Sizzle schreef:Kan uiteraard toeval zijn dat het gewoon een dommere jaargang is
Kan. Of niet

Hebben jullie dit resultaat breed bekend gemaakt onder de studenten?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:Shadow0 schreef:Bokt als bron van het leren van taal vind ik nog niet eens zo gek - beter dan Rechtspraak.nl eigenlijkEn chatGPT gaat ook deels om het gebruiken van natuurlijke taal, het geven van de juiste inhoud staat niet voorop!
Dat is dan wel weer grappig. Komma's en samenstellingen doet hij steevast fout, maar daar hebben veel mensen ook nogal moeite mee. Des te meer omdat de meeste spellingcheckers incorrecte samenstellingen er ook niet uitpikken. Hij neemt dus de fouten die veel mensen maken over in zijn model.
Kom je ook wel weer bij de gevaren van chatGPT. Dat veelvoorkomende taalfoutjes zich eindeloos reproduceren is niet zo erg. Is het een bepaald foutje, dat op die manier een eigen waarheid wordt....
_Reneee schreef:Menino schreef:
Dat is dan wel weer grappig. Komma's en samenstellingen doet hij steevast fout, maar daar hebben veel mensen ook nogal moeite mee. Des te meer omdat de meeste spellingcheckers incorrecte samenstellingen er ook niet uitpikken. Hij neemt dus de fouten die veel mensen maken over in zijn model.
Kom je ook wel weer bij de gevaren van chatGPT. Dat veelvoorkomende taalfoutjes zich eindeloos reproduceren is niet zo erg. Is het een bepaald foutje, dat op die manier een eigen waarheid wordt....
Dat komt omdat hij zijn output vertaalt, zijn zinsopbouw is gebaseerd op het Engels. Ik ga er vanuit dat dat op korte termijn ook beter wordt, hij is al een stuk beter dan een paar maanden geleden.
Ik gebruik hem vooral om teksten te redigeren, te brainstormen, simpele code te schrijven en om dingen samen te vatten. Of ik laat hem snel een mail opstellen.
Maar ik zou het niet gebruiken om een paper te schrijven
Menino schreef:Een complete paper schrijven kan hij ook echt niet hoor. .
Prrrr schreef:Oh - er zijn ook mensen echt op hun bek gegaan: https://www.advocatie.nl/buitenland/tik ... -advocaat/
Een Amerikaanse advocaat heeft zijn research uitbesteed aan ChatGPT, en die heeft gewoon zelf zaken verzonnen. Bezint eer ge begintKlinkt toch nog niet erg betrouwbaar.