[POLL] Op welke partij ga jij stemmen bij de EU Verkiezingen 6/6?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke politieke partij ga jij stemmen 6 juni 2024?

GroenLinks/PvdA
153 (26%)
VVD
27 (4%)
CDA - Europese Volkspartij
14 (2%)
Forum voor democratie
14 (2%)
D66
52 (8%)
Partij voor de Dieren
45 (7%)
50Plus
4 (0%)
PVV
69 (11%)
Ja21
1 (0%)
NL Plan EU
1 (0%)
ChristenUnie
8 (1%)
SGP
10 (1%)
BBB
74 (12%)
Meer Directe Democratie
1 (0%)
SP
14 (2%)
VandeRegio
1 (0%)
Volt Nederland
32 (5%)
BVNL
1 (0%)
NSC
8 (1%)
Piratenpartij/de groenen
2 (0%)
Ik stem Blanco
3 (0%)
Ik ga niet stemmen
45 (7%)
Ik mag nog niet stemmen
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 581

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:02

DuoPenotti schreef:
juval schreef:
Ik stem BBB. Zodat de situatie voor de boeren in Nederland en Europa beter wordt.

Ik stem ook BBB.
Voetjes op de grond is hard nodig voor boeren en burgers

Hier ook om die reden BBB...

marleen_88

Re: [POLL] Op welke partij ga jij stemmen bij de EU Verkiezingen 6/6?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:15

Ik heb net de stemwijzer gedaan, volledig onbekende partij had ik bovenaan. Ik heb totaal geen interesse of kennis van de politiek. Ik heb dus geen idee wat ik ga stemmen. :=

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:45

cupido1996 schreef:
Ik ga ook voor de BBB, omdat ik graag in de toekomst nog paardrij en misschien wel paarden wil houden.
Maar met de huidige groene partijen (PvdA/GroenLinks, D66) zie ikndat nier gebeuren. Die zetten de natuur op zo'n hoog voetstuk, dat alle boeren weg moeten en we straks ook nergens meer mogen buiten rijden in de natuur.
En zonder boeren ook geen paardenstalling.
En..... heel eerlijk, ik vind best wel een heel aantal fanatieke linkse stemmers best wel een beetje hypocriet. Heel pro natuur en en tegen de boeren en stikstof. Maar wel zelf een paard hebben of paardrijden.
Maar wat denk je dat een paard plast en poept....stikstof.

Ik kan voor mezelf links stemmen en een paardenhobby niet rijmen.

De BBB gaat voor mega stallen en de agro industrie. Dus niet voor die kleine boer die ook nog wat pensionstalling doet. Als je die laatste graag wil behouden is GL/PVDA/D66 stemmen echt slimmer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:46

Volt :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 17:57

Benzz schreef:
cupido1996 schreef:
Ik ga ook voor de BBB, omdat ik graag in de toekomst nog paardrij en misschien wel paarden wil houden.
Maar met de huidige groene partijen (PvdA/GroenLinks, D66) zie ikndat nier gebeuren. Die zetten de natuur op zo'n hoog voetstuk, dat alle boeren weg moeten en we straks ook nergens meer mogen buiten rijden in de natuur.
En zonder boeren ook geen paardenstalling.
En..... heel eerlijk, ik vind best wel een heel aantal fanatieke linkse stemmers best wel een beetje hypocriet. Heel pro natuur en en tegen de boeren en stikstof. Maar wel zelf een paard hebben of paardrijden.
Maar wat denk je dat een paard plast en poept....stikstof.

Ik kan voor mezelf links stemmen en een paardenhobby niet rijmen.

De BBB gaat voor mega stallen en de agro industrie. Dus niet voor die kleine boer die ook nog wat pensionstalling doet. Als je die laatste graag wil behouden is GL/PVDA/D66 stemmen echt slimmer.

definieer agroindustrie en megastallen? Ook de kleinere boeren kunnen niet zonder melkfabriek, voerleverancier en financierder.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:38

DuoPenotti schreef:
juval schreef:
Ik stem BBB. Zodat de situatie voor de boeren in Nederland en Europa beter wordt.

Ik stem ook BBB.
Voetjes op de grond is hard nodig voor boeren en burgers

Ik mis geloof ik wat BBB voor de gewone burger doet.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:43

Als Belg kan ik natuurlijk niet kiezen in dit lijstje, maar ik vind het wel vreemd (maar wel prima hoor, begrijp me niet verkeerd) dat er bij de vorige verkiezingen zo rechts gestemd werd, terwijl hier vooral links naar voor komt. Hebben de meesten dan spijt van hun vroegere keuze, of laten de rechtsen zich hier niet horen? (eerlijk gezegd heb ik geen idee waar D66 of zo voor staat)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:45

hwn schreef:
Als Belg kan ik natuurlijk niet kiezen in dit lijstje, maar ik vind het wel vreemd (maar wel prima hoor, begrijp me niet verkeerd) dat er bij de vorige verkiezingen zo rechts gestemd werd, terwijl hier vooral links naar voor komt. Hebben de meesten dan spijt van hun vroegere keuze, of laten de rechtsen zich hier niet horen? (eerlijk gezegd heb ik geen idee waar D66 of zo voor staat)

Ik denk vooral dat Bokt geen goede weerspiegeling is van de Nederlandse maatschappij. Of bedoel je een vorig verkiezingen-topic?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:53

hwn schreef:

Ik denk dit. Je wordt op Bokt ongeveer afgemaakt als je geen linkse denkbeelden hebt.
Dus mensen laten het wel.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:03

hwn schreef:

Nee op bokt is vooral links, die graag hun mening vertellen...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:05

Ik heb bij de vorige verkiezingen op de VVD gestemd. Gezien het ‘hoofdlijnenakkoord’ dat er nu ligt heb ik daar wel spijt van, en zie ik helaas weinig terug van hun gloedvolle beloftes. Dus nu weer terug naar m’n linkse hoek :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:08

Fitzroy schreef:
hwn schreef:

Ik denk dit. Je wordt op Bokt ongeveer afgemaakt als je geen linkse denkbeelden hebt.

nicole_floor schreef:
hwn schreef:

:j

En al komt iemand met de beste onderbouwingen, die word nog helemaal afgemaakt met dat het niet klopt.
Als er dan een onderbouwing komt dat bijvoorbeeld Timmermans uit zijn nek l.lt dan is het stil en slaan ze dat snel over.

