Grootschalig protest tegen extreem rechts in Dld

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:17

Amber_anne schreef:
Mensen houden gewoon graag vast aan wat ze altijd al kennen. Wat de boer niet kent dat vreet die niet, dat idee

Helaas moeten we vooruit en daar horen aanpassingen bij. Dat is vooral wat rechts altijd belooft, terug naar het oude. Dat is niet haalbaar op de lange termijn


Wat links beloofd is evenmin haalbaar.. dat is het issue, maar vraag me soms af of links ook wel eens in de spiegel kijkt ipv enkel te wijzen, dat stoort enorm veel mensen.

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:22

Wintu schreef:
Benzz schreef:
Eens met Vuurvleugels. Plus de marketing campagne dat we het allemaal heel slecht hebben.


Geef me dan eens voorbeelden van de extreem rechtse propaganda die we schijnbaar allemaal meekrijgen in de media.
Ik denk persoonlijk dat je dan een hoop mensen te kort doet, als je denkt dat die allemaal daar zo gevoelig voor zijn.
Ik denk persoonlijk dat het aan een hele hoop factoren ligt, even Nederland als voorbeeld genomen:
De kloof tussen stad en platteland wordt steeds groter, veel is gespitst op het westen en vele mensen in de provincie voelen zich inmiddels als tweederangsburgers. De boeren worden uitgekleed, over onze omgeving wordt maar besloten over ons hoofd, wel hetzelfde betalen niet hetzelfde krijgen, de leegloop, asielzoekers worden vooral daar geplaatst en voor de overlast sluit men de ogen, de leefbaarheid in die gebieden, het bagetalliseren van de problemen in de provincie en dan noem ik maar eens het ov, de problemen in Groningen, de wolf. We worden totaal niet serieus genomen door de politiek. Daar krijg je onvrede van, heel veel onvrede. En dan stemt men op de partijen door wie ze zich wel gehoord voelen. En dan is dit enkel nog maar de onvrede in de provincie, dan gaan we het nog maar niet hebben over de onvrede over klimaat, immigratie, woningnood en het feit dat je je volgens sommigen opeens moet schamen voor je nederlanderschap, vanwege het verleden van Nederland. Dus het enkel op propaganda van extreem rechts gooien en de overheid en links vrij pleiten, nah das niet zo handig, waar daar is juist de onvrede over....


Met alle respect, op deze manier ga je het gesprek al met een gestrekt been in en dan kunnen we aankomen met een video dat Wilders letterlijk zegt dat Hitler z'n grote voorbeeld is en nog zal het geen doel treffen. Daar worden mensen een beetje moe van.

Om toch relatief kort te antwoorden: rechts brengt geen propaganda uit met 'het komt door de moslims'. Dat zou politieke zelfmoord zijn. Wat ze doen is bijvoorbeeld bestaande cijfers overdrijven met foutieve berekeningen. Stellen dat we er zometeen 2 miljoen vluchtelingen bij krijgen als de spreidingswet ingaat, terwijl dat er volgens mij vanuitgaat van de berekening dat er 2000 vluchtelingen per gemeente komen en dat is NIET hoe de spreidingswet werkt. Maar omdat het beginpunt een plausibel idee is (er is sprake van een spreidingswet) word het hele idee ineens plausibel. Zo ook met de woningmarkt waar enorm met dubbele maten gemeten wordt. Een héél groot probleem daarin is scheefhuur en ouderen die in eengezinswoningen blijven zitten. Maar nee, de vluchtelingen die met urgentie een woning toegewezen krijgen, díe zijn het probleem. Dat is een makkelijke prooi, want daar zijn we sowieso al niet blij mee en paps en mams in de eengezinswoning, ja zeg die wonen er al! Zo worden bestaande en plausibele feiten gebruikt en omgebogen tot ze nét even handiger uitkomen voor het punt.

En iemand een klimaatpaus noemen bijvoorbeeld, dat devalueert iemand enorm en praat het goed dat zo iemand niet meer aangehoord wordt. Want het is toch maar de klimaatpaus. In plaats van dat je gewoon even respectvol accepteert dat iemand anders even het woord heeft en óók gewoon dingen mag zeggen...

