Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
3heathcliff5 schreef:Een loslopende hond is mogelijk nog onwaarschijnlijker aangezien de aanwezige wolven daar inmiddels ook actief op jagen.
Daarnaast wordt op de escalatieladder heel duidelijk aangegeven dat er eerst aftastende ‘aanvallen’ plaatsvinden zonder al teveel schade. Dus dan mag je inderdaad slechts wat schrammen en een bult verwachten. Lijkt mij duidelijk dat we in deze fase zijn aanbeland. De fase erop en ook gelijk de laatste fase valt in de categorie dat een kind een ontmoeting niet meer naverteld.
Femke_Tweety schreef:3heathcliff5 schreef:Een loslopende hond is mogelijk nog onwaarschijnlijker aangezien de aanwezige wolven daar inmiddels ook actief op jagen.
Daarnaast wordt op de escalatieladder heel duidelijk aangegeven dat er eerst aftastende ‘aanvallen’ plaatsvinden zonder al teveel schade. Dus dan mag je inderdaad slechts wat schrammen en een bult verwachten. Lijkt mij duidelijk dat we in deze fase zijn aanbeland. De fase erop en ook gelijk de laatste fase valt in de categorie dat een kind een ontmoeting niet meer naverteld.
Bron? Onderbouwing?
Femke_Tweety schreef:Dat artikel ken ik, maar er staat nergens dat het actief jagen is.
Aan beide kanten, zowel pro als tegen wolf wordt enorm veel geroepen dat zelden volledig klopt en compleet onderbouwd is.
Alles wordt heftiger gemaakt met woorden, groter, of volkomen gebagatelliseerd en geminimaliseerd.
Het is beide enorm schadelijk, want zorgt dat aan beide kanten men elkaar steeds minder serieus neemt.
Ik sta er volkomen neutraal in, ben niet pro of contra.
Zie wel degelijk problematiek overigens.
Daarom vraag ik soms naar bronnen. Want dat voorkomt dat mensen elkaar met steeds grotere woorden napraten.
(Ik ken het gebied goed uit het genoemde artikel, heb er tot recent lang in de buurt gewoond en kom er nog regelmatig)
Onali schreef:Het gaat er om dat de wolf jonge/ kleine kinderen benadert in een groep notabene.
Wat is daar niet aan te snappen?
Zo begon het met de honden namelijk ook.
Ibbel schreef:CrazyCat schreef:Eerst maar eens afwachten of het echt een wolf was in dit geval, maar als dan is het we ernstig.
Als het geen wolf is, is het probleem heel simpel op te lossen: vangen en een spuitje.
meggiemeg schreef:Het stuk komt op mij over als een groot deel sensatie. Heb even wat dingen uit het stuk gepakt, het is allemaal maar speculatie tot nu toe.
"Een kind is woensdagochtend gewond geraakt op landgoed Den Treek bij Leusden. De kinderopvang spreekt van ‘vermoedelijk een wolf die in een flits op het kind afkwam’." en " ,,In de directe aanwezigheid van een medewerker kwam vermoedelijk een wolf in een flits op een kind af." en "Dat een van zijn kinderen, tussen de 4 en de 12 jaar oud en uit Amersfoort, vandaag inderdaad door een wolf is aangevallen, wil hij niet keihard bevestigen. ,,Een medewerker heeft dat mogelijk gezien, voor ons is het dus ook niet duidelijk.’’ Verder verwijst hij naar de verklaring."
Het kind is geschrokken waardoor het gevallen is en daardoor schrammen heeft. Dat is iets anders dan fysiek contact van de wolf met het kind.
josien_m_ schreef:Ik krijg een visioen van wonen in een dorp met pallisades er omheen om onszelf en onze dieren te beschermen tegen de gevaarlijke wilde dieren. Een wachter bij de poort die 's avonds nog mensen binnen kan laten....
meggiemeg schreef:Het stuk komt op mij over als een groot deel sensatie. Heb even wat dingen uit het stuk gepakt, het is allemaal maar speculatie tot nu toe.
"Een kind is woensdagochtend gewond geraakt op landgoed Den Treek bij Leusden. De kinderopvang spreekt van ‘vermoedelijk een wolf die in een flits op het kind afkwam’." en " ,,In de directe aanwezigheid van een medewerker kwam vermoedelijk een wolf in een flits op een kind af." en "Dat een van zijn kinderen, tussen de 4 en de 12 jaar oud en uit Amersfoort, vandaag inderdaad door een wolf is aangevallen, wil hij niet keihard bevestigen. ,,Een medewerker heeft dat mogelijk gezien, voor ons is het dus ook niet duidelijk.’’ Verder verwijst hij naar de verklaring."
Het kind is geschrokken waardoor het gevallen is en daardoor schrammen heeft. Dat is iets anders dan fysiek contact van de wolf met het kind.
Onali schreef:Het gaat er om dat de wolf jonge/ kleine kinderen benadert in een groep notabene.
Wat is daar niet aan te snappen?
Zo begon het met de honden namelijk ook.