Suzanne F. schreef:Maar als niemand meer gaat valt er weinig winst meer te maken.
Mijn collega gaat gemiddeld 3 keer per week uit eten. dus zij houdt de horeca wel overeind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Ik zie een all you can eat juist wel als een uitje. Dat heeft niets met verwend zijn te maken, maar met een keuze dat het altijd lekker is. En er voor elk wat wils is. Niet duurzaam zie ik ook niet, want ik eet altijd mijn bordje leeg en de plastic bekertjes voor desserts zijn vervangen door glazen. Als ik moet kiezen tussen van 6 tot 9 aan tafel en dan 3 gangen en beperkte keuze en 45 euro of meer kwijtzijn, dan ga ik liever voor 35 euro, en 2 uurtjes tafelen en dan zit ik vol en heb ook genoten. Het lang tafelen ben ik niet van, ook niet in een restaurant.
Zo zie je dus hoe verschillend mensen een lekker etentje zien.
Earth schreef:germie schreef:Ik zie een all you can eat juist wel als een uitje. Dat heeft niets met verwend zijn te maken, maar met een keuze dat het altijd lekker is. En er voor elk wat wils is. Niet duurzaam zie ik ook niet, want ik eet altijd mijn bordje leeg en de plastic bekertjes voor desserts zijn vervangen door glazen. Als ik moet kiezen tussen van 6 tot 9 aan tafel en dan 3 gangen en beperkte keuze en 45 euro of meer kwijtzijn, dan ga ik liever voor 35 euro, en 2 uurtjes tafelen en dan zit ik vol en heb ook genoten. Het lang tafelen ben ik niet van, ook niet in een restaurant.
Zo zie je dus hoe verschillend mensen een lekker etentje zien.
Maar hoe denk je dat ze aan dat vlees komen voor deze prijs? Dat is geen duurzaam vlees, de kwaliteit ervan is bedenkelijk. Maar ze mogen ook niks bewaren wat eenmaal in de bakken ligt. Dus al het eten wat nog over is, en dat is veel (laat was ik op uitnodiging bij een all you can eat), wordt gewoon weggegooid. Dus dan kun jij wel duurzaam zijn, maar dat is het absoluut niet![]()
https://www.ahealthylife.nl/can-eat-ong ... gooid%20(6).
LiselotZorro schreef:Ik ga alleen naar een restaurant als ik er beter kan eten dan thuis, dus dan valt er al heel veel af. Het maakt mij verder ook niet echt uit wat het kost. Normale restaurants waar ik regelmatig heen ga heb je voor ca 65 pp gegeten, dat vind ik niet duur. Duurder kan uiteraard ook, maar dat doen we niet elke week.
All you can eat zou ik gratis nog niet willen eten. Dan is zelf een tosti maken nog lekkerder.
Dagahra schreef:Ben je ook al minder gaan duiken? Neem dat daarvoor de prijzen ook al zijn gestegeniig de brandstofkosten...
Zolang je dat nog kunt betalen, heb je weinig te klagen. Lijkt me
Dees schreef:Een mooie variant op dat all-you-can-eat is dan dat je voor een vaste totaalprijs per ronde 2 gerechtjes per persoon laat komen, en dat dan zo vaak als je zelf maar wilt (op kunt).
Bijvoorbeeld bij La Cubanita. Onze plaatselijke Chinees is overgestapt van het idd wel verkwistende all you can eat overgestapt naar zo'n bestelsysteem.