(Ik ben zelf dan ook fel tegen het begrip 'wappie' bijvoorbeeld.)

Toevoeging: ik denk dat die spiegel-analogie ook héél goed opgaat voor rechts en dus ook echt een gespreksdooddoener is.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:27

anjali schreef:
Demonstreren doe je in het stemhokje.

Goh, ik wist niet dat dat de enige mogelijkheid was? Wat doen en wat hebben al die duizenden mensen dan in de loop der jaren gedaan op het malieveld/museumplein etc.?
Waren ze daar voor hun zweetvoeten?

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:29

Citaat:
Waarom denk je dat mensen opeens zoveel meer stemmen op dit soort partijen. Uit een soort van ontevredenheid. Maar er wordt geen aandacht besteedt aan die ontevreden heid en dan krijg je dit. Je kunt mensen en hun mening, wat je er ook van vindt, niet negeren, want dan krijg je uiteindelijk iets wat je helemaal niet wilt. Er is heel lang weg gekeken door vele regeringen over wat een groot deel van de bevolking roept. Dit is het resultaat en zelfs dan wordt er nog weg gekeken en dat leidt uiteindelijk tot een hoop ellende.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo heb op dit soort postings...

Ja: ik vind de vraag 'hoe is dit gebeurd, waar komt het vandaan' belangrijk.

'Een soort ontevredenheid' - zal best kunnen, hoor.
Ik ben ook wel eens ontevreden en ik verd*m het steselmatig om extreem rechts te stemmen, dus het is geen verklaring...

WAAR heb je het dan over????!!!

Zo ben ik de bokkers nog steeds een vergeten die toch echt geloofdenn dat de PVV een sociale partij zou zijn....
("Grote apekool", maar GW heeft wel de sociale paragraaf van de SP overgeschreven. Qua stemgedrag is de pvv gewoon vvd-rechts of nog rechtser.)


Lang wegkijken en Mark R. kan ik rijmen. Vier rechtse kabinetten opp rij - brrrrr.
Lijkt mij een reden om links te stemmen
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-01-24 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:29

Kijk Vuurvleugels en dat is nu precies wat ik bedoel, asielproblematiek is maar een klein deel van wat ik noemde en jij wijdt bijna enkel daar je post aan. Timmermans heb ik helemaal niet genoemd. Ik ben express nergens dieper op in gegaan, ik noem enkel zaken wat mensen dwars zit. En je veegt bijna mijn hele post van tafel als dooddoener en laat ik je zeggen, dat is precies wat er gebeurd. De mening van velen wordt gewoon van tafel geveegd en dan krijg je dit soort praktijken.
Je noemt dat ik er met een gestrekt been in ga, terwijl ik enkel wat zaken noem, die velen dwars zitten en je bagetalliseert het.

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Grootschalig protest tegen extreem rechts in Dld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:31

Prima, ik laat het erbij. Écht geen geduld voor vandaag.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:32

VuurVleugels schreef:
Prima, ik laat het erbij. Écht geen geduld voor vandaag.

Klopt, hebben veel overheden ook niet en voila, zie het resultaat.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:34

Wintu schreef:
Amber_anne schreef:
Mensen houden gewoon graag vast aan wat ze altijd al kennen. Wat de boer niet kent dat vreet die niet, dat idee

Helaas moeten we vooruit en daar horen aanpassingen bij. Dat is vooral wat rechts altijd belooft, terug naar het oude. Dat is niet haalbaar op de lange termijn


Wat links beloofd is evenmin haalbaar.. dat is het issue, maar vraag me soms af of links ook wel eens in de spiegel kijkt ipv enkel te wijzen, dat stoort enorm veel mensen.


