Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:In Nederland hadden we enkele bloed tapperijen , weet nog wel dat van eentje de veulens aardig gewild waren. Maar omdat het verboden is nu gaat het in het buitenland wel door, met soms alle gevolgen van dien.
Wanneer het hormoon puur voor de fok van andere slachtdieren gebruikt wordt mogen ze het wereldwijd verbieden.
rien10 schreef:Elisa2 schreef:Mijn maag draait om van veulens fokken om ze vervolgens naar de slacht te laten gaan..en tegelijktijd besef ik dat ik hypocriet ben want dit gebeurd met varkens, koeien en kippen ook.
Mij waren de bloedboerderijen al wel langer bekend maar ik kan hier niet achter staan. Bloed geven is niet het ergste (mits het niet teveel is en het dier niet verzwakt) maar de hele gang van zaken. Merries continu drachtig houden, alles wat niet drachtig (meer) kan worden naar de slacht etc. Nee bah.
Wij hebben jaren een pony op de manege gehad, die bloed pony was geweest. Levend en wel, hele leuke manege pony, veel kinderen hebben op haar leren rijden. Gezond, leuk en vrolijk dier wat oud geworden is.
Dus niet alles gaat naar de slacht.
rien10 schreef:Even de advocaat van de duivel spelen. Waarom is een paard slachten erg? Er worden vele dieren voor de slacht gehouden. Met of zonder hoog schattigheids-gehalte.
BigOne schreef:Urine van zwangere vrouwen wordt ook gebruikt , zogenaamd voor andere vrouwen die zwanger willen worden . Klopt gedeeltelijk maar Moeders voor Moeders is gewoon een commercieel bedrijf die HGC pillen/injecties produceert.
rien10 schreef:Even de advocaat van de duivel spelen. Waarom is een paard slachten erg? Er worden vele dieren voor de slacht gehouden. Met of zonder hoog schattigheids-gehalte.
Kuggur schreef:rien10 schreef:Even de advocaat van de duivel spelen. Waarom is een paard slachten erg? Er worden vele dieren voor de slacht gehouden. Met of zonder hoog schattigheids-gehalte.
Inderdaad. Niets op tegen. Deze veulens hebben een beter leven gehad dan de meeste dieren in de bioindustrie.
anjali schreef:Nou ja zeg, een leventje van enkele maanden terwijl een paard in principe wel 40 kan worden.
pillow schreef:anjali schreef:Nou ja zeg, een leventje van enkele maanden terwijl een paard in principe wel 40 kan worden.
Ja en dus moeten we maar nooit meer een paard naar de slager brengen? Of überhaupt welk dier dan ook, eerst wachten tot ze van ouderdom dreigen te sterven? Een lam van een halfjaar is heerlijk, een schaap van 15 hoef je echt niet. Een varken gaat naar de slacht als hij 100 kilo is, wordt hij ouder dan wordt het allemaal vet. Een kip van 2 jaar is al niet meer te braden.
anjali schreef:rien10 schreef:Even de advocaat van de duivel spelen. Waarom is een paard slachten erg? Er worden vele dieren voor de slacht gehouden. Met of zonder hoog schattigheids-gehalte.
Er zijn ook landen waar het normaal is honden te slachten voor hun vlees en toch vindt men hier in Europa dat onethisch. Omdat honden net als paarden een persoonlijke band met mensen (kunnen) ontwikkelen. Ook paarden hebben voor veel mensen een bepaalde status en symboolwaarde waardoor men vindt dat ze niet zomaar gedood mogen worden. En zeker niet gezonde paarden en gezonde veulens.
anjali schreef:[
Nou joh, het is vandaag dierendag. Ik heb een andere mening over dieren . Ik ben blij dat ik al sinds 1967 vegetarier ben anders zou ik het nu worden.
Kuggur schreef:anjali schreef:[
Nou joh, het is vandaag dierendag. Ik heb een andere mening over dieren . Ik ben blij dat ik al sinds 1967 vegetarier ben anders zou ik het nu worden.
Vegetarier, niet vegan?
Kortom je hebt niets tegen kalverslacht, en het shredden van kuikentjes vers uit het ei, maar medelijden met veulentjes.
Duidelijk, oh ja, prettige dierendag gewenst.
anjali schreef:Maar ik probeer het.Als jij het beter kunt dan ik dan is dat geweldig.
Elisa2 schreef:Mijn maag draait om van veulens fokken om ze vervolgens naar de slacht te laten gaan..en tegelijktijd besef ik dat ik hypocriet ben want dit gebeurd met varkens, koeien en kippen ook.
Mij waren de bloedboerderijen al wel langer bekend maar ik kan hier niet achter staan. Bloed geven is niet het ergste (mits het niet teveel is en het dier niet verzwakt) maar de hele gang van zaken. Merries continu drachtig houden, alles wat niet drachtig (meer) kan worden naar de slacht etc. Nee bah.