Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Wat goed dat je dit topic opent.
Ik zit zelf ook al jaren te twijfelen.
Maar na het nieuws van afgelopen week heb ik mij aangemeld voor informatie.
Ik heb het net als jij goed.
Ik ben alleen, eigen huis met genoeg ruimte en heb een goede baan.
Stabiele basis voor een kind.
Maar net als jij twijfel ik of ik het kan.
Zonnetje81 schreef:daantjuhhh schreef:Wat goed dat je dit topic opent.
Ik zit zelf ook al jaren te twijfelen.
Maar na het nieuws van afgelopen week heb ik mij aangemeld voor informatie.
Ik heb het net als jij goed.
Ik ben alleen, eigen huis met genoeg ruimte en heb een goede baan.
Stabiele basis voor een kind.
Maar net als jij twijfel ik of ik het kan.
Volgens mij hebben we jaren terug eerder ooit in een topic hetzelfde gezegd. Ik heb zelf ook het informatie pakket aangevraagd van de week.
Ik had ook van het weekend een klant die pleegouder was en nog steeds contact heeft met zijn pleegzoon die nu gaat trouwen.
Ik zat te denken om eerst klein te beginnen dus weekend vakantie maar hij gaf aan dat ze dan maar 1-2 jaar mogen blijven komen ivm hechting.
Zonnetje81 schreef:Ik zat te denken om eerst klein te beginnen dus weekend vakantie maar hij gaf aan dat ze dan maar 1-2 jaar mogen blijven komen ivm hechting.
pateeke schreef:Zonnetje81 schreef:Ik zat te denken om eerst klein te beginnen dus weekend vakantie maar hij gaf aan dat ze dan maar 1-2 jaar mogen blijven komen ivm hechting.
Dat zou ik dan wel heel spijtig vinden als dat zo is. Net voor de hechting lijkt het mij wel goed dat ze langere tijd kunnen terugvallen op iemand. Het lijkt me dat het voor de kinderen op die manier, maar een beperkte tijd naar 1 gezin gaan, net weer een (mogelijke) verlieservaring is en het zo heel moeilijk wordt om een (vertrouwens)band op te bouwen.
Zonnetje81 schreef:Ik zat te denken om eerst klein te beginnen dus weekend vakantie maar hij gaf aan dat ze dan maar 1-2 jaar mogen blijven komen ivm hechting.
Zonnetje81 schreef:Ik heb geen kinderen en geen partner. Kinderen van mezelf gaan ook nooit komen. Dus dat probleem heb ik al niet.
Ik heb het ook maar van horen zeggen….die termijn. Mij klinkt het juist tegenstrijdig maar hij zei dan hechten ze zichzelf teveel en het idee is eigenlijk altijd dat ze terug moeten naar hun biologische ouders. Althans dat is het uitgangspunt.
Omdat ik lerares ben, ben ik alle schoolvakanties al vrij dus ik heb best wel tijd. Ook heb ik meerdere grote slaapkamers en super lieve hondjes. Ik pas ook regelmatig op de kinderen van een vriendin en die zijn inderdaad ook al blij met kneuterige dingen. Hoewel ik zelf het leuk vind iets met ze te gaan doen. Goede reden om een keer naar de mac te gaan of ijsje eten.
Ik heb het informatie pakket ook nog niet binnen. Ik heb al gekeken voor informatie avonden maar is net op momenten dat ik niet kan ivm diploma uitreiking op school en dat soort dingen.
Achterom schreef:Zonnetje81 schreef:Ik heb geen kinderen en geen partner. Kinderen van mezelf gaan ook nooit komen. Dus dat probleem heb ik al niet.
Ik heb het ook maar van horen zeggen….die termijn. Mij klinkt het juist tegenstrijdig maar hij zei dan hechten ze zichzelf teveel en het idee is eigenlijk altijd dat ze terug moeten naar hun biologische ouders. Althans dat is het uitgangspunt.
Omdat ik lerares ben, ben ik alle schoolvakanties al vrij dus ik heb best wel tijd. Ook heb ik meerdere grote slaapkamers en super lieve hondjes. Ik pas ook regelmatig op de kinderen van een vriendin en die zijn inderdaad ook al blij met kneuterige dingen. Hoewel ik zelf het leuk vind iets met ze te gaan doen. Goede reden om een keer naar de mac te gaan of ijsje eten.
Ik heb het informatie pakket ook nog niet binnen. Ik heb al gekeken voor informatie avonden maar is net op momenten dat ik niet kan ivm diploma uitreiking op school en dat soort dingen.
Tja, dan moet ik je wel een beetje uit de droom helpen... van alle ervaringen die ik beschreef in mijn omgeving is er een rode draad: ze moeten zich allemaal aanpassen aan de planning van anderen: kind, ouders, pleegzorg, school, eventueel andere instellingen... het is niet voor niets dat veelal maar een van de ouders werkt...
Shadow0 schreef:Zonnetje81 schreef:Ik zat te denken om eerst klein te beginnen dus weekend vakantie maar hij gaf aan dat ze dan maar 1-2 jaar mogen blijven komen ivm hechting.
Dat klinkt tamelijk onwetenschappelijk trouwens... Wat me niets zou verbazen, maar het zou wel heel jammer zijn als dat idee nog steeds leeft onder mensen die hier daadwerkelijk beslissingen over nemen. (Kinderen weerhouden om zich te hechten aan mensen, of dat hechtingsproces daadwerkelijk frustreren, doet vrijwel altijd schade. Een langdurige goede relatie met iemand is eigenlijk altijd positief. Ik zou niet weten waarom je daar kunstmatig beperkingen in aan zou brengen vanuit 'Het Systeem'.)