Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Ik was gelijk nieuwsgierig naar de reacties in Groep wolf. Tenenkrommend.
Daar wordt beweerd dat het de boer was die de wolf aan viel. Wat de wolf deed wordt allemaal als prima gezien.
Ilse_123 schreef:Loretta schreef:Ik was gelijk nieuwsgierig naar de reacties in Groep wolf. Tenenkrommend.
Daar wordt beweerd dat het de boer was die de wolf aan viel. Wat de wolf deed wordt allemaal als prima gezien.
Die hebben dan toch ook een plaat van meters dik staal voor hun kop. Ik ben werkzaam in de natuurbescherming, en mens-dierconflicten zijn vaak de reden dat bepaalde soorten onder druk staan. Er zijn echt wel oplossingen waarbij mens en (wild) dier naast elkaar kunnen leven, maar dat vraagt wel een goed plan en beheer.
Hier in Nederland doen we direct moeilijk (zowel pro als anti wolf), terwijl deze problemen in veel minder moderne landen ook spelen, en daar kunnen ze de gulle middenweg (tegenwoordig) vaak wel vinden.
Maar het lijkt wel alsof Nederland denkt dat ze als eerste wereldland niets kunnen leren van derdewereldlanden.
Citaat:De schapenhouder zat met een hooivork en een schep achter de wolf aan, luid roepend. De wolf zat eerst achter de schapen maar keerde zich toen om richting de schapenhouder. Hij en zijn vrouw trokken zich terug achter het hek. De wolf sprong toen naar de bovenkant van het hek op meer dan 1.20 meter hoogte en beet de man in zijn arm. Zijn pezen zijn beschadigd. De man is naar het ziekenhuis gegaan.
future_vet schreef:Vind wel verschil of een wolf uit het niets aanvalt of dat de boer met een hooivork gedreigd heeft naar de wolf.
Een hond zou dan ook bijten lijkt mij…
8nnemiek schreef:Triest, vanuit beide kanten. Voor de boer, maar ook voor de wolf.
Ik was heel benieuwd naar de reden van de aanval, want ik geloof niet dat een wolf zomaar vanuit het niks een mens aanvalt. Maar als ik hier lees dat het dier in een gesloten weide was gekomen, niet snel genoeg eruit kwam en de boer hem probeert te doden met een riek, ja dan snap ik de reactie van de wolf ook wel.
De reactie van de boer is uiteraard ook goed te begrijpen. Dus alleen maar verliezers, en verdrietig dat het zo gelopen is.
Maar ik ben wel bang dat mensen door zo’n bericht overdreven bang worden voor de wolf. Terwijl het dier niet anders reageert dan een hond in dezelfde situatie.
8nnemiek schreef:Triest, vanuit beide kanten. Voor de boer, maar ook voor de wolf.
Ik was heel benieuwd naar de reden van de aanval, want ik geloof niet dat een wolf zomaar vanuit het niks een mens aanvalt. Maar als ik hier lees dat het dier in een gesloten weide was gekomen, niet snel genoeg eruit kwam en de boer hem probeert te doden met een riek, ja dan snap ik de reactie van de wolf ook wel.
De reactie van de boer is uiteraard ook goed te begrijpen. Dus alleen maar verliezers, en verdrietig dat het zo gelopen is.
Maar ik ben wel bang dat mensen door zo’n bericht overdreven bang worden voor de wolf. Terwijl het dier niet anders reageert dan een hond in dezelfde situatie.
juval schreef:pfff, ik las net wat reacties op twitter... het is kennelijk de boer zijn eigen schuld, die had zijn dieren maar beter niet moeten verdedigen maar laten verscheuren door de wolf. (of hond, dat wordt er op twitter natuurlijk ook van gemaakt, het was geen wolf maar een hond).
Zo'n wolfwerend raster werkt in mijn ogen in dit geval dus juist averechts.
dierenfan schreef:juval schreef:pfff, ik las net wat reacties op twitter... het is kennelijk de boer zijn eigen schuld, die had zijn dieren maar beter niet moeten verdedigen maar laten verscheuren door de wolf. (of hond, dat wordt er op twitter natuurlijk ook van gemaakt, het was geen wolf maar een hond).
Zo'n wolfwerend raster werkt in mijn ogen in dit geval dus juist averechts.
Laat ze maar DNA doen. Zou best grappig zijn als hier hybride uit komt. Echter ze willen niet toegeven dat we hier hybrides hebben en geen 100% wolven dus dit zal vast niet onderzocht worden...
juval schreef:het dure wolfwerende raster werkte in dit geval dus averechts, want de wolf kon niet weg en keerde zich toen tegen zijn belager. logisch gedrag. Ik denk dat als de wolf de kans had gehad dat ie wel was gevlucht...
Dit soort situaties zullen vaker voor gaan komen. Het wolfwerende hekwerk werkt niet.. ze graven zich er gewoon onderdoor als ze een lekker schaapje of veulentje willen