Dus ja de meeste topics blijven vanzelf over met 1 groep....

Maar we gaan zien waar Nederland voor gaat stemmen bij de EU.
Kijk je elders op facebook zie je wel andere partijen staan...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:09

Berdien schreef:
Ik heb bij de vorige verkiezingen op de VVD gestemd. Gezien het ‘hoofdlijnenakkoord’ dat er nu ligt heb ik daar wel spijt van, en zie ik helaas weinig terug van hun gloedvolle beloftes. Dus nu weer terug naar m’n linkse hoek :)

Hier ook :D. Ik vind het huidige akkoord en de samenwerking helemaal niks. Ik ga weer terug naar D66,

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:11

nicole_floor schreef:
hwn schreef:

D66 is toch echt een middenpartij die iets aan de rechterkant zit.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:16

Fitzroy schreef:
hwn schreef:

Valt wel mee. Enkel op populistisch rechts is veel kritiek, en terecht. Het geeft rechts een slechte naam, zo zonde dat rechts zo matig vertegenwoordigd wordt.

Denk dat men eens moet stoppen zo de slachtofferkaart te trekken. Ik ben net rechts van het midden en niemand maakt me af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:33

Fitzroy schreef:
hwn schreef:

Polls zijn anoniem, dus die kunnen mensen prima invullen.
Daarnaast wordt niemand afgemaakt om een rechtse mening. Maar als je racistische of homofobe opmerkingen of nepnieuws plaatst, dan kun je daar nu eenmaal weerwoord op verwachten. Vreemd genoeg zien die rechtse mensen het verschil niet tussen dat en een rechtse mening.

D66 is inderdaad ook een midden-rechtse partij, die bijvoorbeeld staat voor ‘werken moet lonen’, maar wel oa klimaatverandering serieus neemt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:34

Benzz schreef:
D66 is toch echt een middenpartij die iets aan de rechterkant zit.

Ik heb het niet over D66, ook al vind ik hun tegenwoordig ook behoorlijk naar links nijgen. Maar idd van alle 'linkse' partijen staat D66 mij het meest aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:35

D66 is toch links van het midden. Net nog een stemwijzer ingevuld waar je mooi de verdeling kunt zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:39

D66 en PVDA / GL liggen altijd best dicht bij elkaar valt me de laatste jaren op. Ik lees bij stemwijzers altijd graag de uitwijding van de partijen op hun standpunten, om meer "feeling" te krijgen over het waarom, en wàt ze exact zeggen. En het gaat bij waar ik achter sta, de laatste jaren altijd tussen GL / D66 / CU. En die liggen dan vrijwel altijd heel dicht bij elkaar op de stemwijzer / overzichten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:42

Ik vind D66 dus echt links van het midden en niet rechts daarvan.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:44

Ik denk dat dat 'Je wordt meteen aangevallen als je rechts bent' vooral ook zo voelt omdat er dan gevraagd wordt hoe al die mooie rechtse beloftes moeten worden uitgevoerd/er wordt uitgelegd dat beloftes helemaal niet kúnnen worden uitgevoerd/doorberekeningen worden gedeeld die laten zien dat (extreem)rechts helemaal niet goed is voor 'de gewone man'.
Dat is (als ik zo iets doe in elk geval) niet bedoeld als aanval, maar wel als weerlegging van claims en meningen die naar mijn idee onjuist zijn.

Ik ga voor GroenLinks, die zat samen met PvDD bovenaan in de stemwijzers, en dan vind ik GroenLinks meer gericht op de realiteit. Het feit dat GroenLinks qua natuur ook beter scoort dan PvDD en dat voor mij het meest belangrijke punt is bij deze verkiezingen bevestigde die keuze dan nog.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:46

Afbeelding

Misschien dat dit plaatje van Trouw.nl verouderd is...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:47

Als de onderbouwing bestaat uit hard roepen dat de ander uit zijn/haar nek l'lt, heeft weinig met debat van doen.
Ik vind het zo jammer en zorgelijk dat bepaalde politici hard roepen, veroordelen en haatdragend zijn, maar niet naar elkaar luisteren.
Een democratie maak je samen.
Ik weet nog niet precies welke partij, maar in ieder geval een partij die verder vooruit denkt dan eigen gewin.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:48

Tiggs schreef:

Betaalbaar voedsel behouden…
Bij Pvda/GL/D66, wordt alles wat van een dier afkomt voor de elite/ onbetaalbaar.
Daarnaast wordt paarden houden dat dan ook, omdat er veel minder voer beschikbaar komt & grond steeds duurder wordt.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:50

Balko schreef:
Tiggs schreef:

Betaalbaar voedsel behouden…
Bij Pvda/GL/D66, wordt alles wat van een dier afkomt voor de elite/ onbetaalbaar.
Daarnaast wordt paarden houden dat dan ook, omdat er veel minder voer beschikbaar komt & grond steeds duurder wordt.

Zijn daar berekeningen van? Want dat is niet wat er bij doorberekeningen van partijprogramma's uit komt.