Sunnda schreef:Mijn probleem met jouw visie is dat je enorm vanuit jezelf denkt.
Dat vermoed ik althans.
Want mijn (inmiddels) alleenstaande buurvrouw moet dan maar met de alpaca's en de shetlanders op het balkon gaan zitten?
Misschien bespaar ik liever geen geld en wil ik ook graag minivarkens in mijn tuin als alleenstaande 25 jarige. Ik noem maar wat hoor.
Rare aanname! Maar goed, je buurvrouw hoeft neegens heen, want ik zeg nergens dat mensen iets moeten. En tsja, je kan wel vanalles willen, maar soms kan dat gewoon niet. Dan zal je genoegen moeten nemen met minder.
Sundda schreef:Dus ja, je zult mensen straffen met jouw idee van slim ruimte benutten.
Zeggen waar iemand mag wonen op basis van gezinssamenstelling vind ik heeeeel erg eng gedachtegoed.
Nee, want nogmaals, helemaal niemand moet iets. Maar als je, in ieder geval een stukje van de oorzaak van iets weet, kan je er wel rekening mee houden (en beleid op maken). Je kan het bijvoorbeeld fiscaal aantrekkelijker maken voor startenden om inderdaad zoals hierboven werd genoemd met vrienden op of familie te huren / te kopen. Of voor kinderen om een alleenstaande ouder in huis te nemen, ik noem maar wat.