Joe Biden geen presidentskandidaat meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:32

Sunnda schreef:
Die man is al vier jaar ernstig dement, maar nu konden ze het niet meer verbergen.

Bizar dat de keuze was tussen een clown en een demente man

Dat is hij niet, hij is oud, heeft een stotterprobleem en wordt door de media extreem negatief geframed.

Hij heeft heel veel betekend voor Amerika. Hij is te oud, daar ben ik het mee eens, maar dement en seniel. Nee dat is hij niet.

hwn

Re: Joe Biden geen presidentskandidaat meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:37

Ik heb altijd gedacht dat hij Parkinson had, hij heeft idd het typische Parkinson-loopje. Ik vraag me af of dat stotteren ook een Parkinson-symptoom kan zijn, mijn overleden overbuurman met Parkinson had dit ook. Niet dat dat iets terzake doet.

Ik hoop inderdaad dat de democraten zullen winnen. Ik had nog eventjes gehoopt dat Michele Obama nog op het toneel zou verschijnen, ik las al goede zaken over haar. Van Harris weet ik nog niet veel.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:42

Het zat er aan te komen dat dit het weekend zou gebeuren.
Beter voor hem.
Trump zal niet blij zijn, nu is hij straks de oude man, als de democraten een jongere en fittere kandidaat hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:45

Tjonge jonge, dement, stottert, parkinsonloopje. Kom op nou, die man is verdorie 81, veel mensen van die leeftijd liggen onder de zoden en wanneer ze er nog zijn lopen ze de 100 meter met rollator in 10 minuten.
Hij heeft door niet door te gaan als kandidaat ( wel tot einde van zijn presidentschap) laten zien dat hij de democratie en usa op 1 zet. Verbaal kan hij niet tegen het geblaas van de psychopaat op dus ik hoop op een jongere fitte en goed van de tongriem gesneden kandidaat die trump het vuur aan de schenen legt.
Onder Bidens bestuur is het trouwens vele malen beter met usa gegaan dan onder Trump.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:46

Dus? Je hebt het niet over een tuinman die nog wat bijklust.
Voor mij reden genoeg om geen nieuwe termijn in te gaan. Ik vind sommigen hier daar nog best mild in. We hebben het over fiets Amerika hè. Dit topic gaat over Biden, maar ik vind Trump ook een enge clown die plotseling banden met bepaalde landen in negatieve zin op scherp kan zetten.
Nee, ik vind het meer dan goed dat hij niet meer verkiesbaar is, welk onderliggend lichamelijk lijden hij dan ook heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:49

Ik zie op X allemaal petities voorbij komen om Michelle Obama naar voren te schuiven als kandidate := :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:52

Wat debat en retoriek betreft is het jammer dat Obama niet nog een keer kan. Zijn presidentschap was echt niet heilig of het beste ooit maar wat kon (kan!) die man spreken. Ongekend. Die kwaliteit zal de nieuwe democratische kandidaat ook moeten hebben, wil hij/zij de stemmers mee kunnen nemen naar het stemhok.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:54

Obama was inderdaad wel een goede. Absoluut niet heilig maar hij wist zich wel te presenteren.
Ik vond het wel opvallend hoe snel hij "ouder" werd tijdens zijn presidentschap. Dat woog duidelijk zwaar op hem.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:55

Ik vraag me wel af op welke profilering als daadwerkelijke politicus mensen die Michelle Obama nu naar voren willen schuiven zich dan baseren. Is het dan puur een soort weemoed naar de tijd dat haar man aan het roer stond en het willen repliceren van dat gevoel? Het is namelijk niet alsof Obama nou zo’n progressief baken was, behalve dat hij een persoon van kleur is. Ik vind dat een beetje van dezelfde orde als mensen die riepen dat Oprah het maar moest gaan doen. Volgens mij heeft Biden het de afgelopen vier jaar, zeker ten opzichte van Trump daarvoor, zo goed gedaan juist omdat hij een politicus is en geen buitenstaander die standpunten bouwt op populisme en hoe hij erbij hangt. Met alles wat er op dit moment gaande is lijkt het me juist verstandig om voor een hele ervaren, stabiele kandidaat te gaan en niet weer voor iemand die zijn/haar kop mee heeft zitten en een vlotte babbel heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:58

Renee1991 schreef:
Dus? Je hebt het niet over een tuinman die nog wat bijklust.
Voor mij reden genoeg om geen nieuwe termijn in te gaan. Ik vind sommigen hier daar nog best mild in. We hebben het over fiets Amerika hè. Dit topic gaat over Biden, maar ik vind Trump ook een enge clown die plotseling banden met bepaalde landen in negatieve zin op scherp kan zetten.
Nee, ik vind het meer dan goed dat hij niet meer verkiesbaar is, welk onderliggend lichamelijk lijden hij dan ook heeft.

Ik vind zijn leeftijd en ook die van trump redenen om niet nogmaals vier jaar door te gaan. Maar om hem nú ineens als een demente stotterende schuifelaar te benoemen vind ik gewoon stom.

En Michelle Obama heeft al
heel vaak gezegd het niet te doen, kan haar geen ongelijk geven. Obama had het lastig zat met het presidentschap omdat hij in de senaat geen meerderheid had. Republikeinen stemden overal tegen. En dan kun je niks.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:03

Liever Biden dan Trump president, maar liever nog geen van beide.
Ik denk dat Harris geen slechte optie is, maar ik ken verder weinig van haar standpunten, zeg maar niks.
Maar ik denk niet dat zij gekozen gaat worden, niet alleen is ze vrouw, maar ook nog eens niet blank.
En hoe erg we ook hopen dat USA wat progressiever wordt, denk ik niet dat dit dat moment gaat zijn.
Wie het nu dan ook gaat worden, ik hoop vooral dat Trump niet gekozen wordt tijdens de verkiezingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:07

Wanneer Trump gekozen wordt veranderd de USA in een soort Gilead !

