Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkel schreef:Als je leest dat de Israëliërs de onder grondse waterreserves in het Palestijns gebied leegtrekken, dan houdt het voor mij simpel op. Daarnaast zetten ze de Palestijnen volledig klem. Ik heb dus absoluut niets met de Israëliërs, maar dat komt door hun eigen gedrag.
tamary schreef:princequillo schreef:Ik heb twee vrienden, één Palestijns en de ander Israëlisch. Zijn ook vrienden van elkaar. Echt rot voor beiden, ze zitten ook beiden in onrustig gebied nu. Maar hoewel ik het zeker niet goed praat, zag ik dit ook wel al langere tijd aankomen... Zoals iemand al zei, Palestine wordt al heel lang écht klem gezet door de Israëlische overheid, en de situatie van velen Palestijnen is daardoor gewoon al heel lang echt onmenselijk. De VS, maar ook de EU is er al die jaren bij en kijkt ernaar... Je kunt op een gegeven moment wel verwachten dat er dan ernstige opstand komt.
En wat wil je anders dan? Andersom is een garantie op heel veel doden, noch Hamas, noch Hezbollah willen levende Israeliers/Joden daar. Religieus conflict tussen die 2 staat al uitgemeten in de Koran, dat komt niet meer goed.
Janneke2 schreef:Voor een procent of 90 heeft religie er niets mee van doen.
'Het staat al uitgemeten in de Koran' - echt niet.
... en 'drijf ze de zee in', 'zullie willen geen levende Joden' - mag die propaganda eens een keertje klaar zijn?
Natuurlijkzijn er haviken en krijgsheren aan beide zijden.
En dat is meteen het probleem, de rest is met wat moeite en goede wil best op te lossen.
(Maar dan meer doen dan het huidige 'pappen en nathouden', van zowel de Arabische landen als de VS en Europa.)
nikkel schreef:En dat helpt zeker ook niet. Ook weer een heel stuk, maar god heeft ons dit land beloofd, dus enkel onze eigendomspapieren zijn geldig en aanverwante rechtvaardigingen.Zolang de kolonisten hele dorpen willen en ook daadwerkelijk bouwen in bezet gebied, gaat dat niet goed komen. Dan heb ik het niet eens over de reeds gebouwde dorpen in bezet gebied.
Citaat:En hoe die krijgsheren er over denken incl. hun visie op religie heeft er alles mee van doen.
Citaat:Dat is nl waar het geweld vandaan komt.
Citaat:Dat de overige 80-98% van die mensen niks van geweld willen maakt daarvoor niks uit, die worden net zo hard de mond gesnoerd (of voorgelogen).
Citaat:Het gaat er over hoe zij het zien die nu wapens inzetten.
Citaat:Zolang als de mensen die dit denken op te lossen met geweld tegen Israel niet stoppen blijft dit dooretteren en dat is nu niet bepaald een groep die je als buitenstaander even kan beinvloeden.
Citaat:Sorry Janneke, het maakt echt niks uit hoe jij het ziet, als je er iets van wil snappen, dan zal je moeten
Citaat:waarom er geen oplossing is anders dan 1 partij weg van dat stuk land.
Citaat:Arabische landen zijne moslim willen allemaal net zo goed rechten op dat heilige stukje steen, er zijn immers 3 geloven of qua die heilige plek sec 1 + 2 "afscheidingen" er van die dus allemaal eigendomsrechten claimen ten koste van de andere 2.
[/quote]Citaat:Palestijnen toen semi-nomadisch en wegens slechte reputatie eigenlijk nergens welkom.
Cowboy55 schreef:Popstra schreef:Heel sneu hoor voor al jullie israelische familie en vrinden die moeten onderduiken. Dit is wat de Palestijnen al jaar en dag mee maken!
Israel loopt al jaar en dag te "zuigen"
Dit zat er aan te komen.
En het volgende dat eraan komt is dat Gaza Stad op zal houden te bestaan…..
Popstra schreef:Heel sneu hoor voor al jullie israelische familie en vrinden die moeten onderduiken. Dit is wat de Palestijnen al jaar en dag mee maken!
Dit zat er aan te komen.
Achterom schreef:nikkel schreef:Als je leest dat de Israëliërs de onder grondse waterreserves in het Palestijns gebied leegtrekken, dan houdt het voor mij simpel op. Daarnaast zetten ze de Palestijnen volledig klem. Ik heb dus absoluut niets met de Israëliërs, maar dat komt door hun eigen gedrag.
Mee eens. Ik snap ook niet dat een aantal mensen in dit topic dat nog steeds verdedigt
Je zou maar als Palestijn geboren zijn daar...
Achterom schreef:nikkel schreef:Als je leest dat de Israëliërs de onder grondse waterreserves in het Palestijns gebied leegtrekken, dan houdt het voor mij simpel op. Daarnaast zetten ze de Palestijnen volledig klem. Ik heb dus absoluut niets met de Israëliërs, maar dat komt door hun eigen gedrag.
Mee eens. Ik snap ook niet dat een aantal mensen in dit topic dat nog steeds verdedigt
Je zou maar als Palestijn geboren zijn daar...
Urbanus schreef:Popstra schreef:Heel sneu hoor voor al jullie israelische familie en vrinden die moeten onderduiken. Dit is wat de Palestijnen al jaar en dag mee maken!
Dit zat er aan te komen.
Ja, en? Niet iedere Israëli is een zionist, niet iedere Israëli staat achter de politiek of het uitbuiten van Palestijnen, zoals niet iedere Palestijns pro-Hamas is.
Er zijn ook gewoon mensen die vrede willen, die wel naast en met elkaar willen leven.