Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
verootjoo schreef:_San87_ schreef:
Dat is het hele verdienmodel, toch? Goedkoop aanprijzen, spelletjes inbouwen die korting opleveren, kans op kortingen als je vrienden en familie in contact brengt met, het is een groot marketingspel. Tel daarbij op dat de prijzen in China sowieso lager liggen in vergelijking met hier. Iets wat daar een normale prijs is, is hier goedkoop werd in het programma aangegeven.
Ik vind het heel lastig te bepalen waar die grens dan ligt. Die vaas bij het tuincentrum hier, die 60 euro kost, wordt waarschijnlijk in diezelfde fabriek geproduceerd. Wanneer is een product wel eerlijk, en wanneer niet? Die hogere prijs komt door de tussenpersonen die er ook aan moeten verdienen.
De transparantie mist inderdaad, en ik vind het lastig er een conclusie over te trekken. Ik heb namelijk geen idee wat een logische productieprijs is in fabrieken waar iedere week aan de lopende band machinaal honderden miljoenen schilmesjes, potten, schaaltjes en andere decoratie gemaakt wordt. Is dat 0,01 cent, 0,5 cent, 10 cent, 5 euro? Ik weet het oprecht niet .
In de kleding is het een feit dat het erg slecht gesteld is met de arbeidsomstandigheden van sommige merken. Kleding koop ik zeer bewust in.
Andere producten weet ik niet alles van maar ik vermoed dat het daar er net zo slecht aan toe gaat helaas. Dat is de reden dat ik er niks koop.
Het is overigens niet waar dat de spullen die hier in de winkel liggen hetzelfde zijn als die van TEMU.
Hier hebben de spullen iig een keurmerk.
De kleding bv van TEMU/ALI etc zou ik echt niet op mijn huid (of die van mijn kinderen) durven dragen. Barst van de onveilige chemicaliën. Ik koop daarom dus enkel kleding die ecologisch verantwoord is.
Elektronica zou ik ook niet doen, zit geen keurmerk op en is niet getest op veiligheid, en het interesseert TEMU ook niet of je huis in brand vliegt bij gebruik.
Bij spullen waar dit niet voor geldt die je noemt, vazen etc heb ik me nooit verdiept wat het verschil is. Maar vazen haal ik dan ook altijd bij de kringloop. Daar staat het vol met mooie vazen voor weinig.
Suzanne F. schreef:Ik bestel echt alleen wat ik nodig heb en ga niet voor de gratis artikelen.
mvdende schreef:Suzanne F. schreef:Ik bestel echt alleen wat ik nodig heb en ga niet voor de gratis artikelen.
Op deze manier was ik goedkoper uit: alleen tas was minimaal €19. Nu gratis tas + 7 andere artikelen voor €13.
T zijn geen grappige spelletjes, want zo "gratis" is het dus niet. Maar door het slim te spelen, ben ik nu wel goedkoper uit.
Eapy schreef:Ben je niet bang voor gevaarlijke stoffen die in spullen van Ali-Express/Shein/Temu zijn aangetroffen…? https://www.cbc.ca/amp/1.6193385
Willeke_ schreef:Was laatst een item over bij het rtl nieuws met tips hoe je temu dan het beste kunt gebruiken, als je het al wil:
https://www.rtl.nl/tv/fragmenten/video/ ... reVideoURL
mvdende schreef:LadyFiesta schreef:Vanuit klimaat en afvalberg, wegwerptroep uit Azië, en arbeidsomstandigheden snap ik niet dat je hier bestelt.
’Als het kapot gaat geeft niks, het kost toch niks, gooi ik het gewoon weg’
Iets of iemand betaalt altijd de prijs voor goedkope troep.
Word ik super sad van
Graag NIET wéér dezelfde discussie als welke kennelijk in het andere topic gevoerd zijn!
Dáár open ik dit topic namelijk niet voor!
Ik wéét van kinderarbeid, lage lonen, milieu enz.
Ik kies vervolgens om misschien wél gebruik te maken van Temu, omdat ik nu eenmaal géén geldboom in mijn achtertuin heb staan.... en de prijzen toch echt een heel stuk lager liggen voor een produkt dat ik überhaupt waarschijnlijk maar één keer ga gebruiken. Ookal zou ik deze op bijvoorbeeld Bol.com bestellen.
mvdende schreef:Nou, eerste bestelling geplaatst.
To zo ver "gratis" ja, gratis, maar je moest wél 7! Andere artikelen kopen, voordat je de 1e gratis krijgt.
Dus dan maar 7 artikelen erbij besteld... onder andere, schuursponzen, microvezel doek voor de auto, strandlaken knijpers, siliconen afdek voor bakjes en wegwerp hoesjes voor bakjes.
Al met al €13 kwijt voor één gratis artikel. Nou was die tas minimaal €19, en dan had ik alleen die tas.
Gekozen voor Klarna (doe ik nooit, maar mocht er iets niet goed gaan, betaal ik liever achteraf)
Zie wel of en wat er binnen gaat komen tussen 7 en 13 april.
Ceetje_bokt schreef:prugelpiet schreef:Ik wou laatst ook wat spulletjes bestellen die ik hier alleen via dropshippers kon vinden, maar ik mocht niet bestellen voor minder dan €30?
Minimum order is €10 om voor gratis verzending in aanmerking te komen.