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:13

Kan je dat eens uitleggen, BigOne? Want als ik Gilead intik op TalkAI (soort ChatGPT), krijg ik volgend resultaat: Gilead is een oude Bijbelse plaats in het Midden-Oosten, gelegen in het huidige Jordanie en Israel. Het wordt vaak gebruikt als een symbolische naam voor een plaats van genezing, heling of rust. In bredere zin kan Gilead verwijzen naar een plaats van troost, genezing en hoop. Ik zie niet direct de link met Trump, vandaar (en had nog nooit van Gilead gehoord).

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:19

hwn schreef:
Kan je dat eens uitleggen, BigOne? Want als ik Gilead intik op TalkAI (soort ChatGPT), krijg ik volgend resultaat: Gilead is een oude Bijbelse plaats in het Midden-Oosten, gelegen in het huidige Jordanie en Israel. Het wordt vaak gebruikt als een symbolische naam voor een plaats van genezing, heling of rust. In bredere zin kan Gilead verwijzen naar een plaats van troost, genezing en hoop. Ik zie niet direct de link met Trump, vandaar (en had nog nooit van Gilead gehoord).

Ik denk dat ze doelt op Gilead uit The Handmaid's Tale

Ik vind het goed dat Biden inderdaad stopt, maar ik vrees voor de wereld als Trump weer president wordt, deze man is echt ongelooflijk -O- en ik vind het ongelofelijk dat zoveel Amerikanen alles wat hij zegt (de vele leugens) voor zoete koek slikken

en hoe kan het dat er in een land met zoveel inwoners geen betere kandidaten te vinden zijn

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:22

Ooit was het plan ook dat Harris in de voetsporen zou treden van Biden. Biden moest het land zeg maar klaar maken zodat zij kon opvolgen. Dus ze zal zeker gequalificeerd zijn om dit te gaan doen.
Alleen in de termijn dat Biden aan het roer zat is er behoorlijk veel rumoer rond de verschillende rellen met betrekking tot black lives matter. Dit heeft misschien wel eens een negatieve invloed gehad op haar kandidatuurschap.

Laten we hopen dat het land er toch klaar voor is en we geen tweede termijn Trump krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:26

Inderdaad Handmaids tale maar dan in het echt wanneer trump en Vance winnen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:33

Die moet ik ook eens googlen, ook nooit van gehoord

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 06:36

Benzz schreef:
Sunnda schreef:
Die man is al vier jaar ernstig dement, maar nu konden ze het niet meer verbergen.

Dat is hij niet, hij is oud, heeft een stotterprobleem en wordt door de media extreem negatief geframed.

Hij heeft heel veel betekend voor Amerika. Hij is te oud, daar ben ik het mee eens, maar dement en seniel. Nee dat is hij niet.

Dit inderdaad :j

Het is goed dat Biden stopt, hij verdient zijn pensioen, maar de reden is jammer. Tussen de oren is Biden echt nog wel scherp, maar door het framen van de media en de leugens van Trump en consorten krijgen mensen inderdaad het idee dat hij met een been in het graf staat.

Hopelijk gaat Trump gewoon flink verliezen. Die gaat zich nu natuurlijk keihard inzetten om Harris de grond in te boren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 06:57

Ik ben dan wel benieuwd wie Harris als eventuele vice president naar voren schuift.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:24

Rizette schreef:
Renee1991 schreef:
Puur om haar leeftijd zou ik het al best ok vinden als Harris president wordt.

Biden... Tja, ik vind het verstandig dat hij nu toch zijn kandidaatschap intrekt. Ik vond het echt schandalig hoe hij zich verbaal probeerde te redden, om de haverklap onderuit ging, naar mijn idee een typisch schuifelend dementie-loopje liet zien.

Kan evengoed Parkinson zijn.

Of stomweg 82 jaar oud zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:42

Het is goed dat Biden in gaat zien dat hij het niet gaat redden tegen Trump. Ben benieuwd hoe Harris het gaat doen.
Overigens hebben wij hier in de Tweede Kamer ook een kamerlid van 80 jaar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:49

Alleen beetje jammer dat Harris totaal niet populair is...
Ik ben bang dat de zaak al beklonken is, die beschieting was een enorme boost voor Trump helaas.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:49

Ik denk dat niemand wil dat Amerika gaat lijken op Gilead maar met een Trump aan het roer is het opeens meer een mogelijkheid en dat moet niemand willen.

Waarom zou je aan AI vragen wat iets betekend Google had je het goede antwoord ook gegeven en veel betrouwbaarder.

Ik zou Biden niet dement noemen. Ja wel oud maar dement echt niet. Ik ben wel benieuwd hoe Amerika zou reageren op een vrouwelijke president.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:56

Sunnda schreef:

Vier jaar ernstig dement???????????? Ben jij arts ouderenzorg ofzo? Wat een zeldzaam domme uitspraak.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:34

Cowboy55 schreef:
Rizette schreef:
Kan evengoed Parkinson zijn.

Of stomweg 82 jaar oud zijn.

Het maakt mij geen zak uit of hij iets mankeert, en wat hij dan zou mankeren, ik vind het simpelweg een aanfluiting om zo iemand door te laten gaan als presidentskandidaat. Kan gewoon niet.