news/i-team-8/od ... rder-case/

Interessant is ook de podcast 'Down the hill'

Cer

Re: Amerikaanse rechtszaken, wie kijkt ook graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:59

Oh! Die podcast ga ik zoeken, dank voor de tip
ik heb gedeeltes over deze zaak gezien :j maar ik heb t niet helemaal goed in beeld
Het wordt druk in oktober :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:19

Mars schreef:
Mee eens Cer ... opgesloten in een koffer en zo stikken lijkt me een gruwelijke dood. /

Absoluut. Al moet ik zeggen dat ik op die leeftijd me niet vrijwillig in een koffer laat opsluiten om verstoppertje te spelen. Los van dat degene die je opsluit al weet waar je zit :-). Ook niet met wijn op.

Zeker niet door iemand waarmee je een haat/liefde verhouding hebt en waarbij er al meerdere aangiftes zijn van huiselijk geweld.

Maar een hele bizarre zaak om te volgen. Ik zag nu ergens 7 oktober staan voor een rechtzaak. Er is toch een punt waarop een verdachte ook niet meer verder kan rekken, lijkt me?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:42

Ik meen dat de rechter ook gezegd heeft "de datum staat vast, het is wat het is".. dus ik denk dat ze oktober moet beginnen.
Mits ze misschien kan schikken, maar ik weet niet of ze dat kan zonder advocaat, of dat dat uberhaupt kan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 08:07

Ze heeft een advertentie gemaakt om de volgende advocaat te zoeken :=

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 08:25

Ja, grafisch is ze nog best goed :j :D

Ik kijk even een stukje van de ballerina die nu zelf getuigt, interessant

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 15:55

Wow. Ze doet alsof het een eer is om haar te mogen verdedigen. Ze heeft nog altijd willens en wetens iemand vermoord. Maar goed, Amerikanen zijn wel gevoelig voor exposure.

Ik heb haar niet echt gevolgd, maar is haar doel hierin vrijspraak? Dus dat ze zichzelf opstelt als slachtoffer van die man of het als ongeluk beschouwt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:23

Zij vind niet dat het willens en wetens was.
Haar verdediging was uit mn hoofd, battered spouse (maar dat gaat volgens mij niet op,sowieso niet) en homicide by neglect (ik weet niet hoe dat heet, maar dat iemand is overleden omdat je niet geholpen hebt, ze zegt ook 'ik wist niet dat hij dood zou gaan' en 'ik wist niet dat hij er niet uit kon'.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:48

Nou, de uitspraak in de zaak van de ballerina is geweest... wij vonden het op zn zachts gezegd bijzonder.. De vraag was bij ons ook weer 'zou je wel of niet door een jury van je gelijken ve/beoordeeld willen worden'

Ik weet niet precies wat de volgende interessante zaak wordt, ik denk toch Sarah Boone?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:11

In het geval van de ballerina hadden haar advocaten denk ik gehoopt dat de jury vol zou inzetten op zelfverdediging. Een goede strategie, want dat is iets waar Amerikanen veel waarde aan hechten (zie bijvoorbeeld Kyle Rittenhouse). Het helpt natuurlijk alleen niet als je zelf vrij onbetrouwbaar overkomt tijdens de zitting. Ik denk dat het wel een goede uitspraak is van de jury, en ik vond het proces erg vermakelijk.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:41

Vluchtig even gelezen maar ik sluit helemaal aan hier !

Ben zelf erg weg van Christina Randall en vaak vanuit haar youtube kanaal zoek ik weer verder
Wacht nu vooral op de zaak met de idaho 4

Johnny Depp en Amber heard rechtszaak heb ik zelfs mijn werkzaamheden omheen gepland haha
niet heel veel gekeken maar vooral geluisterd

Heb me net verdiept in de rechtszaak van 'The Hulk'
waarin het ook draaide om zijn geslachtsdeel en of zijn eigen deel 10 inch was of het deel van the hulk

Ga nu even lezen want hoop dat iknog wat nieuws spot hier

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:33

Ah Lau wat interessant.. ik vond nl niet dat ze hadden aangetoond dat het geen zelfverdediging was en dat er dus wel sprake reasonable doubt was. Wij vonden het wel aangetoond dat hij agressief verdrag vertoonde en we vonden de aanklager heel slordig en onbetrouwbaar..
ook het feit dat de jury geen aanvullende vraag mocht stellen omdat ze de vorm van de vraag niet juist hadden, vonden wij verontrustend.. iemands leven hangt ervan af zeg maar .. dus als er iets onduidelijk is of er is twijfel dan moet je imo naar not guilty