Goh wat ironisch dat je het over een spiegel en wijzen hebt. Je snapt dat dat twee kanten op werkt

Het gaat er ook helemaal niet over dat de plannen van links (volgens jou) niet haalbaar zijn. Ik leg uit wat ik zie bij mensen die rechts stemmen, dat ze heel graag vasthouden aan wat ze gewend zijn en bang zijn voor verandering. Maar er moeten dingen veranderen, dat moet altijd anders hadden we nog met speren ons avondeten gevangen

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Grootschalig protest tegen extreem rechts in Dld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:38

Citaat:
Dus het enkel op propaganda van extreem rechts gooien en de overheid en links vrij pleiten, nah das niet zo handig, waar daar is juist de onvrede over....

Ik wens even vast te stellen dat ik deze opmerking kolderiek vind.

Misschien kan 'iemand' het echt uitleggen??


... en 'kolderiek' is een mild woord.
Wat ik lees is dat links (meer dan tien jaar rechtse kabinetten, práaát me niet van R2!!!)
gewoon botweg de schuld krijgt.

Ik snap nog dat je de verkiezingsuitslag zo kunt duiden,
maar dat hoeft niet.
'Groepen botweg maar de schuld geven' is in mijn ogen "not done".

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:41

Amber_anne schreef:
Wintu schreef:


Wat links beloofd is evenmin haalbaar.. dat is het issue, maar vraag me soms af of links ook wel eens in de spiegel kijkt ipv enkel te wijzen, dat stoort enorm veel mensen.


Goh wat ironisch dat je het over een spiegel en wijzen hebt. Je snapt dat dat twee kanten op werkt

Het gaat er ook helemaal niet over dat de plannen van links (volgens jou) niet haalbaar zijn. Ik leg uit wat ik zie bij mensen die rechts stemmen, dat ze heel graag vasthouden aan wat ze gewend zijn en bang zijn voor verandering. Maar er moeten dingen veranderen, dat moet altijd anders hadden we nog met speren ons avondeten gevangen


Misschien moet men verandering wat geleidelijker doorvoeren?
Linkse klimaatplannen zijn voor vele mensen idd niet haalbaar, investeringen zijn voor vele mensen niet te betalen en daar bovenop worden die investeringen straks enkel maar een duurder alternatief.

Beide kampen moeten in de spiegel kijken idd, maar de politiek is te veel met zich zelf bezig en te weinig met de burger.

Rechtse stemmers bestaan uit vele soorten en maten, er zal zekers een percentage bij zitten die tegen verandering is, maar ik denk dat een groter percentage stemt uit ontevredenheid over de huidige politiek, dat was al duidelijk te zien toen BBB zoveel stemmen behaalde tijdens de eerste kamer verkiezingen, dat was al een aanzienlijke indicatie van ontevredenheid over het handelen van de overheid.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:43

Rechtsextremisme in de zin van ondergrondse groeperingen neonazies met wapens is nooit weggeweest in Duitsland. Idem in Oostenrijk waar dit nooit weg geweest is. Er is pas nog een neonatische aanslag verijdeld.
Waar ik in NL nog vooral proteststemmen zie, is het in Duitsland meer dan enkel een beetje „dagegen“.

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:48

Wintu schreef:
Benzz schreef:
Eens met Vuurvleugels. Plus de marketing campagne dat we het allemaal heel slecht hebben.


Geef me dan eens voorbeelden van de extreem rechtse propaganda die we schijnbaar allemaal meekrijgen in de media.
Ik denk persoonlijk dat je dan een hoop mensen te kort doet, als je denkt dat die allemaal daar zo gevoelig voor zijn.
Ik denk persoonlijk dat het aan een hele hoop factoren ligt, even Nederland als voorbeeld genomen:
De kloof tussen stad en platteland wordt steeds groter, veel is gespitst op het westen en vele mensen in de provincie voelen zich inmiddels als tweederangsburgers. De boeren worden uitgekleed, over onze omgeving wordt maar besloten over ons hoofd, wel hetzelfde betalen niet hetzelfde krijgen, de leegloop, asielzoekers worden vooral daar geplaatst en voor de overlast sluit men de ogen, de leefbaarheid in die gebieden, het bagetalliseren van de problemen in de provincie en dan noem ik maar eens het ov, de problemen in Groningen, de wolf. We worden totaal niet serieus genomen door de politiek. Daar krijg je onvrede van, heel veel onvrede. En dan stemt men op de partijen door wie ze zich wel gehoord voelen. En dan is dit enkel nog maar de onvrede in de provincie, dan gaan we het nog maar niet hebben over de onvrede over klimaat, immigratie, woningnood en het feit dat je je volgens sommigen opeens moet schamen voor je nederlanderschap, vanwege het verleden van Nederland. Dus het enkel op propaganda van extreem rechts gooien en de overheid en links vrij pleiten, nah das niet zo handig, waar daar is juist de onvrede over....

