Kikka schreef:Mijn kinderen staan niet op internet, simpelweg omdat ik vind dat ze ook recht hebben op hun privacy. Ik ben heel blij dat mijn hele jeugd veilig in fotoboeken in de kast staat, en niet online
Mooi omschreven.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Je hoeft ook echt niet allemaal hetzelfde te denken. Ik vind het prima dat mensen het niet willen, dus die moeten het niet doen.
Maar laat de rest met rust die het wel doen. Is hun keus, hun probleem.
En ik denk oprecht dat maar weinig kinderen er later ECHT problemen mee hebben. Zeker als je ziet wat de oudere jeugd zelf plaatst.
Kikka schreef:Mijn kinderen staan niet op internet, simpelweg omdat ik vind dat ze ook recht hebben op hun privacy. Ik ben heel blij dat mijn hele jeugd veilig in fotoboeken in de kast staat, en niet online
chevax schreef:Ik ben het grotendeels met Superpony eens. Ik let op wat ik online zet, kijk ook zeker naar het soort foto’s. Maar ik deelde ook echt momenten waarop ik trots was. Als je op het punt komt dat je je afvraagt of je de privacy van je kind grof schendt, denk ik dat je al teveel hebt geplaatst.
Hoe staan jullie dan in in de ouderwetse vriendinnenboekjes, waarin iedereen ook z’n hobbies schreef en foto’s plakte? Oké, minder breed toegankelijk, maar net zo min controle. En daar schreef je ook namens je kind vanalles in.
Iedere tijd heeft z’n eigen kenmerken. Ik deel niet teveel imo en ook niks waarop mijn kind IMO nu nog op aangevallen kan worden. Ik hield vroeger inde gaten wat ze zelf postte toen ze eenmaal een telefoon mocht. En zo zijn wij hier toch zonder kleerscheuren doorheen gerold hoor.
Respect voor ieders mening, maar volledig afschermen is imo ook niet echt van deze tijd. Alles gebeurt digitaal en dat wordt alleen maar meer. Dan kun je je kind er maar beter mee opvoeden en de online regels waarvan jij wilt dat ze worden nageleefd, bijbrengen.
AnnoNiemand schreef:Ik begrijp dit ook helemaal niet. Ik plaats niet eens foto’s van mijn pony’s.Mijn kids online zetten? No way…
Ik begrijp ook helemaal niet dat er op insta zoveel bloggers/vloggers of whatever hun kinderfoto’s plaatsen. En dan ook nog hele persoonlijke verhalen erbij, bijvoorbeeld over aangeboren afwijkingen of andere dingen die echt genánt kunnen zijn als anderen dat over 15 jaar lezen. En dan bedoel ik echt niet de ‘beroemde’ kids van bn’ers maar gewoon de doorsnee insta blogger met 10/50.000 volgers.
speurneusc schreef:vergeet niet dat freaks een bloot foto niet nodig hebben, die komen toch wel aan hun trekken met een gewone foto, dus of afschermen zin heeft om die redenen... denk dat het nix uitmaakt, als ze willen... en met een mobieltje maak je net zo makkelijk anoniem foto's zonder dat iemand er erg in heeft.
DuoPenotti schreef:Maar momfluencers is wel even heel wat anders dan iemand die op bokt of FB een foto plaatst van een kindje dat op het paard zit.
Waar naar mijn idee de OP ook over ging.
Zo vind ik influencers in het algemeen een hype die ik niet begrijp, hoe oud ze ook zijn.
Zoals bijvoorbeeld nicky
Citaat:Wie is er online
Er zijn in totaal 530 gebruikers online :: 173 geregistreerde, 92 verborgen en 265 gasten (Deze gegevens zijn gebaseerd op de gebruikers die de laatste 5 minuten actief waren)