Wel altijd heel interessant om die verschillen in opvatting te lezen :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:55

Via welke website kijken jullie de trials?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:22

YouTube :j

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:08

Ik kijk ook weleens via lokale nieuwsstations. Zeker als het een grote zaak is in een staat worden ze vaak live uitgezonden.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:55

Thanks!!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:39

Jaaaa ik kijk ook graag! Ik kijk oa Lawyer Lee en Grizzly True Crime.
Heb inmiddels al heel wat rechszaken gezien en Ashley Benefield was de meest recente. En daarvoor gekeken naar de 'vader' die on trial was voor mishandelen en de dood van zijn zoontje; die man zette zijn zoontje op de treadmill en zette het in zo'n hoog tempo dat het jochie er af viel :-( Erg triest. Hier is vanavond iig de sentencing van.

Ik ben benieuwd hoe de zaak van Bryan Kohberger gaat verlopen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 18:43

Sarah Boone heeft haar eerste vertegenwoordiging van zichzelf gedaan.. ik vraag me af of ze zich nu bedenkt dat ze dit allemaal niet zo handig gedaan heeft..

Of nee, eigenlijk niet omdat ze nog steeds vindt dat anderen het gedaan hebben.. er ligt helemaal niks aan haar.
De rechter stond haar goed te woord vond ik

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 08:40

Ik heb haar ook bezig gezien, het is toch wel echt een circus. Ik vind de rechter die ze nu heeft enorm goed. Hij is heel duidelijk en professioneel, gaat niet in op BS maar komt toch vriendelijk en redelijk over. De motion om geen handboeien meer om te hoeven tijdens de hoorzittingen is toegewezen, dat heeft ze dan wel weer voor elkaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 07:52

Ik heb van de week de zaak over Sandra Birchmore zitten beluisteren.
Een agent die een relatie had met een jong meisje en haar uiteindelijk vermoord heeft toen ze zwanger van hem was (allegedy). Toevallig ook in Boston, MA (zelfde district als de corrupte agenten in de Karen Reed zaak).. alle tekst berichten zijn echt bizar...

Ook waren er pretrial hearings in de Koury Richin zaak, dat luister ik normaal gesproken nooit, maar deze was echt wel weer 'wild' zeg maar. De defense kwam met dat het geen fentanylvergiftiging was maar dat het door het gekookte ei op de sandwich kon komen omdat hij dat niet binnen een uur opgegeten had...

De zaak over de politicus die een journalist omgelegd zou hebben, heb ik niet gevolgd (alleen een stukje van zn eigen verklaring), maar ik zal wel dat de uitspraak geweest is en dat ie schuldig bevonden is..

Kijken jullie wel eens bodycam footage of interrogations? Daar zitten soms ook pareltjes tussen..
https://www.youtube.com/watch?v=f1agQE9Hr08
Geen idee wie Chris Chan is trouwens, maar het is een bijzonder mens

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:06

En Sara boone heeft weer een advocaat zag ik net.. ben heel benieuwd hoe dat gaat

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:38

Nee! Is het haar toch gelukt? Wat een kermis is dat nu al met haar joh.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 09:19

Nee toch, alweer een?

Ik heb de zaak van Robert Telles zitten kijken, bizar wat een man… Hij is een ‘elected official’ die niet herkozen werd voor zijn positie na een schandaalstuk geschreven door journalist Jeff German. Deze werd in 2022 neergestoken in zijn tuin aangetroffen.
Op videocam van de buren zie je een figuur in oranje jasje de tuin in sluipen en zich tussen de bosjes verstoppen waar hij wacht tot German thuis komt. Hij loopt langs de bosjes en daar zie je dat hij aangevallen wordt.
De opvallend geklede figuur met oranje jasje en grote hoed werd op andere camera’s vastgelegd rijdend in eenzelfde type auto als Telles. Zijn DNA werd onder de vingernagels van slachtoffer aangetroffen. De hoed en sneakers die de dader droeg werden verknipt teruggevonden in Telles zijn huis. Zelf houdt hij bij hoog en laag vast aan een conspiracy waarbij de politie hem erin zou willen luizen.
Hij is veroordeeld en kan over 20 jaar voor parole in aanmerking komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:31

Ah thanks voor de samenvatting! :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:52

Ik weet niet of iemand hier soms iets ziet over Sovereign Citizens, maar deze judge is echt geniaal :')

https://www.youtube.com/watch?v=-53WrtZ ... eamSkeptic

Deze meneer denkt ook dat reizen gewoon mag zonder enige documentatie.
De judge "sure, just take your two happy feet and walk, dont drive a car"