En dus helpt het wanneer je op een partij stemt die werkelijk een groep mensen benoemd als tweederangsburgers, een partij die geen leden kent dus geen inspraak van anderen toestaat, geen concrete plannen heeft om problemen in de samenleving op te lossen en openlijk vrienden is met extreem rechts? Hoe voel je je dan gehoord? Door wie? Is het een soort chantage? Zoiets als "jullie" niet zorgen dat wij het helemaal goed hebben dan stemmen we gewoon voor degene die de meeste halve waarheden, hele leugens en valse beloftes doet? En als het dan niet beter wordt voor ons dan is het alsnog "jullie" schuld? Ik begrijp het echt niet -O-

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:48

Janneke2 schreef:
Citaat:
Dus het enkel op propaganda van extreem rechts gooien en de overheid en links vrij pleiten, nah das niet zo handig, waar daar is juist de onvrede over....

Ik wens even vast te stellen dat ik deze opmerking kolderiek vind.

Misschien kan 'iemand' het echt uitleggen??


... en 'kolderiek' is een mild woord.
Wat ik lees is dat links (meer dan tien jaar rechtse kabinetten, práaát me niet van R2!!!)
gewoon botweg de schuld krijgt.

Ik snap nog dat je de verkiezingsuitslag zo kunt duiden,
maar dat hoeft niet.
'Groepen botweg maar de schuld geven' is in mijn ogen "not done".


Wat zo grappig is Janneke, dat ik gelijk als rechtse stemmer wordt behandeld en dat ook gelijk een goede reden schijnt te zijn om beschimpt te worden. En enkel omdat ik hier neer pen, wat er overal te lezen is. Kijk eens naar de socials van nieuwssites Janneke of is dat beneden je stand? Dan zul je lezen wat de mening is van velen, ik verzin het niet hoor, ik benoem het enkel. Maar je wordt hier dan gelijk als rechts weg gezet, zo apart altijd, kolderiek inderdaad dat mensen dmv een post je gelijk in een hoek zetten. Ik heb centrum gestemd trouwens, niet links niet rechts, ik kan me namelijk in beide niet vinden. Kan echter wel snappen waarom de rechtse partijen de overhand krijgen, daar kom je prima achter door veel te kijken online en al die commentaren en reacties eens door te spitten. Misschien moet je het ook eens proberen.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:51

irmaz schreef:
En dus helpt het wanneer je op een partij stemt die werkelijk een groep mensen benoemd als tweederangsburgers, een partij die geen leden kent dus geen inspraak van anderen toestaat, geen concrete plannen heeft om problemen in de samenleving op te lossen en openlijk vrienden is met extreem rechts? Hoe voel je je dan gehoord? Door wie? Is het een soort chantage? Zoiets als "jullie" niet zorgen dat wij het helemaal goed hebben dan stemmen we gewoon voor degene die de meeste halve waarheden, hele leugens en valse beloftes doet? En als het dan niet beter wordt voor ons dan is het alsnog "jullie" schuld? Ik begrijp het echt niet -O-


Geen idee, ik heb daar niet op gestemd.
Maar het euvel is nu dat men dus wel en masse op die partijen stemt en daar kun je verontwaardigt over zijn, maar beter lijkt het me dat men uitzoekt naar het waarom. In mijn beleving is enkel daar het antwoord te vinden om de koers te keren.

