Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Friesfanaat schreef:Link naar het programma: https://npo.nl/start/serie/we-gaan-er-allemaal-aan
Koper schreef:Friesfanaat schreef:Link naar het programma: https://npo.nl/start/serie/we-gaan-er-allemaal-aan
![]()
De topictitel wordt mij ook ineens helemaal duidelijk
nps schreef:In denk dat het op heel veel vlakken nuttig kan zijn, maat ben bang voor de invloed die het kan hebben. Jongeren halen heel veel info van social media en een filmpje is zo gedeepfaked. Ik dank dat dat op heel veel nare manieren ingezet gaat worden om nepnieuws te genereren. En dat het erg lang gaat duren om dit te reguleren.
Tancreda4 schreef:Ik denk dat wij zelf de grootste dreiging zijn, door niet meer het verschil tussen AI en echt te kunnen onderscheiden.
ElCid schreef:Er zijn al geluiden die zeggen dat mensen straks niet meer nodig zijn.................
Lieser schreef:Mensen zijn nooit 'nodig' geweest, toch? We bestaan, willen eten, bedenken daar manieren voor (van zelf telen tot banen verzinnen die geld opleveren om eten mee te kopen) en planten ons voort. Dat verandert niet door AI. Hooguit zullen we ándere banen moeten verzinnen om geld mee te verdienen. De mens is net onkruid, dat groeit gewoon door
Lieser schreef:De mens is zichzelf al druk aan het uitfaseren d.m.v. de AI? Ik snap niks van deze zin. Hoezo uitfaseren? Er zijn nog nooit zo veel mensen op aarde geweest als nu.
Sizzle schreef:Ik zou zeggen: laat de robots al het werk doen + economie in goede banen leiden en geef alle mensen een basis-inkomen waarmee je relaxed kan leven met al die tijd die je dan hebt
Elisa2 schreef:Zie dat alleen maar als positief dat de mens langzaam uitgefaseerd wordt..(als dat zo is) er zijn er echt al te veel en die hebben een enorme impact op de Aarde.
Sizzle schreef:Het zal mijn tijd wel duren dus ik hou de gedachte er gewoon in
Voor „dom werk“ zoals literatuur selecties hebben we nog niet eens een vervangende software kunnen identificeren dat betrouwbaar werkt, dus ik zie de kat nog wel even uit de boom.
ElCid schreef:Elisa2 schreef:Zie dat alleen maar als positief dat de mens langzaam uitgefaseerd wordt..(als dat zo is) er zijn er echt al te veel en die hebben een enorme impact op de Aarde.
Maar 'we' worden straks dan wel overgenomen door zielloze robots en computer programma's ...........zou dat beter zijn?
Ik ben erg bang dat de aarde daar niet beter van wordt. Zou een stuk slimmer zijn om mensen weer bewust te maken van wat ze zijn en hoe ze echt moeten leven i.p.v. dat de gemakzucht de overhand mag nemen...............
ElCid schreef:Elisa2 schreef:Zie dat alleen maar als positief dat de mens langzaam uitgefaseerd wordt..(als dat zo is) er zijn er echt al te veel en die hebben een enorme impact op de Aarde.
Maar 'we' worden straks dan wel overgenomen door zielloze robots en computer programma's ...........zou dat beter zijn?
Ik ben erg bang dat de aarde daar niet beter van wordt. Zou een stuk slimmer zijn om mensen weer bewust te maken van wat ze zijn en hoe ze echt moeten leven i.p.v. dat de gemakzucht de overhand mag nemen...............