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:53

'Gaslighting' dat linkse klimaatplannen

... please specify...
(Het accoord van Parijs is getekend door het kabinet Rutte.)


Maar goed: het rotte verhaal gaat dat linkse klimaatplannen akelig uitpakken voor de burger.

Bullshit.

Subsidies voor Tesla's - dat is rechts "klimaatbeleid". (Je kunt stommere dingen doen, want electrisch
- maar goed electrisch openbaar vervoer is beter.)

Dus mag dit soort... kolder... óók uit de discussie?
(We zouden kunnen praten over het feit dat we zo lang rechts beleid hebben gehad dat sommige mensen zich niets kunnen voorstellen bij links beleid.)

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:54

Een veel betere insteek dan links of rechts, de politici of het systeem de schuld te geven, is zelf in actie komen, bijdragen in plaats van roepen dat anderen het beter moeten doen.
Ook de nieuwe partijen gaan niet de problemen oplossen als burgers alleen op internet en in de kroeg 'politiek bedrijven'.
Be the change you want to see.

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:54

'Gaslighting' dat linkse klimaatplannen slecht zouden zij het voor de burger want onbetaalbaar.

... please specify linkse klimaatplannen...
(Het accoord van Parijs is getekend door het kabinet Rutte.)


Maar goed: het rotte verhaal gaat dat linkse klimaatplannen akelig uitpakken voor de burger.

Bullshit.

Subsidies voor Tesla's - dat is rechts "klimaatbeleid". (Je kunt stommere dingen doen, want electrisch
- maar goed electrisch openbaar vervoer is beter.)

Dus mag dit soort... kolder... óók uit de discussie?
(We zouden kunnen praten over het feit dat we zo lang rechts beleid hebben gehad dat sommige mensen zich niets kunnen voorstellen bij links beleid.)

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:57

Janneke2 schreef:
'Gaslighting' dat linkse klimaatplannen slecht zouden zij het voor de burger want onbetaalbaar.

... please specify linkse klimaatplannen...
(Het accoord van Parijs is getekend door het kabinet Rutte.)


Maar goed: het rotte verhaal gaat dat linkse klimaatplannen akelig uitpakken voor de burger.

Bullshit.

Subsidies voor Tesla's - dat is rechts "klimaatbeleid". (Je kunt stommere dingen doen, want electrisch
- maar goed electrisch openbaar vervoer is beter.)

Dus mag dit soort... kolder... óók uit de discussie?
(We zouden kunnen praten over het feit dat we zo lang rechts beleid hebben gehad dat sommige mensen zich niets kunnen voorstellen bij links beleid.)


Ik denk dat dit een belangrijk gegeven is

Mensen zijn boos op de politiek, die rechts is. Stemmen vervolgens rechts en geven de schuld aan links

irmaz

Berichten: 4934
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:59

Wintu schreef:
irmaz schreef:
En dus helpt het wanneer je op een partij stemt die werkelijk een groep mensen benoemd als tweederangsburgers, een partij die geen leden kent dus geen inspraak van anderen toestaat, geen concrete plannen heeft om problemen in de samenleving op te lossen en openlijk vrienden is met extreem rechts? Hoe voel je je dan gehoord? Door wie? Is het een soort chantage? Zoiets als "jullie" niet zorgen dat wij het helemaal goed hebben dan stemmen we gewoon voor degene die de meeste halve waarheden, hele leugens en valse beloftes doet? En als het dan niet beter wordt voor ons dan is het alsnog "jullie" schuld? Ik begrijp het echt niet -O-


Geen idee, ik heb daar niet op gestemd.
Maar het euvel is nu dat men dus wel en masse op die partijen stemt en daar kun je verontwaardigt over zijn, maar beter lijkt het me dat men uitzoekt naar het waarom. In mijn beleving is enkel daar het antwoord te vinden om de koers te keren.

Ik denk dat er heel veel redenen zijn waarom mensen menen op extreem rechts te moeten stemmen maar dat er geen enkele reden zwaar genoeg weegt om het waard te zijn dit te onderzoeken. Zeker in Nederland niet, waar zo veel andere mogelijkheden zijn om op te stemmen.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:00

Amber_anne schreef:
Janneke2 schreef:
'Gaslighting' dat linkse klimaatplannen slecht zouden zij het voor de burger want onbetaalbaar.

... please specify linkse klimaatplannen...
(Het accoord van Parijs is getekend door het kabinet Rutte.)


Maar goed: het rotte verhaal gaat dat linkse klimaatplannen akelig uitpakken voor de burger.

Bullshit.

Subsidies voor Tesla's - dat is rechts "klimaatbeleid". (Je kunt stommere dingen doen, want electrisch
- maar goed electrisch openbaar vervoer is beter.)

Dus mag dit soort... kolder... óók uit de discussie?
(We zouden kunnen praten over het feit dat we zo lang rechts beleid hebben gehad dat sommige mensen zich niets kunnen voorstellen bij links beleid.)


Ik denk dat dit een belangrijk gegeven is

Mensen zijn boos op de politiek, die rechts is. Stemmen vervolgens rechts en geven de schuld aan links

Men stemt op de partij door wie ze zich gehoord voelen, het zelfde waarom Trump een enorme aanhang heeft, America First. Of die partij links of rechts is, doet er volgens mij dan niet eens toe. De burger wil gehoord worden, dus eerst werd het bbb, maar daar werd lacherig over gedaan en nu is het pvv.

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:01

Citaat:
Citaat:

Dus het enkel op propaganda van extreem rechts gooien en de overheid en links vrij pleiten, nah das niet zo handig, waar daar is juist de onvrede over....

Ik wens even vast te stellen dat ik deze opmerking kolderiek vind.

Misschien kan 'iemand' het echt uitleggen??


... en 'kolderiek' is een mild woord.
Wat ik lees is dat links (meer dan tien jaar rechtse kabinetten, práaát me niet van R2!!!)
gewoon botweg de schuld krijgt.

Ik snap nog dat je de verkiezingsuitslag zo kunt duiden,
maar dat hoeft niet.
'Groepen botweg maar de schuld geven' is in mijn ogen "not done".

Citaat:
Wat zo grappig is Janneke, dat ik gelijk als rechtse stemmer wordt behandeld en dat ook gelijk een goede reden schijnt te zijn om beschimpt te worden. En enkel omdat ik hier neer pen, wat er overal te lezen is.

1) Ik vind het niet grappig.
2) ik heb geen seconde over jou gedacht in termen van links of rechts
3) en ik beschimp jou niet.

Wel vind ik iets van wat je opschijft.


Citaat:
Kijk eens naar de socials van nieuwssites Janneke of is dat beneden je stand?

... en mag het een onsje minder?


Citaat:
ik benoem het enkel.

Hm, ja.
Inderdaad.
.... vooral 'enkel', dáár zat mijn kritiek - en die viel niet zo best.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:02

In NL lopen geen zwaar bewapende neonazie groeperingen rond. Extreem rechts in NL is meer een spoort van midden met een slag in het wiel naar rechts.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:03

Irmaz, toch stemt men niet op de alternatieven, dus hoezo is het het niet waard om te onderzoeken waarom zo velen zo rechts stemmen, als je daarmee misschien het antwoord vind om die neuzen een andere kant op te laten wijzen. Juist door het te negeren en die groep te negeren, werk je het enkel meer in de hand.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Grootschalig protest tegen extreem rechts in Dld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:05

Janneke, zet me maar onder de foei knop. En kijk zelf naar je eigen posts, voor je mij verteld dat het een onsje minder mag ;) en nu reageer ik op jou iig niet meer.

mysa

Berichten: 10644
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 21:07

Sizzle schreef:
In NL lopen geen zwaar bewapende neonazie groeperingen rond. Extreem rechts in NL is meer een spoort van midden met een slag in het wiel naar rechts.


Inderdaad!